Gå til innhold

"Barnevakt "på festival..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Hva er mitt ansvar da?

Jeg har lovet, som et resultat av store geografiske avstander en ung slektning(14) å kunne sove i min leil under kommende festival..

Og alt vel og bra. Men - om nå..

Hva om jentungen stikker av bakpå motorsykkel, kjøper store mengder ectasy, blir dritafull eller gravid etc, etc.. Ting de fleste jenter på 14-15 anser som glimrende ideer..(Gjorde ihvertfall jeg på den alderen..)

Jeg har kun lovet soving. er jeg automatisk ansvarlig for ting bøllefrøet måtte finne på da? Eller er det fortsatt foreldrene, som tross alt har sørget for tilatelse og bilett?

Jeg kunne tenke meg at vi pugget mobilnr, og hadde ringe plikt hver tredje time, og møteplikt to ganger daglig og ved dagens slutt for drosje.

Dessuten har jeg tenkt å drikke et par øl..

Er dette bra nok? Har jeg sagt ja til noe jeg ikke burde?!

Har jeg noe ansvar bortsett fra å stille leilighet til rådighet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113057-barnevakt-p%C3%A5-festival/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Vil tro foreldrene regner med at tante passer på når jentungen er der på besøk. Synes du skal sette noen grenser, men samtidig gi henne litt ekstra frihet. Må bruke skjønn, kommer veldig mye an på hvordan denne jenta er av natur.

Å, ganske oppfinnsom..

Men kan de virkelig påregne at jeg "passer på"? Det har jeg nemlig ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre..:-o Stort område, og jeg regner med at hun vil se sitt, uten at jeg henger på og gjeter...

De hadde allerde kjøpt bilett og gitt tilatelse, før jeg kom på banen.

Under spørsmål om busser, evt overnatting o.l ble jeg spurt om div alternativer og hadde sef. ikke noe problem med å bomme bort sofaplass. Men nå lurer jeg litt på hva jeg egentlig har sagt ja til..

Kan jeg si et eller annet magisk, som gjør at jeg får plutselig autoritet, og bør høres på? ;o)

laguna1365380434

Å, ganske oppfinnsom..

Men kan de virkelig påregne at jeg "passer på"? Det har jeg nemlig ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre..:-o Stort område, og jeg regner med at hun vil se sitt, uten at jeg henger på og gjeter...

Under spørsmål om busser, evt overnatting o.l ble jeg spurt om div alternativer og hadde sef. ikke noe problem med å bomme bort sofaplass. Men nå lurer jeg litt på hva jeg egentlig har sagt ja til..

Kan jeg si et eller annet magisk, som gjør at jeg får plutselig autoritet, og bør høres på? ;o)

PS. yngre kusine, ikke niese, uten at det gjør noe fra eller til..:)

Å, ganske oppfinnsom..

Her bør du helt klart ringe foreldrene og høre hva slags grenser og regler de har der hjemme, og be dem ta en samtale med datteren før hun drar, og så bestemme i plenum noen regler for oppholdet. Ellers vil hun jo bare si "mamma synes det er greit" og "det får jeg alltid lov til hjemme"... fjorten år er veldig ungt å dra på festival, hva slags mennesker er hun sammen med? noen hun kjenner godt og foreldrene stoler på?

laguna1365380434

Her bør du helt klart ringe foreldrene og høre hva slags grenser og regler de har der hjemme, og be dem ta en samtale med datteren før hun drar, og så bestemme i plenum noen regler for oppholdet. Ellers vil hun jo bare si "mamma synes det er greit" og "det får jeg alltid lov til hjemme"... fjorten år er veldig ungt å dra på festival, hva slags mennesker er hun sammen med? noen hun kjenner godt og foreldrene stoler på?

Hun drar i utgangspunktet selv( type favoritt band pågang...). Bestemt dame.. Jeg skal dit også, helt uavhengig av hele situasjonen..

Jeg må jo snakke litt med foreldrene, men altså: kan de dytte på meg å skulle "passe på"? Det er jo for pokker en helt umulig oppgave å gjete en 14-15 åring på festival!..

Jeg vil gjerne holde meg på 10 mils avstand fra alle bestemmelser utover "ta telefonen"; "still ved drosjen" og "nei, jeg kommer ikke til å kjøpe øl til deg"..

Kan jeg det?! Holder det!?

Jeg er verdens minst autoritære menneske og vil stort sett bare at alle skal være venner og vel for likt.. Har IKKE lyst til å gjete kusine..

Kan jeg love bort penger hvis hun er snill?;o)

Annonse

Sprint1365380465

Kan du ikke bare snakke med foreldrene hennes om dette? så vanskelig kan det da virkelig ikke være? Dersom de krever mer kontroll enn det du føler du har mulighet til, så får du heller si ifra om det.. Bedre å være åpen mot foreldrene hennes enn at de skal bli mindre blide på deg etterpå :)

Gjest pasa20

Enig med deg der....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...