Gå til innhold

Store problemer med kvalitetstid med typen!

Anbefalte innlegg

Gjest Archanez

Jeg(19) har vært sammen med kjæresten(36) i noe over et år. Jeg sover der hver natt,men det er også stort sett det vi er sammen.

Jeg har prøvd å hinte litt til han om å gjøre mer sammen,for det her kan knapt kalles forhold. Sier seg vel selv at med den aldersforskjellen så begrenser det seg,men umulig skulle det vel knapt være??! Men det går ikke så greit når begge er dårlig til å kommunisere.

Selv om jeg da strengt tatt er "sammen" med han mange timer om natta,så sover han stort sett når jeg kommer og er stått opp og over alle hauger når jeg våkner! Så den "kvalitetstiden" jeg får er å ligge å stirre på ryggen hans på kvelden når jeg kommer og han sover!

Gud hvilket spennende og givende forhold! Men så er jeg jo da fantastisk glad i han,og jeg er jo da streng tatt klar over at han er glad i meg. Det blir bare så vanskelig å forstå mange ganger..

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette her...?

Har først planlagt å rett og slett bare begynne å oppholde meg hjemme på nettene(noe som for oss to er synonymt med at jeg er forbanna for et eller annet)! (starta idag!) Så tenker jeg kanskje bare svelge unna min elendige evne til å prate om ting,og dra dit imorgen tidlig å fortelle at jeg er lei! Lei av å ikke få være sammen med han!

Og har det vært ille før ble det hvertfall ikke noe bedre når fiskesesongen startet! Fiske er veldig gøy det,bevare meg vel, men lissom...

Jeg trenger litt tips her,vær så snill??

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Hallo? Er dette i det hele tatt et forhold?

Sikker på at han 35-åringen din ikke bare er ute etter uforpliktenede knulling av litt 19-årig lammekjøtt?

"Tøffe" ord, ja - men her tror jeg du skal tenke deg om "litt". Du er bare 19 år - er denne fyren noe å kaste bort mer av tiden din på?

Annonse

Gjest Archanez

La meg se, du har problemer med din mye eldre kjæreste. Han vil bare ha sex med deg? Hm... Si meg, er du sikker på at han ser på deg som kjæreste? Kjærester gjør gjerne ting sammen...

:-) Nei,han vil nemlig ikke bare ha sex med meg. -han- vil ha meg dit,men tar ikke jeg initiativ kan det gå ukesvis mellom sex!

Hva er problemet med å fokusere på mitt -egentlige- dilemma??

Gjest Archanez

Hallo? Er dette i det hele tatt et forhold?

Sikker på at han 35-åringen din ikke bare er ute etter uforpliktenede knulling av litt 19-årig lammekjøtt?

"Tøffe" ord, ja - men her tror jeg du skal tenke deg om "litt". Du er bare 19 år - er denne fyren noe å kaste bort mer av tiden din på?

Et forhold ja,men et dårlig et! Hvorfor tror du ellers jeg ber om tips???

Uforpliktende knull på sånn ca ett og et halvt år?? Jeg tror ikke selv den mest ihuga lammekjøtt-jeger ville hatt tåmodighet til et så langt uforpliktende knull! Og spesielt også når det kan gå ukesvis mellom sex om jeg ikke tar saken i egne hender.

Hva med og ikke være så fordømmende,spes ikke om ting du ikke vet om,og heller svare på det jeg spør om?

Ja,han er absolutt noe å "kaste bort" tiden min på!

Gjest Archanez

høres ikke ut som noe forhold , skulle tro du var elskerinna hans sånn virker det på meg.

Tja,kan virke litt sånn..

Men så er det heller ikke det han er ute etter! Om jeg ikke tar saken i egne hender,så kan det gå ukesvis mellom sex. Han trives veldig bra bare med å kose eller noe da..

Gjest papirtiger

:-) Nei,han vil nemlig ikke bare ha sex med meg. -han- vil ha meg dit,men tar ikke jeg initiativ kan det gå ukesvis mellom sex!

Hva er problemet med å fokusere på mitt -egentlige- dilemma??

Vanskelig for meg å forstå hvorfor en 36-åring er sammen med en 19-åring. Sånn er det bare. Selv om du er ekstremt moden, så må han være umoden.

Gjest Archanez

Bli med ham på fisketur en dag.. Forstår ikke hvorfor dere ikke finner på noe sammen!? Kino, spis ute.. Eller spis middag sammen hjemme!! Se nyhetene sammen.. Noe må da gå an!

Jo,noe -må- jo gå an.

Fisketur ja.. Men han er jo så engasjert at han blir jo glatt sånn 12 timer! Og det blir kanskje litt i lengste laget...? Men tenkte kanskje å mase meg med en gang likevel..

Leier jo film og sånn. Jobber eb plass jeg får leie filmer gratis,men er jo grenser for hvor lenge filmleie er spennende når det skjer hver dag..

