Gå til innhold

Å beskrive en neger.

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Neida, ikke ferie, dog har jeg hatt noen fridager og da har jeg ikke giddi og sitte her.

Nå sitter jeg igjen på jobb de 7 neste nettene, så da er jeg tilbake :)

Godt!:o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

17

• SierDuDet

7

• Grip

4

• tigertrollet

3

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Dersom du glipper og kallar kompisen din for neger, så tiltar han neppe, men å konsekvent bruka "neger" når ein snakkar eller skriver om afrikanarar du ikkje kjenner eller brukar "gulingar" når ein snakkar om korea-adopterte, så kan det godt henda at nokre afrikanarar eller korea-adopterte ikkje synst det er spesielt kult, og lurar på kva du eigentleg meiner om dei.

Eg kunne forøvrig utan problem kalla ein pakistaner eg jobba med før for pakkis på spøk fordi han kjente meg, men eg ville sjølvsagt ikkje kalle kven som helst for pakkis. Det seier seg sjølv.

Det er jo alminnelig høflighet.

Hele poenget mitt var bare at det ikke nødvendigvis er rasistisk eller støtende ment. Og det tror jeg de omtalte "negerne" skjønner utmerket godt..Og si noe annet vil være langt mere fordomsfult enn å si "neger"

Jeg gidder feks ikke å oppdra min gamle bestemor på dette, hun har alltid sagt "neger" og utoser kun generell godvilje mot folk.

Skrevet

Man må ikke ende opp med å gå på gummisåler i all sin omgang med folk av annen hudfarge. Det kan ikke skapes naturlige relasjoner når hvert ord må veies på den politisk korrekte gullvekt.

Du har selvsagt rett Grip. Krampeaktig, tilgjort oppførsel tjener ingen med ;)

Veldig bra svar av deg i den andre tråden.

Skrevet

Godt!:o)

Du da? Ingen ferie i år?

Jeg skal ha ferie fra 7 til 28 august. Det skal bli ubeskrivelig deilig! Først en ukes avslapping, forhåpentligvis på en strand her i Norge dersom været tillater det, så en uke i syden, og så en ny ukes avslapping :)

laguna1365380434
Skrevet

Du da? Ingen ferie i år?

Jeg skal ha ferie fra 7 til 28 august. Det skal bli ubeskrivelig deilig! Først en ukes avslapping, forhåpentligvis på en strand her i Norge dersom været tillater det, så en uke i syden, og så en ny ukes avslapping :)

Hørtes bra ut! Strandliv er tingen!

Jeg har ganske mye ferie(skolefri), men mindre penger, så jeg blir nok hovedsakelig i Oslo. Har vært en liten svipp til vestlandet(gått fjelltur!!)

Så blir det øyafestival, og det blir kjekt..:o)

Skrevet

Du har selvsagt rett Grip. Krampeaktig, tilgjort oppførsel tjener ingen med ;)

Veldig bra svar av deg i den andre tråden.

Takk, min kjære. Det var godt å høre :-)

Skrevet

Jeg har ganske mye ferie(skolefri), men mindre penger, så jeg blir nok hovedsakelig i Oslo. Har vært en liten svipp til vestlandet(gått fjelltur!!)

Hvor er øyafestivalen? Det er ikke Kalvøya med nytt navn?

Har jo hørt om den...

Neste helg, dersom været er fint, så blir det nok en heldags i byen på lørdagen. Den sommerparaden der er ganske artig. Øl og lettkledde damer i bøtter og spann :)

Den kombinasjonen liker man!

Skrevet

Takk, min kjære. Det var godt å høre :-)

*Smask*, skal vi legge oss nå min kjære ;)

tigertrollet
Skrevet

*bøller seg inn i tråden*

Når er øyafestivalen, vet du?

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hvor er øyafestivalen? Det er ikke Kalvøya med nytt navn?

Har jo hørt om den...

Neste helg, dersom været er fint, så blir det nok en heldags i byen på lørdagen. Den sommerparaden der er ganske artig. Øl og lettkledde damer i bøtter og spann :)

Den kombinasjonen liker man!

Bra kombo det! Oslo er sinnsykt bra nå også, stekvarmt og glade mennesker..

Du bør ta turen innom Kuba, der er det varmest og blidest og en blir ikke arrestert for øldrikking..

Øya er bra. Det er i middelalderparken, gamlebyen. Samme konsept som kalvøya var, jepp..

I år gleder jeg meg til Turboneger og The yeah yeah yeahs..

Skrevet

Man må ikke ende opp med å gå på gummisåler i all sin omgang med folk av annen hudfarge. Det kan ikke skapes naturlige relasjoner når hvert ord må veies på den politisk korrekte gullvekt.

Forskjellen ligg i om du kjenner vedkomande personleg eller ikkje. Gummisålene er som regel tjukkare di mindre ein kjenner ein person.

