Gjest reisersnart Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Min samboer fyller år og jeg ønsker å gi han en reise til Praha. På bursdagskortet har jeg lyst til skrive litt om Praha.... Noen som har vært der og vet om en perfekt liten beskrivelse av Praha og hva man kan oppleve der? ...takk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slik beskreves den av Star Tour Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Praha er som et stort friluftsmuseum som tilbyr historie, arkitektur, kulinariske tradisjoner, ølbrygging, kunst og en romantisk atmosfære. Hvor mange byer har en bydel som kalles Nybyen (Nové Mesto) til tross for at den er 600 år gammel? Forklaringen er at gamlebyen (Staré Mesto) er over 1000 år gammel. Blant trange gater, slottshager og barokkengler finnes det også et ungt og fargerikt Praha som sprudler av livsglede og kjærlighet til friheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-671950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Bra beskrivelse det under. Ellers kan jeg si at det er mix av fortid og nåtid (kultur, bygninger osv), menneskene er vennlige, jordnære og enkle (med positivt fortegn; de tar livet som det kommer og virker veldig naturlige og hyggelige). Biltrafikken er rå; de kjører fort, kjapt, men reaksjonsevnen virker forunderlig rask. Så jeg følte meg trygg som fotgjenger til tross for at bilene suste gjennom trange bysmug som raketter...(litt overdrevet, da) Storslagen, vakker, til å nyte. Stemning som går inn under huden på en. Fantastiske utsyn over byen fra fjernsynstårnet og utsiktstårnet med 299 trappetrinn. Vakre, stemningsfulle bydeler; elvene med de fine broene, livet på¨Karlsbroen, yrende liv på Stare Mesto med torg, folkeliv og uterestauranter. Flere hundre år gammel borg litt utenfor byen, fantastisk. Ulike, flotte byggestiler blandet sammen gir spenning i bybildet. Vakre, grønne parker... Kunne fortsatt sånn... Praha anbefales!! Vi kom nylig hjem fra 5dagers tur der, da vi feiret 10års bryllupsdag...kjempetur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-672387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reisersnart Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Bra beskrivelse det under. Ellers kan jeg si at det er mix av fortid og nåtid (kultur, bygninger osv), menneskene er vennlige, jordnære og enkle (med positivt fortegn; de tar livet som det kommer og virker veldig naturlige og hyggelige). Biltrafikken er rå; de kjører fort, kjapt, men reaksjonsevnen virker forunderlig rask. Så jeg følte meg trygg som fotgjenger til tross for at bilene suste gjennom trange bysmug som raketter...(litt overdrevet, da) Storslagen, vakker, til å nyte. Stemning som går inn under huden på en. Fantastiske utsyn over byen fra fjernsynstårnet og utsiktstårnet med 299 trappetrinn. Vakre, stemningsfulle bydeler; elvene med de fine broene, livet på¨Karlsbroen, yrende liv på Stare Mesto med torg, folkeliv og uterestauranter. Flere hundre år gammel borg litt utenfor byen, fantastisk. Ulike, flotte byggestiler blandet sammen gir spenning i bybildet. Vakre, grønne parker... Kunne fortsatt sånn... Praha anbefales!! Vi kom nylig hjem fra 5dagers tur der, da vi feiret 10års bryllupsdag...kjempetur! Takk for svar -gleder meg veldig til å reise! Skal ikke reise før i september/oktober. Har du vært der på høsten? Har hørt at det er mye billig og bra porselen der nede, noe annet du kan anbetale å titte på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-672564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Takk for svar -gleder meg veldig til å reise! Skal ikke reise før i september/oktober. Har du vært der på høsten? Har hørt at det er mye billig og bra porselen der nede, noe annet du kan anbetale å titte på? Hei igjen! Vi var der nå første uka i juli, har ikke vært der før. Hvis du vil handle billig, er det krystall som kan være lurt å kjøpe. Ellers treleker og sånne russiske dukker (mange inni en). Kjøpte en sånn til snuppa på 4 da vi kom hjem. Ellers er det _billig_ både å spise og drikke der. Øl kostet 20 tsjekkiske kroner; dvs. 5 norske. Mat også var en fjerdedel av norske priser. Vi var ute en kveld og hadde toretters middag, vinflaske, drink og tilbehør til maten, og betalte bare 300 NoK for begge to! En tur opp i Fjernsynstårnet og utkikkstårnet jeg skrev om er et must. Ellers er det bare å vandre gjennom gatene og ta del i stemningen. Vi gikk i timesvis hver eneste dag vi var der. Boder som selger ravsmykker (veldig mye av dette der), krystall, treleker, sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter), russiske dukker osv finner du overalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-672790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reisersnart Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei igjen! Vi var der nå første uka i juli, har ikke vært der før. Hvis du vil handle billig, er det krystall som kan være lurt å kjøpe. Ellers treleker og sånne russiske dukker (mange inni en). Kjøpte en sånn til snuppa på 4 da vi kom hjem. Ellers er det _billig_ både å spise og drikke der. Øl kostet 20 tsjekkiske kroner; dvs. 5 norske. Mat også var en fjerdedel av norske priser. Vi var ute en kveld og hadde toretters middag, vinflaske, drink og tilbehør til maten, og betalte bare 300 NoK for begge to! En tur opp i Fjernsynstårnet og utkikkstårnet jeg skrev om er et must. Ellers er det bare å vandre gjennom gatene og ta del i stemningen. Vi gikk i timesvis hver eneste dag vi var der. Boder som selger ravsmykker (veldig mye av dette der), krystall, treleker, sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter), russiske dukker osv finner du overalt. Takk for svar Hvordan var prisene på merkeklær og skinn der? Vanlig å prute? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-673363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Takk for svar Hvordan var prisene på merkeklær og skinn der? Vanlig å prute? Priser på merkeklær og skinn vet jeg ikke, var ikke i klesforrestninger (fant ikke noe som så så modernt ut, men lette ikke akkurat heller.) Sko og klær (det jeg så av priser i vinduene) var nokså likt her hjemme, kanskje hakket billigere, men ikke mye. Skinnklær hadde jeg tenkt å se etter, men fant ikke noen butikker som solgte skinnjakker osv. Så det vet jeg dessverre ikke. Jeg hadde lest at skinn skulle være billigere enn hjemme, men jeg så ikke noe der jeg var. Mulig jeg så på feil sted, da. Byen er stor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112780-hvordan-ville-du-ha-beskrevet-praha/#findComment-673398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.