Gå til innhold

Kaste bikkjedrit i andres søppelkasse?

Anbefalte innlegg

Når man går tur med bikkja si i et boligfelt er det jo en selvfølge at en plukker opp driten etter den.

Hvis man skal gå en lang tur med bikkja og den driter etter 5 min., er det da greit å kaste posen med driten i i nærmestes søppelkasse, samme hvem den tilhører?

For det er jo kjedelig å måtte gå hele turen og bære på en dritpose...

Fortsetter under...

Annonse

Kan bare tenke meg til at folk blir forbanna om de oppdager at du kaster hundebæsjeposen i søpla deres!

Jeg har ikke sagt at jeg hadde blitt sur, men det der er nok et dilemma!

Det burde være (flere) offentlige søppelkasser rundt om, for det er jo ufyselig å se alle disse hundebæsjeposene dukke opp om våren når snøen tiner.... alle de posene som folk ikke giddet å ta med seg videre.... Joda, jeg har sett det selv!

Stinker det ikke mye etter hvert i søppelkassa dette her, eller stenger posen lukta inne?

Kan bare tenke meg til at folk blir forbanna om de oppdager at du kaster hundebæsjeposen i søpla deres!

Jeg har ikke sagt at jeg hadde blitt sur, men det der er nok et dilemma!

Det burde være (flere) offentlige søppelkasser rundt om, for det er jo ufyselig å se alle disse hundebæsjeposene dukke opp om våren når snøen tiner.... alle de posene som folk ikke giddet å ta med seg videre.... Joda, jeg har sett det selv!

Stinker det ikke mye etter hvert i søppelkassa dette her, eller stenger posen lukta inne?

Tror da posene holder på lukta dersom de knytes igjen. Men hadde du giddet å gått en tur på en time og måttet bære dritposen hele veien?

Tror da posene holder på lukta dersom de knytes igjen. Men hadde du giddet å gått en tur på en time og måttet bære dritposen hele veien?

Skjønner veldig godt at det setter en demper på gleden av å gå tur med hunden.

Hva med å finne opp en "hundebæsjeposeryggsekk"!!! *ler hjertelig* Så tar du patent på oppfinnelsen og tjener penger på problemstillingen!!!

Skjønner veldig godt at det setter en demper på gleden av å gå tur med hunden.

Hva med å finne opp en "hundebæsjeposeryggsekk"!!! *ler hjertelig* Så tar du patent på oppfinnelsen og tjener penger på problemstillingen!!!

Jaggu! En ekte drittsekk! ;o))

Har man valgt å ha hund så får man jaggu greie å bære en liten pose med hundebæsj også! Ta med deg en liten ryggsekk og sleng posen oppi den så merker du ikke noe til den.

Gidder vel ikke å ha med ryggsekk hver gang en skal gå tur med bikkja vel!

Nå er ikke dette noe problem for meg, for jeg har ikke bikkje. Men jeg sitter noen ganger og tenker ut problemstillinger! :o)

Annonse

Nei, synes ikke det er ok.

Har hund selv, og kunne ikke "drømme om" å kaste hundeposen i andre sin søpledunk (Hvis jeg ikke hadde støtt på en dunk som Ulv i Faarikaal sin da ;-)).

Skjønner at folk reagerer på andres bæsj i egen kasse...for mange er privat eiendom helligere enn mekka for en muslim, og de eier da sannelig søplekassa si også ;-) Og ynder man å ha orden i _alle_ sysakene, ja så kan jo en liten sort pose velte et stort lass...

Vel..noen steder flyter det jo over av barnebleier og annet illeluktende småsnacks, og da kan man jo tenke tanken at en bæsj fra eller til ikke spiller noen rolle...;-)

Men - jeg respekterer at andre ikke vil ta del i mitt hundehold, og en skal ikke se bort i fra at jeg hadde rynket litt på snuten min hvis noen _alltid_ hadde dumpa hundeposen her...(mulig jeg tom hadde tatt det personlig!)

Angående det å bære bæsjen langt:Hvis hunden gjør fra seg med en gang vi har gått så forter jeg meg bare tilbake til vår egen søpledunk. Hvis vi har kommet lengre, så hender det jeg setter den på andre siden av veien ( i alle fall i lite trafikkerte strøk), og tar den med når jeg er på tilbaketur. (Og nei, jeg glemmer den ikke igjen!)Hvis ikke - så bæres den...Selv om jeg ikke synes det er særlig delikat...å bære på bæsjen i kilometervis.;-)

Nei, jeg synes ikke det er OK. Har bikkje selv, og det kunne ikke ramlet meg inn å slenge posen oppi andres søppeldunk.

Jeg knyter posen godt igjen og knyter den fast i båndet eller legger den i kløvet om bikkja har det på seg. Ikke noe pes i det hele tatt.

Gjest Aina E

Jeg foretrekker det framfor å tråkke i den, ja. Dessuten er det en uhorvelig drøss med tullinger som pakker inn driten i pose, så kaster fra seg posen på samme sted som bikkja gjorde fra seg...!

Hvor ble det av poenget?

Bæsjen holder seg jo mye lenger inni posen, enn om den fikk regne bort ved første skyll.

Nei, hiv gjerne bæsj i kassa mi, søpla har ikke jeg noe mer med lenger å gjøre etter at den havner der allikevel.

(Hadde selvsagt vært litt småkjipt om jeg skulle hive noe og kassa var fylt opp med poser fra andre, men jeg tviler på at det er et så omfattende problem).

Jeg foretrekker det framfor å tråkke i den, ja. Dessuten er det en uhorvelig drøss med tullinger som pakker inn driten i pose, så kaster fra seg posen på samme sted som bikkja gjorde fra seg...!

Hvor ble det av poenget?

Bæsjen holder seg jo mye lenger inni posen, enn om den fikk regne bort ved første skyll.

Nei, hiv gjerne bæsj i kassa mi, søpla har ikke jeg noe mer med lenger å gjøre etter at den havner der allikevel.

(Hadde selvsagt vært litt småkjipt om jeg skulle hive noe og kassa var fylt opp med poser fra andre, men jeg tviler på at det er et så omfattende problem).

Hehe - ser for meg en svær svart pose -sånn søppelsekk - full....:-)

Sorry - :-)

laguna1365380434

Folk må gjerne kaste akkurat hva de vil i min søppeldunk.

Av alle ting, så tror jeg søppelkassen er det jeg har minst forhold til her i verden.

Jeg hadde også helt utenvidere benyttet andres søppeldunk, hvis behov..

En problemstilling som ALDRI har slått meg..

Ser det for meg, folk som er skikkelig egne på søpla si, liksom..*lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...