Men blir ikke så lett å finne på ting sammen,når vi er elendige med å finne på ting alene...:-)

jeg vet ikke helt om jeg har noe godt svar til deg, men det kan ikke være verre enn de andre svarene du har fått :P

du sier selv at du har vanskeligheter med å kommunisere med han, det kan jo være at han også synes det er vanskelig..hva med å ta det første skrittet å prøve å få til en samtale? kanskje ikke like lett som det virker som, men for meg virker det som det smarteste løsningen.

kanskje han har like lyst til å finne på noe med deg, men bare ikke tør ta det opp?

dere har jo vært sammen lenge, og burde *egentlig* være i stand til å kommunisere bra sammen, selv om det ikke alltid er sånn..

hva med å ta en fridag sammen og finne på et eller annet dere begge to liker? gå ut og spise eller bare sitte og prate?

jeg vet ikke, men lykke til i alle tilfelle..

Annonse

Gjest Archanez

jeg vet ikke helt om jeg har noe godt svar til deg, men det kan ikke være verre enn de andre svarene du har fått :P

du sier selv at du har vanskeligheter med å kommunisere med han, det kan jo være at han også synes det er vanskelig..hva med å ta det første skrittet å prøve å få til en samtale? kanskje ikke like lett som det virker som, men for meg virker det som det smarteste løsningen.

kanskje han har like lyst til å finne på noe med deg, men bare ikke tør ta det opp?

dere har jo vært sammen lenge, og burde *egentlig* være i stand til å kommunisere bra sammen, selv om det ikke alltid er sånn..

hva med å ta en fridag sammen og finne på et eller annet dere begge to liker? gå ut og spise eller bare sitte og prate?

jeg vet ikke, men lykke til i alle tilfelle..

Hehe. Nei uansett hva du hadde svart her så kunne du -umulig- gjort det værre enn mange her!

Og joda,vi er dårligere begge to til å kommunisere. Han er litt bedre enn meg da..:)

Hadde tenkt jeg skulle kaste meg i det igår,men så hadde jeg glemt å låse opp døra før jeg dro derfra på formiddagen så jeg kom meg ikke inn...:-/ Og han var sovna! Så da ble det tatt over sms imorgest da jeg var på jobb..:( Så nå vet han hvertfall.. Og han -var- enig i at hadde ikke jeg sovet der hadde vi ikke sett noe til hverandre. Men greide ikke få noen forståelse for om hva han mente om den saken da han ikke skriver detaljerte mld i hytt og pine!

Jeg tror kanskje han har "gitt meg litt opp"?? For jeg er så sjenert at jeg turte sjelden noe i begynnelsen.. Er mulig han ikke tror jeg blir med på noe likevel..

Jeg jobber skift og har endel fridager,mens han er sykemeldt,derfor har vi jo strengt tatt mye fritid å bruke.. Problemet er ikke tiden....:/

Takker for svar! Det ble -mye- bedre enn mange andre! :) (les:p.tiger)

Gjest Archanez

Vanskelig for meg å forstå hvorfor en 36-åring er sammen med en 19-åring. Sånn er det bare. Selv om du er ekstremt moden, så må han være umoden.

Og -hvorfor- er det bare sånn?

-Hvorfor- -må- han være umoden? -Hvorfor- -må- jeg være moden?

Hvorfor kan vi ikke bare være to helt normale mennesker som er glade i hverandre som har kommuniskasjonsproblemer,som så mange andre par har?

To mennesker som er modne på noen områder og umodne på andre? Slik som andre fullstendig normale mennesker er?

Hvorfor er vårt forhold galt bare fordi frekvensen av slike forhold i samfunnet er lavt? Hva synes du da om homofile? Homofile fohold? Innvandrere? Mikset forhold mellom hvit og mørk?

Vet du,jeg synes -du- er umoden som ser deg blind på tall og statistikker, og som kommenterer bare for å være "viktig" i stedet for å kommentere det -virkelige- problemet!

Det burde du virkelig heve deg over i fremtiden!

Hehe. Nei uansett hva du hadde svart her så kunne du -umulig- gjort det værre enn mange her!

Og joda,vi er dårligere begge to til å kommunisere. Han er litt bedre enn meg da..:)

Hadde tenkt jeg skulle kaste meg i det igår,men så hadde jeg glemt å låse opp døra før jeg dro derfra på formiddagen så jeg kom meg ikke inn...:-/ Og han var sovna! Så da ble det tatt over sms imorgest da jeg var på jobb..:( Så nå vet han hvertfall.. Og han -var- enig i at hadde ikke jeg sovet der hadde vi ikke sett noe til hverandre. Men greide ikke få noen forståelse for om hva han mente om den saken da han ikke skriver detaljerte mld i hytt og pine!

Jeg tror kanskje han har "gitt meg litt opp"?? For jeg er så sjenert at jeg turte sjelden noe i begynnelsen.. Er mulig han ikke tror jeg blir med på noe likevel..

