Gå til innhold

Wow ; bra avkastning gitt!

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Sant nok .

Men nå spår de en god oppgang i disse fondene vi sparer i , og de ligger allerede på topp ;o)

Så får vi se.Det er jo ikke det store beløpet vi sparer i måneden , men greie penger når ungene skal ha sertifikater osv...

He-he.

Dette har vi hørt før, i 8 år har de spådd oppgang neste uke, men kurven går nedover. Det er ikke lett å spå.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• vin

9

• Ulv I Faarikaal

7

• SierDuDet

2

• shandy

1

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Neida ; men holder meg fast til de 30 % avkastningen jeg !

Så det så ;o)

Si det til bror min, han tapte ganske mye.

Kursen skulle vært ca 320 kr nå på det fondet etter "10% pr år"prognosen som var så populær en stund, men kursen står nå i en hundrelapp omtrent.

Det manglet ikke på optimistiske ytringer og spådommer, men nedover gikk det, og til slutt ga han opp og tok ut pengene, halvert verdi.

Annonse

Jeg er med i et mlm som jeg ikke skal nevne navnet på her... (vet ikke om det regnes for spam eller er lov her inne)... og vi tjener atskillig mye mer enn det du gjør, mye lavere innskudd er det også.

Synes bare det er rart at ikke flere blir med på det jeg driver med og skikkelig tjener penger istedet for å kaste bort massevis og tjene så lite :-)

Lykke til med fondet ditt uansett da = )

Med et fond er det ikke noe arbeid, det er forskjellen!

Med MLM må du plage vettet av venner og bekjente for å bli rik selv. De som tjener mye bruker tilsvarende mye tid på det. Passer bare for folk som er uføretrygdet eller arbeidsledige. Har du jobb så har du ikke tid.

Irriterer meg når en har gjester som begynner å markedsføre sitt MLM-prosjekt til mine andre gjester. Er så inn i granskauen uforståelig frekt at en kan dette i bakken.

Tror mange som driver med MLM egentlig er litt lavpanne. Greier ikke tjene nok på normalmåten liksom....

Forresten så sier det seg selv at mange må tape hvis noen tjener veldig mye. Eller er det julenissen som sitter og deler ut bare for å være snill?

Idioter.

Gjest sluffy

Hmmm egentlig ikke, men for noen som ikke skjønner mye av MLM så kan vi nesten si det sånn da.

Det jeg driver med er veldig forskjellig fra alle de selskapene som sto der, mye bedre faktisk. Og det er absolutt ikke pyramidespill!! Jeg ville fått penger om f.eks du hadde blitt med, men det får jeg ikke sånn helt automatisk i dette selskapet (dermed er det fullstendig lovlig ifølge lotteri tilsynet, og det er ikke noe pyramidespill heller).

Noe som er spesielt med det jeg driver med er at det vil komme en webshop meget snart, hvor man vil få mulighet til bl.a å kjøpe sydenturer til ekstremt billige priser.

Men nok om dette, jeg er ikke her for å selge dette til noen, blir bare litt ivrig av å snakke om det.

= )

Ulv I Faarikaal

Jeg er med i et mlm som jeg ikke skal nevne navnet på her... (vet ikke om det regnes for spam eller er lov her inne)... og vi tjener atskillig mye mer enn det du gjør, mye lavere innskudd er det også.

Synes bare det er rart at ikke flere blir med på det jeg driver med og skikkelig tjener penger istedet for å kaste bort massevis og tjene så lite :-)

Lykke til med fondet ditt uansett da = )

Ingen skal få lurt meg til å drive bisniss med familie, venner og kjente. Jeg gir heller bort ting for å slippe å riskere å få dem på nakken.

Kunder er ikke venner.

Venner er ikke kunder.

Gjest sluffy

Med et fond er det ikke noe arbeid, det er forskjellen!

Med MLM må du plage vettet av venner og bekjente for å bli rik selv. De som tjener mye bruker tilsvarende mye tid på det. Passer bare for folk som er uføretrygdet eller arbeidsledige. Har du jobb så har du ikke tid.

Irriterer meg når en har gjester som begynner å markedsføre sitt MLM-prosjekt til mine andre gjester. Er så inn i granskauen uforståelig frekt at en kan dette i bakken.

Tror mange som driver med MLM egentlig er litt lavpanne. Greier ikke tjene nok på normalmåten liksom....

Forresten så sier det seg selv at mange må tape hvis noen tjener veldig mye. Eller er det julenissen som sitter og deler ut bare for å være snill?

