Gå til innhold

Hva er best? 1 unge eller 2?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på foreldrene og om det er et annet nettverk rundt ungen. Har han/hun en nær og forholdsvis stor familie forøvrig, bør det ikke ha så mye å si.

Men, den dagen dere er borte(normalt går jo foreldrene først) så blir det nok stusselig å være enebarn.

Vanskelig å forutsi egentlig. Fordi alle personer er så forskjellige, men stort sett så har jeg hørt at enebarn ønsker seg søsken ja. Og får som regel flere barn selv.

Gjest en dol-bruker

Jeg tror det er viktig å ha søsken - ikke bare man når man er barn, men kanskje vel så mye når man er blitt voksen. Jeg er kjempeglad jeg har voksne søsken å støtte meg til. Og ikke minst vil det være viktig når mine foreldre en gang går bort. Det er tross alt bare familie som er familie.

Skulle ønske mannen din kunne se litt fordeler med det å få flere barn også. Mange opplever det feks som litt avlastning, at de to kan leke med hverandre og oppta hverandres oppmerksomhet (selv om det selvsagt blir krangling også, ja da).

Annonse

serendipity

Vi er også inne i fasen hvor vi tenker på nr. 2. Har snakket om det og jeg har også bedt om andres mening her på forumet. Vi ønsker oss nok begge ett barn til. Men jeg må si jeg ikke halt innfinner meg med tanken på å gå gravid og føde en gang til.. Lurer på om jeg innerst inne er litt "redd". Selv om jeg hadde et fint svangerskap, og en litt hard fødsel som endte med keisersnitt.

Men vi har lyst på ett barn til og har bestemt oss for å begynne å prøve til våren. Det vil da passe fint mht. at jeg kan være hjemme med barnet det året sønnen begynner i 1. klasse. MEN det er jo ikke sikekrt at det går så raskt denne gang, så det er kanskje greit at vi ikke planlegger det så mye.. :-)

Enebarn er lite å stå etter, har sett mange enebarn opp i gjennom årene, både voksne og barn og de har ofte noen spesielle særegenheter. Ofte bortskjemte og det er meget tydelig i voksen alder også.

De er ofte sutrete og kravstore og med ett altfor stort ego.

Men det var nå det, for å si det slik, du får aldri ett barn for mye, men du kan ha ett barn for lite.

Jeg har tre barn og jeg kunne ikke tenkt meg å ha noe mindre i alle fall, heller flere.

Barn er en stor berikelse i livet, ett barn synes jeg er for lite. Du/dere kommer aldri til å angre på at dere fikk flere barn i tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...