Skrevet

*Smask*, skal vi legge oss nå min kjære ;)

Ja, det er vel snart tiden. Du først, kjære, så kommer jeg vet du. *Smask*

laguna1365380434
Skrevet

*bøller seg inn i tråden*

Når er øyafestivalen, vet du?

:-)

Ehm.. Datoen ja. Er det ikke første helga da? I august. Men bilettene er desverre utsolgt nå, så om du ikke har må du handle svartebørs. Men det går sikkert fint! Kanskje vi sees..?:o)

Skrevet

Forskjellen ligg i om du kjenner vedkomande personleg eller ikkje. Gummisålene er som regel tjukkare di mindre ein kjenner ein person.

Sant nok.

Skrevet

Ja, det er vel snart tiden. Du først, kjære, så kommer jeg vet du. *Smask*

Ups, jeg var akkurat oppe og barberte musa. Så ja, jeg er klar nå. Det var ikke meningen at du skulle vente slik vet du.

Den som venter på noe godt du vet ;)

tigertrollet
Skrevet

Ehm.. Datoen ja. Er det ikke første helga da? I august. Men bilettene er desverre utsolgt nå, så om du ikke har må du handle svartebørs. Men det går sikkert fint! Kanskje vi sees..?:o)

Utsolgt?! Det hadde ikke ramlet meg inn. Jeg handler gjerne på svartebørs. Til blodpris. *mumle*

Så da sees vi kanskje ja. Jeg er isåfall hun med øl i begge hendene (for ikke å falle for fristelsen å røyke) og et fattig glis..:o)

laguna1365380434
Skrevet

Utsolgt?! Det hadde ikke ramlet meg inn. Jeg handler gjerne på svartebørs. Til blodpris. *mumle*

Så da sees vi kanskje ja. Jeg er isåfall hun med øl i begge hendene (for ikke å falle for fristelsen å røyke) og et fattig glis..:o)

Du kan prøve i morgen. Jeg tror det er fristen for å hente biletter, og det er sikkert endel folk som ikke får gjort det..

Men jeg vet ikke hvor, når også videre. Heldig nok til å være på gjesteliste, så jeg slipper å bry meg..:-p

Skrevet

Bra kombo det! Oslo er sinnsykt bra nå også, stekvarmt og glade mennesker..

Du bør ta turen innom Kuba, der er det varmest og blidest og en blir ikke arrestert for øldrikking..

Øya er bra. Det er i middelalderparken, gamlebyen. Samme konsept som kalvøya var, jepp..

I år gleder jeg meg til Turboneger og The yeah yeah yeahs..

Hva er Kuba?

Er mye enklere å sette seg ute i på en kafe i Asker. Er litt nærmere for min del, og litt enklere å dra med seg folk ditt. Men det blir nok en heldags i byen en eller annen Lørdag, dog er det vel Lekter'n som gjelder da :)

Men det blir forholdsvis lite øldrikking for tiden, grunnet jobbinga. Dog er det selvsagt hyggelig å ta en iskald cola på kafe også. Men i frihelgene mine, altså annenhver helg, blir det noen øl også på meg! :)

Gleder meg til denne 7 dagers uka er over, så blir det nok noen øl. Så jeg håper været holder seg (dvs, det kan gjerne være dårlig i 7 dager nå :) ).

tigertrollet
Skrevet

Du kan prøve i morgen. Jeg tror det er fristen for å hente biletter, og det er sikkert endel folk som ikke får gjort det..

Men jeg vet ikke hvor, når også videre. Heldig nok til å være på gjesteliste, så jeg slipper å bry meg..:-p

Gjesteliste? Di klyse:-P

laguna1365380434
Skrevet

Hva er Kuba?

Er mye enklere å sette seg ute i på en kafe i Asker. Er litt nærmere for min del, og litt enklere å dra med seg folk ditt. Men det blir nok en heldags i byen en eller annen Lørdag, dog er det vel Lekter'n som gjelder da :)

Men det blir forholdsvis lite øldrikking for tiden, grunnet jobbinga. Dog er det selvsagt hyggelig å ta en iskald cola på kafe også. Men i frihelgene mine, altså annenhver helg, blir det noen øl også på meg! :)

Gleder meg til denne 7 dagers uka er over, så blir det nok noen øl. Så jeg håper været holder seg (dvs, det kan gjerne være dårlig i 7 dager nå :) ).

Leste været skulle holde seg bra i minst 10 dager..Så da blir det sikkert litt sol på deg også..

Kuba er en liten, svinehyggelig park på løkka, der en kan grille, ølle, og se på akerselva.. Med 2 min. kjapp gange til bra utesteder som feks. Parkteateret..(Litt løkkapatriot..)

Men lekteren er sef. heller ikke noe dårlig sted å være på en fin sommer dag!

Du får si fra når du drar, så kan det hende jeg kommer ned og hilser på deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...