Gå til innhold

Noen med peil på å pusse opp?

Anbefalte innlegg

Gjest millit

Har nettopp gjort et kupp....tror jeg. Har kjøpt en leilighet med kanonbra beliggenhet i en av storbyene, - og har fått den for 700.000. Leiligheten er 70 m2, og gikk så billig fordi den MÅ pusses opp. Både bad, kjøkken og gulv må fikses. Alle gulv er enten tepper eller belegg. Jeg vil ha laminat eller parkett. Hvor dyrt og tidkrevende er dette?

Hva koster fliser på bad sånn ca? Og er det noen som har peil påhva litt baderomsmøbler fra feks Ikea koster? noe enkelt noe..?

Det samme gjelder kjøkken. Hva kan jeg gjøre...nytter det å bare skifte skapdører, eller bør jeg skifte et helt kjøkken for å få de fint. Det trengs i grunne ikke.

Og hva koster maling? Har bergent å pusse opp for ca 100.000. Kommer jeg langt på det, tror dere?

Ja, jeg er jente , JA jeg har kjøpt alene, og JA jeg er helt grønn på dette...

Men leilighet kommer til å bli storveis, den ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112479-noen-med-peil-p%C3%A5-%C3%A5-pusse-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du har en stor jobb foran deg!

Hva ting koster avhenger jo f. eks. av hvor stort badeværelset er. Vi har lagt fliser på kjøkken, stue og soverom, og på hele badet.

Vi har bygget kjøkkenet helt fra bunnen (og da mener jeg sveiset sammen rammen, og bygget kjøkkendørene selv).

Få fagfolk til å hjelpe deg på badet. Du må legge våtromsmembran, osv.

Med vennlig hilsen

Gjest millit

Hei,

Du har en stor jobb foran deg!

Hva ting koster avhenger jo f. eks. av hvor stort badeværelset er. Vi har lagt fliser på kjøkken, stue og soverom, og på hele badet.

Vi har bygget kjøkkenet helt fra bunnen (og da mener jeg sveiset sammen rammen, og bygget kjøkkendørene selv).

Få fagfolk til å hjelpe deg på badet. Du må legge våtromsmembran, osv.

Med vennlig hilsen

...Og det kjappeste svaret kom fra en siddis! ;-) Ja, det måtte jo bare det! Har kjøpt leiligheten på Våland og stor-gleder meg! Men det er klart, det er en heftig jobb jeg har foran meg, I know.

Takker for svar iallefall -)

...Og det kjappeste svaret kom fra en siddis! ;-) Ja, det måtte jo bare det! Har kjøpt leiligheten på Våland og stor-gleder meg! Men det er klart, det er en heftig jobb jeg har foran meg, I know.

*ler*

Da kan jeg fortelle deg om hvor du kan kjøpe materialer, osv. når den tid kommer.

Med vennlig hilsen

Takker, det skal jeg huske. Jeg kommer da til å skrive innlegg med "hjelp meg sør" som overskrift eller no slikt.

;-)

*ler*

[Det beste er å skrive et svar på ett av mine andre innlegg. Det er ikke alltid jeg har tid til å sjekke meldinger, osv.]

Lykke til med prosjektet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest millit

*ler*

[Det beste er å skrive et svar på ett av mine andre innlegg. Det er ikke alltid jeg har tid til å sjekke meldinger, osv.]

Lykke til med prosjektet.

Med vennlig hilsen

*S* ok, da...! :-)

Go natt! Har du forresten sett vi får knallvær i byen i morgen?

Kos deg!

Badet og kjøkkenet er de dyreste rommene å pusse opp. Bare badet blir fort flere titusener. Du skal IKKE prøve deg på noen oppussing av baderommet selv. Det er en haug med lover og regler der, og du må få fagfolk til å gjøre det for deg for å forhindre vannskader. Som Sør nevner, er membran en av tingene. Men høyde på gulv og dørstokker ifht rommene rundt, alt sånt som man egentlig ikke tenker over, det finnes det regler for med hensyn til våtrom.

IKEA-kjøkken? Det vi har sett på, kommer på ca tredve tusen.

Vi har lagt Pergo Oljet Eik laminat i alle rom, og den er lekker. Det sier alle som ser den. Forskjellen på parkett og laminat, er at laminaten er sterkere, den tåler det meste. Du kan miste en hammer på den uten at det blir hakk eller merke:-) Og det er lett å legge! Klikk på plass.

