Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Kanskje det er musklene i hendene dine som fort blir slitne? Høres jo litt rart ut isåfall. Hva med leddgikt? Du skulle ikke tilfeldigvis være rammet av det? Det er ikke gikt. Det er nok overbelastning over altfor lang tid. Det kommer og går i perioder. Jeg må jo gjøre noe da, kan ikke bare gå rundt å ha ferie hele tida selv om jeg synes jeg gjør mindre og mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Nei, de filmene har jeg ikke sett, men jeg satt igjen med et vannvittig inntrykk etter å ha sett Lilje 4-Ever her forleden. Jeg tror det er eneste filmen jeg har sett hvor jeg etter at den var slutt satt og måpte, halvt lamslått i noe som lignet hypnose, og så på rulleteksten... MMS er sikkert en fin ting, dog ser jeg jo at det hjælper jævla lite når det er såpass nytt at ingen jeg kjenner har det. Jeg som forestilte å sende hilsener med bilder av meg på Kos, hjem til venner og kjente... Jupp, hadde du hatt MMS så hadde du selvsagt fått bilder av en full meg på Kos Du kan forresten sende MMS'er til folk som ikke har MMS på telefonen, så lenge de har internet-tilgang. De får nemlig da en link i en tekstmelding, så kan de gå inn på den på internet og se MMS'en der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har MMS :-) [email protected] Hva er egentlig MMS? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Du kan forresten sende MMS'er til folk som ikke har MMS på telefonen, så lenge de har internet-tilgang. De får nemlig da en link i en tekstmelding, så kan de gå inn på den på internet og se MMS'en der! Ah... det har jeg ikke fått med meg. Jeg prøvde å sende til en venninne som har MMS, men jeg fikk bare opp at hun ikke kunne motta meldingen, så jeg gikk ut fra at hun ikke hadde konfigurert telefonen sin. Men jeg husker ikke helt om jeg prøvde dette før jeg klarte å stille inn min riktig. Jeg har hvert fall i ettertid klart å sende til meg selv, så nå funker det. Jeg får kanskje prøve igjen snart, for jeg har jo lest at man får en link dersom man ikke har MMS. En praktisk greie, men det er litt dyrt. Er det ikke 5 kroner per melding når det ikke lenger er gratis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er ikke gikt. Det er nok overbelastning over altfor lang tid. Det kommer og går i perioder. Jeg må jo gjøre noe da, kan ikke bare gå rundt å ha ferie hele tida selv om jeg synes jeg gjør mindre og mindre. Hvordan vet du at det ikke er gikt da? Jeg har null greie på dette, altså. Bare så det er sagt, men det kan jo høres ut som noe sånt? For det kan vel også komme av overbelastning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hva er egentlig MMS? Det er en videreutvikling av SMS som gjør at man kan sende bilder (f.eks. bilder av seg selv dersom man har kamera på telefonen sin), og under den kan man skrive inn en tekst. Ser ganske fancy ut når man får et bilde, og under der ruller en hilsen. Genialt når man f.eks. er på ferie og vil sende et bilde av seg selv i lystige omgivelser på en strand, med en øl i sin hånd, til stakkarer som sitter på et varmt kontor og sliter ræva av seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvordan vet du at det ikke er gikt da? Jeg har null greie på dette, altså. Bare så det er sagt, men det kan jo høres ut som noe sånt? For det kan vel også komme av overbelastning? Nei, jeg vet hva det kommer av men ikke hva jeg skal gjøre med det. Og det er det ingen andre som vet heller. Men jeg er på den fjerde runden nå da for å finne ut om noen vet det ). Så det er derfor jeg spør og graver innimellom om "rare ting". Men det virker ikke som om noen har så stor greie på det og da mener jeg leger og fysioterapeuter altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er en videreutvikling av SMS som gjør at man kan sende bilder (f.eks. bilder av seg selv dersom man har kamera på telefonen sin), og under den kan man skrive inn en tekst. Ser ganske fancy ut når man får et bilde, og under der ruller en hilsen. Genialt når man f.eks. er på ferie og vil sende et bilde av seg selv i lystige omgivelser på en strand, med en øl i sin hånd, til stakkarer som sitter på et varmt kontor og sliter ræva av seg Er det det samme som en multimediamelding? Det har jeg på telefonen men jeg aner ikke hva det er. Har ikke lest bruksanvisningen skikkelig heller da *rødmer av skam* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Er det det samme som en multimediamelding? Det har jeg på telefonen men jeg aner ikke hva det er. Har ikke lest bruksanvisningen skikkelig heller da *rødmer av skam* Ja, jeg tror det er det samme, men skal ikke uttale meg skråsikkert. Hvilken telefon har du så kan jeg finne det ut? Den må forresten konfigureres før den kan brukes, så det er en del innstillingen man må gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ja, jeg tror det er det samme, men skal ikke uttale meg skråsikkert. Hvilken telefon har du så kan jeg finne det ut? Den må forresten konfigureres før den kan brukes, så det er en del innstillingen man må gjøre. Jeg har bare en Nokia 3510i og nå harjeg tittet på bruksanvisningen men hvordan får man bilder inn i galleriet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har bare en Nokia 3510i og nå harjeg tittet på bruksanvisningen men hvordan får man bilder inn i galleriet? Jupp, du har MMS på den. Jeg aner ikke hvordan man får bilder