Gå til innhold

Er så usikker så usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Vi er så fortvilet!!

Vi er i en vanskelig situasjon.Vi har 2 barn fra før og i dag tok jeg en gravidtest etter lenge mistenke at jeg var gravid.Det som er saken er at vi bor så trangt fra før,holder på å bli gal av dette.Vi sover på stua,mens barna sover på det ene soverommet.Jeg har ikke jobb og mannen min får ikke mer lån enn det han har nå.

Klarer ikke å tenke meg en til.Mannen min ble veldig lei seg han og.Jeg har brukt prevasjon,men noe må ha gått galt.Jeg er så fortvilet.Jeg vurderer abort.Mannen sa seg enig i det,men klarer jeg det?Er det noen som kan komme med noen gode råd!Trenger hjelp.Har det fryktelig vondt nå!!

- Vi er veldig fortvilet nå!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113068-er-s%C3%A5-usikker-s%C3%A5-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest til deg

Ikke vær så fortvilet! Dere må jo glede dere:) Tenk dere venter barn!! Det må da gå an å finne en litt større leilighet?? Be familie/venner om hjelp! Du kan kanskje være dagmamma litt nå så dere kan spare opp litt. Dessuten har du jo dine barn også da, og er det liten plass: vel; man skal jo være mye ute med barna. Jeg ville ikke tatt abort siden du er usikker, og det er dumt å gjøre det pga grunnene du gir. Finn løsning på bosituasjonen! Dere klarer dere fint! Nå er det jo en tid der dere skal være glade, og dessuten har dere vel barneutstyr/klær.. så det trenger dere ikke kjøpe inn.

Du må selvsagt velge selv, men mitt råd er: Ikke ta abort - det er en mening med alt.

Det er vel ingen leilighet som er for trang, hvis dere er glad i hverandre, og resten fungerer.

Se lyst på det, og en dag i fremtiden, får dere en større leilighet, eller et hus :-)

Lykke til.

Gjest Det forstår jeg

Kan dere ikke henvende dere til boligkontoret å forsøke og få en større leilighet gjennom dem? Fire stykker allerede i en toromsleilighet er trangt og det kan hende at dere treffer en forståelsesfull person som er villig til å hjelpe dere?

Gjest sluffy

Det går jo også an å kontakte kommunen og be om bostøtte eller boligtilskudd:-) Jeg vet at de hjelper til med større leiligheter, eller ekstra penger slik at du kan få en større. Evt tilskudd til kjøp, bygging, utbedring og tilpasning av bolig.

Det går nok bra skal du se = ) Lykke til uansett utfall.

Sjekk ut muligheten for såkalt "startlån". Det er midler fra husbanken som kommunen kan låne ut til mennesker i en vanskelig økonomisk situasjon. Søk på startlån på husbanken sine sider og du finner noe info. Sjekk også ut med din hjemkommune. Mange kommuner har lagt ut søknadsskjema på nett.

http://www.husbanken.no/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...