Idioter.

Vel det programmet jeg driver med MÅ man faktisk ikke verve noen for å tjene penger. Jeg tjente et par tusen før jeg hadde noen under meg, på aksjer :-) Ikke hardt arbeid i det hele tatt!!

At noen vil tape, det tror jeg faktisk ikke, dette selskapet er lagt opp slik at aksjekursen blir presset opp av de som er med hele tiden.

Det er forskjell på mlm og på pyramider. I pyramidespill er det de som sitter på toppen som tjener penger, fordi man tjener litt hver gang noen melder seg inn.

Som regel så gjør du ikke det i mlm, og i det selskapet jeg er med er dette fysisk umulig.

Gjest sluffy

Ingen skal få lurt meg til å drive bisniss med familie, venner og kjente. Jeg gir heller bort ting for å slippe å riskere å få dem på nakken.

Kunder er ikke venner.

Venner er ikke kunder.

hehe det er da greit det :-) Jeg har da ikke prøvd å lure noen til noen ting heller jeg = )

Ulv I Faarikaal

hehe det er da greit det :-) Jeg har da ikke prøvd å lure noen til noen ting heller jeg = )

Nei men det er nok av andre, sjøl er jeg selger så det holder, en god gammeldags kremmer.

Men familie og venner holder jeg langt vekk fra bisissen, bortsett fra å gi dem en god engangsprovisjon, en gang i mellom når de skaffer meg kunder. Skal de ha selv, så fraskriver jeg enhver fortjeneste, eller gir det bort.

Annonse

Gjest sluffy

Nei men det er nok av andre, sjøl er jeg selger så det holder, en god gammeldags kremmer.

Men familie og venner holder jeg langt vekk fra bisissen, bortsett fra å gi dem en god engangsprovisjon, en gang i mellom når de skaffer meg kunder. Skal de ha selv, så fraskriver jeg enhver fortjeneste, eller gir det bort.

Ja det er bra å ha meninger om ting, og å holde seg til den etikken man mener er riktig. Godt for deg at du har strenge regler på den måten der.

Vi er alle forskjellige, jeg føler ikke at jeg lurer noen når jeg snakker om selskapet jeg er med i, men heller at jeg hjelper dem litt :-)

Så der er vi forskjellige, men så snart folk sier de ikker er interessert så stopper jeg selvfølgelig, såpass respekt har man da = )

Lykke til videre med bisnissen din ;-)

Is i magen en er ting, men det er kanskje like viktig å ta ut gevinst til riktig tidspunkt.

Men det var riktig å gå inn når markedet var på bunnen, og ikke på topp, som mange gjorde, da de hørte om at mange hadde tjent penger på fond.

Det er greit å ha is i magen, men du bør også sette en grense for å selge det. F.eks om det går ned 5-10 %, så selg de, og ta med fortjenesten, sånn at du ikke taper penger i steden.

Du fant også et bra fond ja, de er flinke til å få med seg riktige selskap i oppgangstider. Det var mange som tjente godt på Odin fondene for noen år siden også, og tydligvis er de best enda også. En bekjennt tjente over 70 % i samme fond for noen år siden. Han fikk solgt rett før nedturen begynnte.

Hadde selv endel penger i avanse fondene, de har vel byttet navn, og tok ut med 49% fortjeneste.

Men har også et mindre beløp i et annet fond, det steg med 20-30 % i løpet av noen måneder, men så snudde det og det har vel sunket med ca. 50%. av utgangspunktet. Jeg visste det var et høyrisiko fond, så det er ikke store beløpet, men det har kanskje steget igjen nå? Har ikke fulgt med siste tiden.

:-)

Gjest Artig med en oppklaring

Javel, men HVEM er det som har spyttet inn penger slik at ALLE tjener mye på det da? Dere kan vel ikke gjøre om luft til penger heller.

Når det gjelder aksjer må mange tape litt for at noen få skal få stort utbytte. Det er enkel matematikk.

HVOR kommer pengene fra som skal gi aksjeutbytte til alle. Fra et pengetre i en eller annen hage?

For vanlig aksjehandel er det jo ikke...

LOL.... ok ok....det heter The 5% Community :-) Helt nytt og norsk. Jeg vet om folk som har sluttet i jobbene sine for å drive med dette istedet = )

Du tar jo ikke lite feil når du sier at dette selskapet er norsk.

Joa, noen vil tjene gode penger på dette, men enkel matematikk sier at mange også vil tape penger. Du er åpenbart hjernevasket rimelig kraftig når du påstår at det er "umulig" å tape penger her.

