Gå til innhold

Vær så snill les..

Gjest stina h

Anbefalte innlegg

Gjest stina h

Jeg vet det ikke skal skrives om spiseforstyrrelser her,men jeg ber dere vær så snill lese likevel..

Jeg har en tvangsspising diagnose og prøver å kontrollere matinntaket samtidig som jeg går ned i vekt på en SUNN måte. Men det er ikke lett når man har spiseforstyrrelser...Da blir det alt eller ingenting..

Jeg spiser mindre og mindre helt til jeg sprekker og spiser kjempemasse. Og sånn går karusellen..

Kan noen vær så snill love meg at jeg går ned i vekt hvis jeg spiser 1200 kalorier pr dag?

Jeg vet man skal spise så sunt som mulig og jeg jobber med saken,men nå er det først og fremst mengde mat jeg må fokusere på.

Jeg kunne ønske det fantes noen snille sjeler som kunne oppmuntre meg litt..

Finnes det mennesker som IKKE går ned i vekt på 1200 kalorier,eller er det sånn at man garantert gjør det,men at det er individuelt hvor mye?

Vær så snill å hjelpe meg..

Jeg vil så gjerne..

Hilsen en som prøver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sr.Hiss

Hei!

Mange ødelegger forbrenningen sin ved å spise for lite, og da går man jo ikke noe særlig ned, bortsett fra vann og muskler- uansett hvor få kcal en spiser! Så du må i hvert fall holde deg på eller over 1200 kcal for at forbrenningen din skal fungere. Prøv å tenke på det for å spise nok med god samvittighet! Du har lurt hjernen din til å tro at du er flink når du spiser lite, men det er jo helt feil!

Prøv å snakk pent med hodet ditt for å få det til å forstå at du trenger gjevn tilførsel av energi --> mat (i hvert fall 1200 kcal!) hver dag! Du vil klare det, og da vil behovet for overspising forsvinne. Og husk at skulle du spise en liten bit sjokkis er det ingen grunn til å tro at alt er ødelagt og så spise fire til. Prøv å slapp av og les om/tenk fornuftige ernæringstanker!

Vet ikke om det var noen særlig hjelp, du vet vel alt dette men ... Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i hvert fall love deg at du vil gå ned i vekt dersom du forandrer kostholdet ditt, altså din livsstil, permanent (selvsagt med visse forbehold om at du f.eks. ikke nå veier 40 kg).

Jeg kan også love deg at du, dersom du ikke forandrer kostholdet ditt, altså din livstil, permanent, ikke vil få den kroppen du ønsker.

Jeg håper du klarer å gjøre det du innerst inne vet er rett, og at du snart forstår at dette er eneste veien å gå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stina h

Jeg kan i hvert fall love deg at du vil gå ned i vekt dersom du forandrer kostholdet ditt, altså din livsstil, permanent (selvsagt med visse forbehold om at du f.eks. ikke nå veier 40 kg).

Jeg kan også love deg at du, dersom du ikke forandrer kostholdet ditt, altså din livstil, permanent, ikke vil få den kroppen du ønsker.

Jeg håper du klarer å gjøre det du innerst inne vet er rett, og at du snart forstår at dette er eneste veien å gå.

Lykke til!

Tusen takk for svar..Ble veldig glad for rådene dine og skal prøve å følge dem..

God sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stina h

Hei!

Mange ødelegger forbrenningen sin ved å spise for lite, og da går man jo ikke noe særlig ned, bortsett fra vann og muskler- uansett hvor få kcal en spiser! Så du må i hvert fall holde deg på eller over 1200 kcal for at forbrenningen din skal fungere. Prøv å tenke på det for å spise nok med god samvittighet! Du har lurt hjernen din til å tro at du er flink når du spiser lite, men det er jo helt feil!

Prøv å snakk pent med hodet ditt for å få det til å forstå at du trenger gjevn tilførsel av energi --> mat (i hvert fall 1200 kcal!) hver dag! Du vil klare det, og da vil behovet for overspising forsvinne. Og husk at skulle du spise en liten bit sjokkis er det ingen grunn til å tro at alt er ødelagt og så spise fire til. Prøv å slapp av og les om/tenk fornuftige ernæringstanker!

Vet ikke om det var noen særlig hjelp, du vet vel alt dette men ... Lykke til!

Hilsen

Takk for at du svarte..Jeg trengte så inderlig bekreftelse på det jeg allerede vet.

Jeg skal prøve å appelere til den fornuftige delen av hjernen min,som vet du har rett.

I dag har jeg klart å komme opp i 1000 kalorier,så jeg er på riktig vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sr.Hiss

Takk for at du svarte..Jeg trengte så inderlig bekreftelse på det jeg allerede vet.

Jeg skal prøve å appelere til den fornuftige delen av hjernen min,som vet du har rett.

I dag har jeg klart å komme opp i 1000 kalorier,så jeg er på riktig vei..

Hei igjen!

Så godt å høre at du er på riktig vei, fortsett mot det målet! Stå på, og forsøk å ignorer den stemmen i hodet som bare vil plage deg!!

God sommer!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...