Gå til innhold

Effektiv trening

Gjest Freziliez

Anbefalte innlegg

Gjest Freziliez

Meg: Mann 20år 185cm 80kg.

Trener: Ca. 4 dager i uken.

Trener 50% styrketrening og 50% kondisjonstrening.

Hva er så mest effektivt (gir best resultat og fremgang), av 50% styrke- og 50% kondisjonstrening hver av dagene jeg trener, eller bare styrketrening en dag, og bare kondisjonstrening en annen dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som er "mest effektivt" kommer selvsagt ann på hva målene dine er. Du sier lite om hva du vil med treningen.

I utgangspunktet ville jeg uansett gått for 4 styrkeøkter i uka, for så å trene litt kondis etter disse øktene.

Men igjen; dette avhenger selvsagt av hva du vil med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freziliez

Hva som er "mest effektivt" kommer selvsagt ann på hva målene dine er. Du sier lite om hva du vil med treningen.

I utgangspunktet ville jeg uansett gått for 4 styrkeøkter i uka, for så å trene litt kondis etter disse øktene.

Men igjen; dette avhenger selvsagt av hva du vil med treningen.

Ønsker en slank kropp med klart definerte muskler. Jeg har derfor ikke tro på overvekt av kondisjon eller styrketrening, men en ting imellom. Jeg lurer så på om jeg bør kjøre rene styrkeøkter eller rene kondisjonsøkter, eller 50-50. Noe jeg har gjort hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker en slank kropp med klart definerte muskler. Jeg har derfor ikke tro på overvekt av kondisjon eller styrketrening, men en ting imellom. Jeg lurer så på om jeg bør kjøre rene styrkeøkter eller rene kondisjonsøkter, eller 50-50. Noe jeg har gjort hittil.

Da ville jeg gått for det jeg skrev over. Styrketrening 4 dager i uka, og etter hver styrkeøkt ville jeg gått for ca 30 (+) minutters aerobisk trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...