Jeg jobber skift og har endel fridager,mens han er sykemeldt,derfor har vi jo strengt tatt mye fritid å bruke.. Problemet er ikke tiden....:/

Takker for svar! Det ble -mye- bedre enn mange andre! :) (les:p.tiger)

hvis han driver å gir deg opp, hadde du sikkert sett noen tegn eller han hadde sikkert sagt noe..

tror problemet er mangel på kommunikasjon, uten at jeg skal leke ekspert.

et hvert forhold er basert på at man hvertfall kan snakke sammen om man har problemer, eller noe man tenker på. tror du skal prøve det.. bli bedre kjent, så går kanskje fritiden av seg selv. da blir dere bedre kjent og vet bedre hva den andre personen liker og ikke liker; altså lettere å finne på noe å gjøre sammen..

uansett; lykke til, og ikke gi opp uten å prøve :)

Gjest papirtiger

Og -hvorfor- er det bare sånn?

-Hvorfor- -må- han være umoden? -Hvorfor- -må- jeg være moden?

Hvorfor kan vi ikke bare være to helt normale mennesker som er glade i hverandre som har kommuniskasjonsproblemer,som så mange andre par har?

To mennesker som er modne på noen områder og umodne på andre? Slik som andre fullstendig normale mennesker er?

Hvorfor er vårt forhold galt bare fordi frekvensen av slike forhold i samfunnet er lavt? Hva synes du da om homofile? Homofile fohold? Innvandrere? Mikset forhold mellom hvit og mørk?

Vet du,jeg synes -du- er umoden som ser deg blind på tall og statistikker, og som kommenterer bare for å være "viktig" i stedet for å kommentere det -virkelige- problemet!

Det burde du virkelig heve deg over i fremtiden!

Tror du at du er samme person som du er nå når du blir 35? Hvis svaret på det spørsmålet er ja så har du ingenting å bekymre deg for :)

Og ikke bli så oppskaket over at du møter kritikk, det må du nesten bli vant til. Kanskje jeg er trangsynt, men kan for all verden ikke forstå hvorfor du ikke finner deg noen på din egen alder. Når jeg hører om forhold med så stor aldersforskjell tenker jeg som oftest at en at partene må være litt patetisk. Men det er mine synspunkt... Og hvis du synes du har det bra og ikke kan få noen bedre, så er det bra :)

Ps. Trekke inn innvandrere oghomofile er helt bak mål.

Tror du at du er samme person som du er nå når du blir 35? Hvis svaret på det spørsmålet er ja så har du ingenting å bekymre deg for :)

Og ikke bli så oppskaket over at du møter kritikk, det må du nesten bli vant til. Kanskje jeg er trangsynt, men kan for all verden ikke forstå hvorfor du ikke finner deg noen på din egen alder. Når jeg hører om forhold med så stor aldersforskjell tenker jeg som oftest at en at partene må være litt patetisk. Men det er mine synspunkt... Og hvis du synes du har det bra og ikke kan få noen bedre, så er det bra :)

om hun hadde latt være å dra inn alder inn i dette innlegget, tror jeg hun hadde fått mange flere konstruktive og seriøse svar som ikke bare henger seg opp i alderen..

Gjest papirtiger

om hun hadde latt være å dra inn alder inn i dette innlegget, tror jeg hun hadde fått mange flere konstruktive og seriøse svar som ikke bare henger seg opp i alderen..

Fint mulig at alderen er problemet..? Kanskje de har vanskeligheter med å kommunisere fordi de lever i to forskjellige verdener? Hun er akkurat ferdig med vgs, han er snart 40...

Gjest Archanez

Nei jeg synes ikke det er helt bak mål å dra inn innvandrere og homofile,fordi folk som ser negative på disse er folk som ikke er vante med disse og som er redde. Og vet du hvorfor? Fordi det er ting som er "annerledes"! Hyppigheten av disse i sammfunnet er små,akkurat som forhold med veldig stor aldersforskjell!

Nei jeg tror absolutt ikke at jeg er samme person da som nå. Men hva har det med saken og gjøre? Alle forandrer seg. -Alle-!

Oppskaket over å møte kritikk er vel kanskje ikke riktige ordet. Provosert er vel kanskje mer treffende! Jeg spør om et tema,og får noe helt urelevant tilbake. Jeg trodde dol var så mye modent at de ikke lenger så seg blinde på tall og overfaldiske "statistikker",men at de så det virkelige -temaet- og greide å svare konstruktivt. Men der tok jeg tydeligvis grundig feil med mange ja!

Hvorfor skal jeg finne meg "en på min egen alder" når jeg allerede har funnet hva jeg vil ha? Jeg kan fortelle deg at jeg har avvist -bra- mange "på min egen alder",så det sto -ikke- i valgmulighetene! Men kan du ærlig fortelle meg -hvorfor- jeg skal velge ut fra alder?

Og -hvorfor- tenker du at en av partene må være patetisk? Grunnlaget? Noen egne erfaringer på det punktet du kan bygge på?

Poenget her er jo at jeg -ikke- har det bra! Det er jo lissom derfor jeg ber om tips! I din iver etter å være provoserende snever så har du visst gått glipp av det jeg har skrevet,for hadde du lest selve innlegget og ikke bare tallene i den første setningen hadde du sett at den inneholdt et dilemma!

Hvordan tror du du hadde skrevet om innlegget -ikke- inneholdt alder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...