For å spare deg selv for en masse sparkling og pussing, så spikrer du opp trepanel i rommene som trenger det. Så maler du panelen etterpå, i en lys og lett farge. Husk kvistlakk først, før du maler.

Gjest millit

Badet og kjøkkenet er de dyreste rommene å pusse opp. Bare badet blir fort flere titusener. Du skal IKKE prøve deg på noen oppussing av baderommet selv. Det er en haug med lover og regler der, og du må få fagfolk til å gjøre det for deg for å forhindre vannskader. Som Sør nevner, er membran en av tingene. Men høyde på gulv og dørstokker ifht rommene rundt, alt sånt som man egentlig ikke tenker over, det finnes det regler for med hensyn til våtrom.

Vi har lagt Pergo Oljet Eik laminat i alle rom, og den er lekker. Det sier alle som ser den. Forskjellen på parkett og laminat, er at laminaten er sterkere, den tåler det meste. Du kan miste en hammer på den uten at det blir hakk eller merke:-) Og det er lett å legge! Klikk på plass.

For å spare deg selv for en masse sparkling og pussing, så spikrer du opp trepanel i rommene som trenger det. Så maler du panelen etterpå, i en lys og lett farge. Husk kvistlakk først, før du maler.

TAKK for gode tips! :-) Endelig har jeg nå forstått litt av forskjellen på laminat og parkett!

Og kjøkken fra ikea var ikke sååå galt dyrt, da! Ogbadet, ja, det vet jeg - det er noe dritt egentlig.

Takker!

kommentar til mollis innlegg. Ikke all laminat er like bra. Vi har kjøpt en rimelig type og den kan man ikke miste en hammer på. Og når det gjelder badet og disse reglene molli snakker om så finner du alle regler og faktisk oppussingstips hos forhandler av flis eller badromsinnredning. Vi har pusset opp bad uten annen hjelp en litt rørlegger og litt elektriker. Vaskerommet har vi ikke hatt noe hjelp til. Men det finnes også plater som ligner flis, som er noe enklere å legge. Anbefaler heller ikke dusjhjørnet på badet, faren for vannskader er da stor om du ikke kan det du holder på med. Derfor er dusjkabinett best.

Lykke til med oppussingen :o)

Og du, du kan bytte bare skapdørene på kjøkkenet. Eller rett og slett male over de som er der.

Vi har både parkett og laminat (kjøpt hus) De vi kjøpte det av har tydeligvis gitt blanke faen, så det ser ikke ut på gulvene. Gått inne med klogger, bikkje og katter har fått gjøre som de ville. Parketten er full av dype hakk og laminaten ser heller ikke ut. Det er ikke tvil om at parketten har kommet bedre fra vannskadene enn det laminaten har. Man ser det tydelig i skjøtene. Men så kan ikke jeg fordra laminat heller da. Jævla platikk greier! Det blir litt sånn "vi hadde ikke råd til parkett, så vi tok noe som lignet litt" Enten eller er min mening. Laminat ser plastikkaktig ut, er knallhard å gå på og spiser sokker. Min byggmesterpappa er heller ikke videre begeistret etter 25 år i bransjen.

Eikeparkett ser jeg rett som det er på tilbud til 229/239 pr kvm. Kommer an på hva du vil ha. Jeg er lei av eik etter å ha hatt det overalt de siste årene, dessuten har ALLE andre eikeparkett. Vi fikk pristilbud på ny parkett til stua her en dag, den kostet 749+mva pr kvm... Det var Jatoba skipsplank, og vi har 45 kvm stuegulv :-/

For ett par hundre pr kvm har du endel fliser å velge i. http://www.flisekompaniet.no http://www.norflis.no

Baderom og kjøkken får du til en relativt billig penge på IKEA. Og ja, du kan bytte bare skapdører. Pass på at størrelsen stemmer.

3 liter Jotun Lady interiørmailing ligger på rundt 300, 10 liter Butinox hvit 298 på OBS Bygg. Oljebasert maling er litt dyrere, men de fleste bruker den kun på dører og lister.

Kommer an på hva du velger, om du kommer langt med 100.000! Men det er 1428 kroner pr kvm, så det høres ikke helt urimelig ut. Regn 3 strøk maling og 1 liter maling pr kvm vegg.

