Doris Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Hadde noen våte klær på vaskerommet som ble igjenglemt da jeg reiste og var borte i fire dager. Disse lå sammen i en haug, og nå når jeg vasket de (med det samme jeg kom hjem) hadde de klærne som lå helt i bunn sorte muggsopp flekker på seg. Har prøvd med BioTex-spray, men det hjelper ikke... Noen som har gode råd? 0 Siter
Vanedis Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Klorin? De anbefaler det på muggsopp på vegg, så kanskje du kan prøve det? (Spørs jo om klærne tåler det). 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Tåresoppen er en gjenstridig organisme, biter seg godt fast. Hvitt eller ufarget stoff kan legges i blanding av klorin og vann. __________________ Strø salt på plagget når det er tørt. Deretter gjennombløter du flekken med en presset sitron. La plagget ligge noen timer med dette før det vaskes. ________________________ Hvis stoffet tåler det, bruk klor eller hydrogenperoksid tilsatt litt salmiakk. ________________________ Legg tøyet i surmelk tilsatt en teskje salt i minst ett døgn. Vask til slutt. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Glemte en annen måte: Løs opp en teskje salt i litt vann og stryk blandingen på. Når flekken er tørket, kan tøyet vaskes på vanlig måte. Vet ikke hva som er best, men tipper klorinen. Den tar jo fargen da. 0 Siter
naiv Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1024485537.49/publikasjon_view.pt#jordslag Se under jordslag/mugg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.