Gå til innhold

Noen som har skikkelig gode slankeråd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Iznogood

Måten jeg gjør det på er at jeg drikker cambridgekuren tre ganger daglig, i tillegg så spiser jeg et lite måltid (nesten) hver dag. Når jeg spiser så er jeg ikke så nøye på hva det er men mengden. Jeg har goood tid og går sakte ned. Har til nå gått ned seksten kilo siden desember i fjor. Jeg går ikke ned av kosmetiske årsaker, men rett og slett helse. Hadde lagt på meg tredve kilo på fire år. Ettersom jeg ikke 'bruker' å være overvektig så regner jeg med at jeg kommer til å holde vekta sånn noenlunde når jeg er ferdig med slankingen. Skal etterhvert begynne å trene igjen i moderate mengder. Vet ikke om dette er en metode som passer for andre, men den passet for meg i alle fall.

Gjest slitern

Små og hyppige måltider. 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Rask gåtur når du står opp. Drikk 1 stort glass vann, 3 dl. skummet melk og 1 lavglykemisk frukt (eple, pære,appelsin). Ta en rask tur i minimum 20 min. Dette skal øke fettforbrenningen gjennom hele dagen. Spis mye grønnsaker, noe frukt, fisk, magert kjøtt etc. Tren. Lykke til!

ikkje spis for lite! det setter ned forbrenninga. mange, mindre måltider er det beste.

tren styrketrening - med meir muskler forbrenner du generelt meir.

tren også kardio (kondisjonstrening), gjerne ved dagligdagse ting som å ta trapp istedetfor heis, gå/sykle til og fra jobb/butikken/etc, og alt anna du måtte kunne legge inn. husk at husarbeid også er trim! ;)

ha ein "spisedag" i uka, der du får spise kva du vil. det gjer det lettere å motivere seg til å spise sunt resten av uka, når du veit du kan få det du liker av usunne ting iblant likevel.

ikkje legg opp til noko du ikkje vil kunne leve med over tid! vær realistisk. velg treningsformer du liker. legg treninga til tidspunkter på dagen som passer nettopp deg - ikkje tren på morran hvis du ikkje orker det, uansett kor mange som seier at det er eit genialt tidspunkt ;)

lær deg mest mulig om ernæring, søk-finn-les på nettet, masse bra info å finne! når du finner motstridende råd (og det vil du finne, hehe..) så bruk din egen sunne fornuft. vær aldri fanatisk, det er ikkje bra for noko som helst.

ligg unna annonserte, fantastiske kurer og piller og tull. husk at dersom det faktisk virka skikkelig, ville ikkje fedme vært eit problem i verden.

velg løsninger du liker, som appellerer til deg. mistrivsel er ikkje bra for kropp og sjel. å tvinge seg til ting er tull i lengda.

gå ned i vekt langsomt, ellers vil du _alltid_ (og da meiner eg ALLTID) gå fortere opp igjen enn du gikk ned. forstå det først som sist: det finst _ingen_ raske løsninger som er bryet verdt!!

ikkje stress og jobb livet av deg for å tjene nok. stress er ikkje bra for kroppen, og heller ikkje for vekta. tid er også ein ressurs på linje med penger, og det kan være fint med litt tid også _før_ du blir pensjonist. ;)

husk at det er ditt liv, og at det kan være eit godt liv også med ein sunnere livsstil! :)

bla bla bla....der fikk du jaggu eit credo fra meg ;)

lykke til, nyt livet! :))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...