Gå til innhold

Addicted to chocolate! :-(

Gjest choco-addict

Anbefalte innlegg

Gjest choco-addict

Dette er ikke tull en gang, men jeg fungerer ikke dersom jeg ikke får en stor mengde sjokolade innabords hver dag. Helst 200 gram melkesjokalde. Da er livet supert.

Jeg har begynt med denne avhengigheten kun i løpet av de to siste månedene. Har gått opp to kilo (utrolig at det ikke er mer!) men er redd det vil bli flere. Jeg har vært så flink oggått ned hele 15 kkilo på et halvt år og dermed funnet min idealvekt. Nå ser jeg ut til å ødelegge alt igjen...hvis avhengigheten fortsetter.

Jeg får abstinenser om jeg IKKE spiser sjokolade. Blir helt rastløs, virrete, sur og gretten...Men får jeg litt sjokoalde, er alt bra. Skulle tro det var narkotika, vet du.

Hva kommer det av at noen blir avhengige?

Og har DU opplevd å være det? Hvordan kom du deg ut av det?

Vurderer legge dette på psykiatri også, for jeg mener det er noe psykisk i dette.

Bare så det er sagt, så er jeg inni en fryktelig tøff og slitosm periode. Mon tro om ikke spisingen begynte som trøst, men har endt opp som rene dopet?

Noen råd, værsåsnill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trøstespisern

Jeg har det akkurat på samme måten, men har bestemt meg for å jobbe med saken. Jeg har vært flink og gått ned 10 det siste året, men nå er vekta på vei oppover igjen. Jeg har vært avhengig av sjokolade så lenge jeg kan huske. Men nå vil jeg ikke at den ska styre livet mitt lenger. Det er gjerne på kvelden jeg får suget eller jeg kjeder meg og ønsker å hygge meg litt. Nå i varmen smaker jo ikke sjokolade så godt da. Jeg har begynt å kjøpe meg en grønn farris og carotellagulrøtter som jeg sitter og knasker på. Noen ganger spiser jeg rosiner og hasselnøtter eller bare cashewnøtter. Jeg har skrevet et innlegg om dette på psykiatri "er dette en spiseforstyrrelse?". Du kan også søke på her inne. Det er skrevet mye om dette før. Kjøp deg krom pikolinat på helsekosten. Jeg tar en tablett hver dag. Det skal visstnok hjelpe på blodsukkerbalansen. Du kan ta opptil 400 mcg. Nei, vi må skjerpe oss. Vi må ikke la sjokoladen styre livet vårt og ødelegge helse og kroppen vår. Hvis du vil kan vi mailes og oppmuntre hverandre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

Tror det er slik at du kan bli avhengig av stoffene som er i sjokolade, på lik linje med kaffe, cola (koffein) o.l. Vet akkurat hvordan du har det :-) Jeg har alltid 'tålt' å spise sjokolade, med da jeg sluttet å trene for rundt fire år siden sa det seg selv at vekta gikk oppover. Siste halvåret har jeg sparket meg selv bak og begynt å redusere vekta med.... ja, du gjettet sikkert det; proteinkur med sjokoladesmak ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme måten, men har bestemt meg for å jobbe med saken. Jeg har vært flink og gått ned 10 det siste året, men nå er vekta på vei oppover igjen. Jeg har vært avhengig av sjokolade så lenge jeg kan huske. Men nå vil jeg ikke at den ska styre livet mitt lenger. Det er gjerne på kvelden jeg får suget eller jeg kjeder meg og ønsker å hygge meg litt. Nå i varmen smaker jo ikke sjokolade så godt da. Jeg har begynt å kjøpe meg en grønn farris og carotellagulrøtter som jeg sitter og knasker på. Noen ganger spiser jeg rosiner og hasselnøtter eller bare cashewnøtter. Jeg har skrevet et innlegg om dette på psykiatri "er dette en spiseforstyrrelse?". Du kan også søke på her inne. Det er skrevet mye om dette før. Kjøp deg krom pikolinat på helsekosten. Jeg tar en tablett hver dag. Det skal visstnok hjelpe på blodsukkerbalansen. Du kan ta opptil 400 mcg. Nei, vi må skjerpe oss. Vi må ikke la sjokoladen styre livet vårt og ødelegge helse og kroppen vår. Hvis du vil kan vi mailes og oppmuntre hverandre. Lykke til!

litt sånn jenteting synes jeg. sånn som damene på jobben, har alltid noe knask på lur.

...dette skulle være en morsom kommentar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjenner meg godt igjen. Har lært en del om overfølsomhet for sukker i det siste. Akkurat nå sitter jeg og leser en bok som er svært bra og som du bør få tak i:

"Slut på sockersuget" av Kathleen DesMaisons

ISBN: 91-37-12242-8

(vet ikke om boken finnes i norsk oversettelse...)

Dette handler ikke om slanking eller "nå skal jeg skjerpe meg". Kort sagt; det handler ikke om at man har dårlig karakter! - Det handler om biokjemi, om blodukker, serotonin og betaendorfiner.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...