Gå til innhold

Når det blir min tur

Anbefalte innlegg

Gjest Iznogood
Skrevet

Når jeg går bort.....

... og skal graves ned i jorda...

-noe jeg håper blir lenge til(!),

...så ønsker jeg ikke at min familie, venner og bekjente skal sitte og gråte i et kapell over meg. Jeg ønsker ikke at de skal fortelle hverandre hvor snill og flink og god jeg var når de ikke mener det så sterkt at de ikke sier det til meg mens jeg er i live. Jeg håper ingen kaster bort penger på blomster til grava mi, når de heller kan bruke pengene på til et godt formål, for jeg er da allikevel død da.

Respekt for mine etterlatte?

Jeg mener at respekten for de etterlatte ligger ikke i å møte opp i en begravelse. Jeg mener respekten over deres sorg ligger i å stille opp, evt bare være tilstede i sorgen. Ikke i dèt å gi blomster på ei grav. Sorg er noe man må bearbeide over tid, og for min del ser jeg mere respekt i å være tilstede i den tiden.

Respekt for de døde? Dersom min gamle tante (jeg har ingen, men dette er et eksempel) sier at hun virkelig ønsker at jeg kommer i hennes begravelse når det er hennes tur, ja da må jeg bare tilstå at jeg møter opp for å vise henne respekt.

Jeg ønsker ikke at mine venner skal sørge over meg når jeg er død, men at de gleder seg (dersom det går an) over mitt nærvær mens jeg lever.

Alt dette kan vel kokes ned til at jeg ønsker at mennesker skal ta vare på hverandre mens de lever.

Carpe diem!

- Iznogood

Gjest sunshines
Skrevet

...Jeg tror du bør dra til psykolog,høres ikke helt frisk ut...

Gjest Iznogood
Skrevet

...Jeg tror du bør dra til psykolog,høres ikke helt frisk ut...

Mener du at jeg ikke er frisk fordi jeg tydeligvis ikke har samme livssyn som deg?

Gjest svipp inn
Skrevet

Mener du at jeg ikke er frisk fordi jeg tydeligvis ikke har samme livssyn som deg?

Sett deg ut i sola og nyt sommeren,ikke sitt inne med så dystre tanker i finværet er mitt råd til deg!

Gjest Iznogood
Skrevet

Sett deg ut i sola og nyt sommeren,ikke sitt inne med så dystre tanker i finværet er mitt råd til deg!

Skjønte at noen kom til å oppfatte det som at jeg har dystre tanker, men så er ikke tilfelle. Jeg følte bare for å forklare litt mere om mine holdninger til begravelser. :-)

Hadde du kjent meg, så hadde du visst at jeg ikke er dyster i tankegangen men realistisk.

Gjest puzzle
Skrevet

Hvis de er glad i deg når du lever, blir de lei seg når du dør..

Skrevet

Jeg hadde tenkt (dersom det høver seg) å ha noen penger på bok. Få arrangert god(!) middag og en fest for de nærmeste venner og slekt :-)

Håper de ler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...