Gå til innhold

Jogging

letigre

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg grunnen til at jeg får vondt i halsen når jeg jogger? (Jeg har ikke den beste kondisen, nei.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker du nok vann ?

En tyggis får spyttkjertlene i gang.

Du skrev ikke om det varer lenge.

Ja, masse vann. Det har ikke noe med det å gjøre.

Blir litt småhosting etter økten også. Jeg vet dette er vanlig, jeg bare lurer på hvordan det oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest slitern

Kanskje du starter for hardt eller jogger for hardt. Start med å gå og jogg noen strekninger eller jogg roligere, øk etter noen joggeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ja, masse vann. Det har ikke noe med det å gjøre.

Blir litt småhosting etter økten også. Jeg vet dette er vanlig, jeg bare lurer på hvordan det oppstår.

Monsieur le tigre! Er det utenpå, i halsmusklene? Da kan det være at du binder deg. Løs opp, ikke knytt nevene eller heis skuldrene.

Men det er vel heller nedover i luftrøret og bronkiene? Som sårhet eller "blodsmak" ? Da er det at du tar det for hardt, luftveiene er ikke vant til det. det går over når du har jogget/løpt regelmessig en måneds tid. Det har du vel nå gjort snart, siden du skrev?

barnål hilser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Monsieur le tigre! Er det utenpå, i halsmusklene? Da kan det være at du binder deg. Løs opp, ikke knytt nevene eller heis skuldrene.

Men det er vel heller nedover i luftrøret og bronkiene? Som sårhet eller "blodsmak" ? Da er det at du tar det for hardt, luftveiene er ikke vant til det. det går over når du har jogget/løpt regelmessig en måneds tid. Det har du vel nå gjort snart, siden du skrev?

barnål hilser!

Hei og hå!

Takk for svar, det var veldig nyttig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...