Gå til innhold

Noen erfaringer? Hvordan er det med jobbing og rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Klar oppfordring
Skrevet

Jeg kjenner mange både på uføretrygd og attføring som jobber svart og full uke og det irriterer meg grenseløst.

Det ødelegger for dem som ikke er i stand til å jobbe for det er alt for mange som mottar uføretrygd/attføring urettmessig. Folk planlegger og ljuger for å få trygd og etterpå jobber de svart. Det er misbruk

Slikt misbruk er det selvfølgelig bare å rapportere. Det skulle være en samfunnsplikt. Samboere som ikke melder samme adresse for å tyne penger også. Meld anonymt hvis du vil!

Det er vi alle tjent med. På den måten vil det ikke bli så mye mistenksomhet mot de som TRENGER trygdem, og de slipper å utsette seg for så mye dritt før de får den. Pga at andre har ødelagt ryktet for trygdebrukere!

Meld de som jobber svart mens de går på trygd!!

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• tiliti

2

• era

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Så det så!
Skrevet

Vil legge ved at jeg nesten får utbetalt 8000kr i måneden når jeg går på yrkesrettet attføring,men det er utenom skatten. Dette pga dem mener på at jeg har en kronisk sykdom og funksjonshemning....

Derfor ble jeg litt i tvil da både Aetat og trygdekontoret sa til meg at jeg fikk utbetalt omtrent det samme beløpet som jeg fikk da jeg gikk på attføring...Da måtte jeg bare spørre.......

Bare et tips! Det er mye lettere å sammenligne (og gi råd) hvis alle bruker bruttobeløp i sine eksempler.

Noen spør feks en person om hva en får utbetalt i trygdeytelse, noen svarer da med bruttobeløpet og andre med nettobeløpet. Ikke rart det blir forvirring!!?

Jeg oppfordrer alle til å bli flinkere til å angi om beløpet de nevner er netto eller brutto!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...