Gå til innhold

Idiotiske sjåfører og ubrukelig minister!

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Samt en komplett inkompetent og ubrukelig samferdselsminister, som tror svaret på problemene er FOTOBOKSER, [...]"

Hva tror DU "svaret på problemene" er?

Med vennlig hilsen

Er du litt kranglete, sør...ellr ønsker du virkelig debatt??

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

33

• Sør

31

• SoriaMoria

7

• awh

7

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "Samt en komplett inkompetent og ubrukelig samferdselsminister, som tror svaret på problemene er FOTOBOKSER, [...]"

Med vennlig hilsen

Det har vært prøvd ut på Karmøy en stund nå. Man ser boksene på lang avstand, og griskjøringen mellom boksene er like ille som før. Like mange som før, om ikke flere, omkommer i Karmøytrafikken årlig.

Det er i mange tilfeller ikke fart, men uforsiktig kjøring, folk som sovner bak rattet o.l som er farlige. Se bare på ulykkene den siste tiden.

Det er HOLDNINGENE er det noe feil med. Og de kan ingen fotobokser ordne på...

Med vennlig hilsen

Fotobokser er i hvert fall ikke løsningen. Det eneste disse medfører er at man må trå på bremsen og gassen litt oftere enn normalt, noe som raskt kan medføre farlige situasjoner.

De virker mot sin hensikt. Dvs, deres hensikt er vel uansett ikke å sørge for at færre personer omkommer i trafikken, men mer penger i statskassa.

Det har vært prøvd ut på Karmøy en stund nå. Man ser boksene på lang avstand, og griskjøringen mellom boksene er like ille som før. Like mange som før, om ikke flere, omkommer i Karmøytrafikken årlig.

Det er i mange tilfeller ikke fart, men uforsiktig kjøring, folk som sovner bak rattet o.l som er farlige. Se bare på ulykkene den siste tiden.

Det er HOLDNINGENE er det noe feil med. Og de kan ingen fotobokser ordne på...

Hei,

Men hva forventer du ministeren skal gjøre med holdningene da?

Med vennlig hilsen

Det er jo nettopp det at det ikke funker. For man holder fartsgrensa de siste 50 meterne før fotoboksen - som man jo gjerne ser på 500 meters avstand.... Og har man kjørt der før, så trenger man jo attpåtil ikke speide etter dem - de står jo på samme sted hver gang de. Politiet beveger seg heldigvis mer rundt :)

Det er forresten ikke like interessant å knipe dem som ligger la oss si i 100 i 80-sonen, som de idiotene som ligger i 160. "Ingen" ligger i 160 i et fotoboks-område.

Fra det jeg ser i trafikken her jeg bor, er de mange idotiske forbikjøringene (les: de som kjører forbi på uoversiktilig vei) en større risiko. Mot det hjelper ikke fotobokser.....

Hei,

Nye digitale fotobokser kan måle GJENNOMSNITTS-hastigheten MELLOM fotoboksene!

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Nye digitale fotobokser kan måle GJENNOMSNITTS-hastigheten MELLOM fotoboksene!

Med vennlig hilsen

Joda - det er jo en potensiell fordel, men jeg mener å huske at de foreløpig ikke har fått tillatelse til dette.

Og så er det dette med de digitale boksene da... det tar jo "litt" tid å skifte ut de analoge med de digitale - som vanlig står jo dette på penger.

Og hvordan løser egnetlig måling av gjennomsnittshastighet v.hj.av de digitale fotoboksene de stygge forbikjøringene?

Joda - det er jo en potensiell fordel, men jeg mener å huske at de foreløpig ikke har fått tillatelse til dette.

Og så er det dette med de digitale boksene da... det tar jo "litt" tid å skifte ut de analoge med de digitale - som vanlig står jo dette på penger.

Og hvordan løser egnetlig måling av gjennomsnittshastighet v.hj.av de digitale fotoboksene de stygge forbikjøringene?

Hei,

Fotobokser løser selvsagt ikke alle problemene, men kunne jo sørge for at ihvertfall de verste galningene ble fjernet fra veiene.

Da ville politiet kunne bruke mer tid på forbikjøringer istedet for på hastighetskontroller.

Jeg vil tippe staten ville tjent inn fotoboksene på én uke!

Med vennlig hilsen

Bedre veistandard, 4 felts veier, midtrabatter.

I Norge - hvor trafikken på de fleste veier består av en fyr på rulleski, og 3 reinsdyr???

Greit nok rundt Oslo, men umulig i resten av landet, med mindre vi importerer 50 millioner innvandrere med bil. :)

Med vennlig hilsen

Gjest Rusle

I Norge - hvor trafikken på de fleste veier består av en fyr på rulleski, og 3 reinsdyr???

Greit nok rundt Oslo, men umulig i resten av landet, med mindre vi importerer 50 millioner innvandrere med bil. :)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er klar over at det vil koste. Og jeg mener heller ikke at det skal bygges 4 felts veier der det knapt bor folk ;o)

Men å senke fartsgrensene og sette opp fotobokser i hytt og pine har jeg ingen tro på vil virke.

Annonse

Å, du tenker på dem som ikke kan lese norsk. Dems problem.

Jeg tenker på dem som enten har det så travelt at de ikke ser skiltingen, eller som er såpass "vekke"/ruset at de glemmer det.

I begge tilfeller er det fint at de blir tatt.

Det er forøvrig intet problem å lage "usynlige" fotobokser (med kamera med knappenålslinser), samt å måle gjennomsnittshastigheten MELLOM fotobokser.

Med vennlig hilsen

Hei,

Fotobokser løser selvsagt ikke alle problemene, men kunne jo sørge for at ihvertfall de verste galningene ble fjernet fra veiene.

Da ville politiet kunne bruke mer tid på forbikjøringer istedet for på hastighetskontroller.

Jeg vil tippe staten ville tjent inn fotoboksene på én uke!

Med vennlig hilsen

Hva med GPS i alle biler, samt en radiosender som rapporterer til myndighetene?

Da kan arbeidsgiverne trekke bøtene før hver lønning og betale det inn sammen med skatten, mer effektivt kan det ikke bli.

Gjest Big Mac

De fleste vet hvor fotoboksene står, og gjør de ikke det, så blir de varslet med skilt på forhånd.

Genialt igrunn - not.

Tror du har misforstått! Poenget er ikke å ta inn mest mulig penger, men å redusere ulykkesfrekvensen. Hvis du bremser ned fordi du vet at det står en fotoboks der, så virker det etter hensikten!

Hva med GPS i alle biler, samt en radiosender som rapporterer til myndighetene?

Da kan arbeidsgiverne trekke bøtene før hver lønning og betale det inn sammen med skatten, mer effektivt kan det ikke bli.

Hei,

Det er en helt annen "kategori" for overvåkning. Det brukes noen ganger for leiebiler (ikke i Norge).

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...