Men det er lett å bli hjernevasket av disse folkene, spesielt på deres hallelujamøter hvor man blir lovet gull og grønne skoger.

Been there, done that. Det er for øvrig også problemet. Halve Norge har nemlig "been there", og det blir vanskeligere og vanskeligere å verve nye mennesker da 99 % av de som tidligere er vervet til et eller annet MLM selskap, som tro det eller ei har lovet sine medlemmer nøyaktig det samme som du er lovet (noe nytt, noe banebrytende, umulig å tape penger, osv), har tapt penger.

Flertallet taper penger på å bli med i slike MLM selskaper, og påstår du noe annet vet du fint lite om hva du har blitt med i og du har fint lite greie på økonomi.

Men ja, det er selvsagt mulig å tjene penger her, men en dag sprekker luftslottet, for det er det disse aksjene tross alt er. Ikke noe annet enn luftslott uten noen annen verdi enn hva enkelte av dere i menigheten gir dem.

Og du: Dette blir faktisk rammet av lotteriloven, på nøyaktig samme måte som WGI, så det er ikke mye av det du skriver over her som stemmer.

Ulv I Faarikaal

Javel, men HVEM er det som har spyttet inn penger slik at ALLE tjener mye på det da? Dere kan vel ikke gjøre om luft til penger heller.

Når det gjelder aksjer må mange tape litt for at noen få skal få stort utbytte. Det er enkel matematikk.

HVOR kommer pengene fra som skal gi aksjeutbytte til alle. Fra et pengetre i en eller annen hage?

For vanlig aksjehandel er det jo ikke...

Meget viktig.

Fortjeneste skapes ikke av ingenting, noen må betale regningen, før eller senere.

Gjest sluffy

Joa, noen vil tjene gode penger på dette, men enkel matematikk sier at mange også vil tape penger. Du er åpenbart hjernevasket rimelig kraftig når du påstår at det er "umulig" å tape penger her.

Men det er lett å bli hjernevasket av disse folkene, spesielt på deres hallelujamøter hvor man blir lovet gull og grønne skoger.

Been there, done that. Det er for øvrig også problemet. Halve Norge har nemlig "been there", og det blir vanskeligere og vanskeligere å verve nye mennesker da 99 % av de som tidligere er vervet til et eller annet MLM selskap, som tro det eller ei har lovet sine medlemmer nøyaktig det samme som du er lovet (noe nytt, noe banebrytende, umulig å tape penger, osv), har tapt penger.

Flertallet taper penger på å bli med i slike MLM selskaper, og påstår du noe annet vet du fint lite om hva du har blitt med i og du har fint lite greie på økonomi.

Men ja, det er selvsagt mulig å tjene penger her, men en dag sprekker luftslottet, for det er det disse aksjene tross alt er. Ikke noe annet enn luftslott uten noen annen verdi enn hva enkelte av dere i menigheten gir dem.

Og du: Dette blir faktisk rammet av lotteriloven, på nøyaktig samme måte som WGI, så det er ikke mye av det du skriver over her som stemmer.

SDD - hvor har du fått din informasjon om dette selskapet? Du vet jo tydeligvis ikke særlig mye om det. Det er norsk - ja jeg vet det var en brite som startet det, men han startet det i Norge - alle de 16 lederne er norske.

Selvfølgelig er det mulig å tape i dette, men sjansene for det er faktisk ikke særlig store.

Gidder ikke begynne å forklare dette for deg skikkelig nå, jeg ser ikke poenget i det, for det er jo tydelig at du er fullstendig mot det uansett.

Det er det som er så trist med selskap som WGI o.l de har gitt folk et intrykk av at kun de i toppen kan tjene penger, folk vegrer seg jo dermed når det endelig kommer et skikkelig selskap.

Ang lotteriloven, hvorfor sier du at T5PC er rammet av den? Det har du ingen grunn til å gi utrykk for. T5PC er fullstendig lovlig, og er ikke rammet av lotteriloven.

Gjest sluffy

Ang hjernevasking,- jeg har drevet med MLM i ca 4 år selv og har ikke lett for å bli hjernevasket i slike ting lenger. Ja jeg innrømmer at i begynnelsen så falt jeg for hva som helst, men nå tar det meget lang tid før jeg går med på at et selskap er bra, og jeg skal ha enorme beviser først også. Jeg har fått veldig gode forklaringer, og beviser, og VET at dette er et godt selskap. Er langt fra hjernevasket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...