Vi har både parkett og laminat (kjøpt hus) De vi kjøpte det av har tydeligvis gitt blanke faen, så det ser ikke ut på gulvene. Gått inne med klogger, bikkje og katter har fått gjøre som de ville. Parketten er full av dype hakk og laminaten ser heller ikke ut. Det er ikke tvil om at parketten har kommet bedre fra vannskadene enn det laminaten har. Man ser det tydelig i skjøtene. Men så kan ikke jeg fordra laminat heller da. Jævla platikk greier! Det blir litt sånn "vi hadde ikke råd til parkett, så vi tok noe som lignet litt" Enten eller er min mening. Laminat ser plastikkaktig ut, er knallhard å gå på og spiser sokker. Min byggmesterpappa er heller ikke videre begeistret etter 25 år i bransjen.

Eikeparkett ser jeg rett som det er på tilbud til 229/239 pr kvm. Kommer an på hva du vil ha. Jeg er lei av eik etter å ha hatt det overalt de siste årene, dessuten har ALLE andre eikeparkett. Vi fikk pristilbud på ny parkett til stua her en dag, den kostet 749+mva pr kvm... Det var Jatoba skipsplank, og vi har 45 kvm stuegulv :-/

For ett par hundre pr kvm har du endel fliser å velge i. http://www.flisekompaniet.no http://www.norflis.no

Baderom og kjøkken får du til en relativt billig penge på IKEA. Og ja, du kan bytte bare skapdører. Pass på at størrelsen stemmer.

3 liter Jotun Lady interiørmailing ligger på rundt 300, 10 liter Butinox hvit 298 på OBS Bygg. Oljebasert maling er litt dyrere, men de fleste bruker den kun på dører og lister.

Kommer an på hva du velger, om du kommer langt med 100.000! Men det er 1428 kroner pr kvm, så det høres ikke helt urimelig ut. Regn 3 strøk maling og 1 liter maling pr kvm vegg.

Så du ville heller hatt ekte linoleum enn laminat f.eks., bare fordi det skal være "the real thing"? Laminat er faktisk sterkere enn parkett, så det har sin nytte det også.

Annonse

kommentar til mollis innlegg. Ikke all laminat er like bra. Vi har kjøpt en rimelig type og den kan man ikke miste en hammer på. Og når det gjelder badet og disse reglene molli snakker om så finner du alle regler og faktisk oppussingstips hos forhandler av flis eller badromsinnredning. Vi har pusset opp bad uten annen hjelp en litt rørlegger og litt elektriker. Vaskerommet har vi ikke hatt noe hjelp til. Men det finnes også plater som ligner flis, som er noe enklere å legge. Anbefaler heller ikke dusjhjørnet på badet, faren for vannskader er da stor om du ikke kan det du holder på med. Derfor er dusjkabinett best.

Lykke til med oppussingen :o)

Og du, du kan bytte bare skapdørene på kjøkkenet. Eller rett og slett male over de som er der.

Hva slags gulv tåler at en hammer detter ned på det, uten at det blir merker?

Jeg bare siterte noe molli sa. Men vet også at det reklameres for det på laminat gulv er det Pergo tro?

Leste visst ikke mollis innlegg så nøye...

Men jeg bare trodde at det ville bli merker i alle mulige gulv hvis man mistet en hammer... Men ikke vet jeg, jeg har bare ett gulv jeg, med masse masse hakk.

Leste visst ikke mollis innlegg så nøye...

Men jeg bare trodde at det ville bli merker i alle mulige gulv hvis man mistet en hammer... Men ikke vet jeg, jeg har bare ett gulv jeg, med masse masse hakk.

hehehe jeg har altså ikke testet dette med hammern. Og jeg har merker selv i mine nylagte laminatgulv :(

Gjest Iznogood

Ei venninde av meg holder på å legge laminatgulv. Lyst og lekkert. Hun frydet seg stort over det nye gulvet helt til katta gjorde fy-fy på det i flytende form, og de måtte ta opp gulvet før det var ferdig. Håper katta ikke gjør det igjen når de er ferdige....

En plass å besøke er Parkett og Flisesenteret i Vadmyra på Lura. Vi fikk et kjempebra tilbud der, da vi bygget hus. Til små rom fikk vi restelager av dyr parkett kjempebillig og siden vi kjøpte alt av fliser og parkett der, ble sluttprisen lav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...