inn i galleriet, mest fordi jeg er usikker på hva galleriet er for noe, samt at jeg er forholdsvis ny på dette MMS greine. Det er ikke sikkert det står noe i bruksanvisningen om hvordan du konfigurerer den for MMS. Det må du nok inn på Nokias sider for å finne ut. I hvert fall måtte jeg inn på Siemens sider for å konfigurere min. Hvordan man gjør det er også avhengig hvilken operatør du bruker, men bruker du Telenor eller Netcom så er det nok enkelt å finne ut hvordan du skal gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jupp, du har MMS på den. Jeg aner ikke hvordan man får bilder inn i galleriet, mest fordi jeg er usikker på hva galleriet er for noe, samt at jeg er forholdsvis ny på dette MMS greine. Det er ikke sikkert det står noe i bruksanvisningen om hvordan du konfigurerer den for MMS. Det må du nok inn på Nokias sider for å finne ut. I hvert fall måtte jeg inn på Siemens sider for å konfigurere min. Hvordan man gjør det er også avhengig hvilken operatør du bruker, men bruker du Telenor eller Netcom så er det nok enkelt å finne ut hvordan du skal gjøre det. Det får jeg prøve i morgen. Det begynner å bli sent, selv for meg og jeg er litt trøtt i hue. Men jeg har et netcom abbonement så det skulle vet ikke være så vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det får jeg prøve i morgen. Det begynner å bli sent, selv for meg og jeg er litt trøtt i hue. Men jeg har et netcom abbonement så det skulle vet ikke være så vanskelig. Neida, jeg klarte det på få minutter med mitt Netcom abonnement (dog slavisk etter en oppskrivt), så det burde du klare. Du får sove godt. Det skal jeg gjøre om 4 timer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Neida, jeg klarte det på få minutter med mitt Netcom abonnement (dog slavisk etter en oppskrivt), så det burde du klare. Du får sove godt. Det skal jeg gjøre om 4 timer! Jeg er helt alene i huset og det er en sjeldenhet så i morgen kan jeg sove helt til jeg våkner av meg selv. Dårlig vær skal det bli også så jeg ser ingen grunn til å stå opp tidlig. For meg er det luksus å være helt alene i huset. Ingen som maser og bestemmer. Men nå tror jeg jeg skal sove. God natt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det får jeg prøve i morgen. Det begynner å bli sent, selv for meg og jeg er litt trøtt i hue. Men jeg har et netcom abbonement så det skulle vet ikke være så vanskelig. Se http://www.netcom.no/ - link til MMS-innstillinger der. Jeg vet ikke om det er likt for alle telefoner, men jeg fikk i alle fall tilsendt oppsett automatisk til min Sony Ericsson T610, slik at jeg slapp å konfigurere noe manuelt. Når det gjelder det å få bilder inn i galleriet, så kan du laste ned fra wap/gprs på Internet (med mobilen) dersom du har wap og/eller gprs på telefonen din. Også oppsett for dette får du lastet ned fra netcom.no :-) Ikke noe vanskelig tukling 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Se http://www.netcom.no/ - link til MMS-innstillinger der. Jeg vet ikke om det er likt for alle telefoner, men jeg fikk i alle fall tilsendt oppsett automatisk til min Sony Ericsson T610, slik at jeg slapp å konfigurere noe manuelt. Når det gjelder det å få bilder inn i galleriet, så kan du laste ned fra wap/gprs på Internet (med mobilen) dersom du har wap og/eller gprs på telefonen din. Også oppsett for dette får du lastet ned fra netcom.no :-) Ikke noe vanskelig tukling Jeg har ikke wap men fikk i dag tilsendt reg.nr for MMS. Jeg prøver meg på den adressen du ga meg. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har ikke wap men fikk i dag tilsendt reg.nr for MMS. Jeg prøver meg på den adressen du ga meg. Takk Glemte å spørre om du har kamera på telefonen din, i såfall er det jo en måte å kunne få bilder inn i galleriet. :-) Du kan nok også laste ned fra alle mulige nettsider via en tekstmelding. Dvs. du går inn på nettsider som har ringetoner, bilder mm til mobiltelefoner, så står sms-koden under hvert bilde. Når du finner et bilde du liker sender du den koden til et firesifret nr. som står oppgitt, så dumper bildet ned i mobilen din - og noe sånt som 10 kr pr bilde belastes regningen... På min telefon har jeg kamera, dessuten bluetooth (og en gammel kabel jeg kan bruke mot pc'n), så det er egentlig bare dumt om jeg skal betale for å få bilder inn på mobilen når jeg kan overføre bilder helt gratis. Men jeg HAR testet bare for moro skyld :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Glemte å spørre om du har kamera på telefonen din, i såfall er det jo en måte å kunne få bilder inn i galleriet. :-) Du kan nok også laste ned fra alle mulige nettsider via en tekstmelding. Dvs. du går inn på nettsider som har ringetoner, bilder mm til mobiltelefoner, så står sms-koden under hvert bilde. Når du finner et bilde du liker sender du den koden til et firesifret nr. som står oppgitt, så dumper bildet ned i mobilen din - og noe sånt som 10 kr pr bilde belastes regningen... På min telefon har jeg kamera, dessuten bluetooth (og en gammel kabel jeg kan bruke mot pc'n), så det er egentlig bare dumt om jeg skal betale for å få bilder inn på mobilen når jeg kan overføre bilder helt gratis. Men jeg HAR testet bare for moro skyld :-) Jeg fikk beskjed om å lagre innstillingene de sendte og da jeg gjorde det fikk jeg ett eller annet http\mms og lagret den. Hva skjer nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.