rov Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det siste året har jeg fått kramper på utsiden av leggene når jeg går eller løper. Krampene kjennes ut som en slags melkesyre, og kommer allerede etter tre, fire hundre meter. Dette hemmer meg i hverdagen og har ført til at jeg ikke lenger kan gå tur, trene etc.Jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt krampene og finne tilbake til mitt tidligere aktive liv. Jeg er kvinne midt i førtiårene, har hypothyreose (lavt stoffskifte), insulinresistens og er overvektig. Mangel på mosjon er en årsak til vektøkningen. Verken fastlege eller hormonlege vet hva krampene skyldes. Jeg har bak meg et aktivt treningsliv og vil så gjerne finne ut av dette. Har noen opplevd noe tilsvarende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg har opplevd noe av det samme i forbindelse med perioder hvor jeg har bulket meg opp mange kg. Jeg gjetter når jeg skriver det, men jeg gikk i det minste ut fra at melkesyren kom som følge av vektoppgangen og at leggene rett og slett ikke var vant til belastningen kroppen min ga dem. Det dummeste du gjør er selvsagt å slutte å gå. Du bør heller gå mer, og vende leggene dine til belastningen kroppen din gir dem. Vill synsing fra min side, men den eneste logiske forklaringen jeg kom fram til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 -rov. Når både fastlege og endokrinolog (hormonlegen) ikke har noen god forklaring på dette, går jeg også ut i fra at de har sjekket deg grundig på bakgrunn av de plagene du ellers har. Av og til erfarer vi at de tynne hinnene som "pakker inn" hver muskelbuk kan bli for stramme. Ved aktivitet øker blodgjennomstrømningen i musklene og det økte trykket som da oppstår kan gi skikkelige smerter. Det som da også er karrakteristisk, er at smertene opphører ganske raskt når vi roer oss ned. Legene ved Norsk Idrettsmedisinsk Institutt (NIMI), er flinke til å vurdere dette. Ellers er rådet til deg, gjør den type aktivitet som ikke provoserer frem smerter, kanskje sykling går bra. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.