Gå til innhold

Ustabil vekt når det er varmt?

Anbefalte innlegg

På nettmøtet i dagbladet i går skrev Maria Thommessen følgende: ".......Det som har vist seg å gi best resultater på lang sikt er å få til en vektreduksjon i størrelsen 0,5 kilo per uke i gjennomsnitt. Bare stå på du så kommer du nok i mål. Husk at vekten kan bli litt ustabil i disse dager når varmen tar oss alle."

Hvorfor er vekten ustabil når det er varmt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112878-ustabil-vekt-n%C3%A5r-det-er-varmt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selozok

Vil det da si at vekten viser mer eller mindre?

Når det er veldig varmt, svetter du mye og kroppen mister væske. Hvis du da ikke drikker nok, vil du veie mindre enn du ville ha gjort hvis det var kaldt og du ikke svettet. Pøser du innpå med en liter vann, vil vekten øke med ca. 1 kg - inntil du tisser igjen ....

serendipity

Mange går også opp fordi de drikker mye vann og evt. spiser salt mat, feks,. spekemat i sommervarmen. Jeg er veldig plaget av væske samlinger i kroppen og salt mat er helt "drepen" for meg. Ikke det at jeg bryr meg om at jeg evt. legger på meg 1,5 kg på en dag (for det jevner seg ut igjen). Men fordi det er direkte ubehagelig med så mye vann i kroppen.

Mange går også opp fordi de drikker mye vann og evt. spiser salt mat, feks,. spekemat i sommervarmen. Jeg er veldig plaget av væske samlinger i kroppen og salt mat er helt "drepen" for meg. Ikke det at jeg bryr meg om at jeg evt. legger på meg 1,5 kg på en dag (for det jevner seg ut igjen). Men fordi det er direkte ubehagelig med så mye vann i kroppen.

Hvordan merker du at du har mye vann i kroppen? Vet du årsaken til at det skjer...?

Annonse

serendipity

Hvordan merker du at du har mye vann i kroppen? Vet du årsaken til at det skjer...?

Fingre, tær og spesielt legger hover opp. Jeg får ikke på meg skoene osv. Det er saltet i maten som binder væsken, slik at det hoper seg opp, og lymfene får ikke kvittet seg med all væsken, dette kan samle seg opp i lymfene sammen med avfallstoffer, og gjøre at lymfesystemet ikke fungerer helt godt. Går på lymfedrensasje en gang i måneden. OG det er både sunt og en god invstering for meg.. Ja, ja, sunt er det for alle igrunn :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...