Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lønner det seg å binde seg til fastpris på strøm nå? Noen som "ser" om prisene kommer til å gå opp/ned? :-)

Her er prisene jeg får om jeg binder meg nå, innen 22/7.

Prisene er for perioden frem til 04.10.04: 49,80 øre/kWh

Frem til 03.10.2005: 47,00 øre/kWh

Frem til 02.10.06: 45,90 øre/kWh

Prisene er inkludert 9,5 øre/kWh i forbruksavgift og 24 % m.v.a. I tillegg kommer kr. 25,-/mnd. i fastbeløp, og nettleie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112930-binde-str%C3%B8mprisen-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det du, det er alltid vanskelig å spå i fremtiden og derfor er dette ett valg bare du kan ta.

Men jeg tror ikke at strømprisene faller og kommer ned på det nivået vi hadde for ett par år eller lenger siden. De prisene du nevner er ikke så ille, sett i lys av at kWh prisen var opp mot 1,20 kr. på det meste i vinter.

Generelt sies det at flytende pris vil lønne seg på sikt, men da kan du regne med ganske høye summer i vinterhalvåret.

For å være mer sikker på hvor mye du får hvert kvartal er binding det beste, da slipper du å tenke på at strømmen er ekstra dyr når det er kaldest.

Jeg vurderer å binde min strømpris og jeg har tilsammen jobbet i e-verks bransjen i 19 år frem til for ett par år siden. Jeg har stort hus og bruker endel strøm og vil helst slippe de høye kvartalsregningene en gang til. Sist jeg betalte var regningen på 13.000 kr. for 3 måneder.

Forresten så har jeg vært hos legen igjen og fått nye medisiner, ryggen holder på å rette seg kjenner jeg:-))

Si det du, det er alltid vanskelig å spå i fremtiden og derfor er dette ett valg bare du kan ta.

Men jeg tror ikke at strømprisene faller og kommer ned på det nivået vi hadde for ett par år eller lenger siden. De prisene du nevner er ikke så ille, sett i lys av at kWh prisen var opp mot 1,20 kr. på det meste i vinter.

Generelt sies det at flytende pris vil lønne seg på sikt, men da kan du regne med ganske høye summer i vinterhalvåret.

For å være mer sikker på hvor mye du får hvert kvartal er binding det beste, da slipper du å tenke på at strømmen er ekstra dyr når det er kaldest.

Jeg vurderer å binde min strømpris og jeg har tilsammen jobbet i e-verks bransjen i 19 år frem til for ett par år siden. Jeg har stort hus og bruker endel strøm og vil helst slippe de høye kvartalsregningene en gang til. Sist jeg betalte var regningen på 13.000 kr. for 3 måneder.

Forresten så har jeg vært hos legen igjen og fått nye medisiner, ryggen holder på å rette seg kjenner jeg:-))

Takker. Regner med jeg kommer til å binde..

Bra du har fått noe for ryggen. Er vel snart kjørbar igjen da? :-)

Takker. Regner med jeg kommer til å binde..

Bra du har fått noe for ryggen. Er vel snart kjørbar igjen da? :-)

Kjørbar?...jeg har kjørt hele tiden, selv om det har blitt mindre enn vanlig. Faktisk vært bedre å kjøre mc enn å kjøre bil.

Du kan jo ta deg en tur nedover snart da:-)

Kjørbar?...jeg har kjørt hele tiden, selv om det har blitt mindre enn vanlig. Faktisk vært bedre å kjøre mc enn å kjøre bil.

Du kan jo ta deg en tur nedover snart da:-)

Jadda, men sist tirsdag ble det jo ikkeno ;-)

Vi kan jo se an tirsdag over helga igjen? Om det er ok kjørevær/rygg osv da?

Annonse

Bandt meg på 45,90 øre/kWh

Så gikk prisen ned. Ny pris 44.90 øre/kWh..*s*

Tabbeeeeee.....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...