Gå til innhold

Singel venninne på byen

Anbefalte innlegg

Gjest venninne som undrer
Skrevet

Jeg har ei venninne som ble separert for ca. ett år siden. Etter noen måneder i dyp fortvilelse har hun begynt å se at skilsmissen var til det beste for henne også. Det var han som fant en annen.

Nå har hun begynt å slå ut med håret, og det synes jeg er kjempeflott! Vi er begge single, og er ofte ute på byen sammen. Vi er begge rundt 40. Ofte "presser" hun også andre venninner til å bli med.

Så - når vi kommer ut tar det ikke lange tiden før hun forsvinner, i det siste har hun havnet hjemme sammen med en hun tilfeldig hun treffer. Eller hun sender sms til menn hun har vært sammen med før, og drar til dem. Så sitter jeg der og ser etter henne, men hun er borte. Etter en tid kommer det gjerne en sms som forklarer at hun har dratt....

Jeg synes det er litt kjipt av henne å insistere på å ha med seg så mange venninner for så å forsvinne så raskt igjen. Føler meg på en måte snytt for en venninnekveld ute.

Det er selvfølgelig greit for meg at hun har ONS med tilfeldige menn, hun er jo voksen nok til å velge selv. Jeg synes bare det er så underlig at hun på død og liv vil ha oss venninner med ut når hun likevel planlegger å forsvinne etter kort tid?

Noen meninger?

Skrevet

"Noen meninger?"

Jupp. Slutt å bli med henne ut. Det er dårlig høflighet når dette gjentar seg gang på gang, og hun åpenbart bare har deg og andre venninner med seg for å ha noen å snakke med fram til hun finner seg en mann for kvelden.

Spesielt kjipt er det selvsagt dersom dere drar ut to stykker, og hun overlater deg igjen alene.

Du bør jo også ta dette opp med henne. Som den voksne kvinnen hun er så bør hun forstå at dette ikke er å regne som god oppførsel.

Skrevet

Ja, jeg forstår hva du mener.

Har en kollega på 42 år, barnløs, men har ikke gitt opp håpet om mann og barn.

Har blitt med henne ut på byen etter mye masing, selv om det ikke passer så godt og lysten heller ikke er så stor.

Forstår jo at det ikke er noe gøy å gå ut alene.

Skulle ønske jeg at hun forsvant med en mann, slik som din venninne gjør. Unner henne det av hele mitt hjerte, men hun blir bare sittende der og speide. Huff det er så tragisk, og jeg synes så synd på henne. Får det liksom ikke til.

Har foreslått andre måter og sjekke på. F.eks melde seg inn i en turistforening og treffe sporty menn på fjelltur, men da fikk hun skikkelig hosteanfall. He,he.

Så lenge det er andre venninner med, gjør det vel ikke noe at din venninne stikker av.

Kanskje ved at du blir med, bidrar bittelittegrann til at hun finner en ny mann snart.

Venninner bør stille opp forhverandre. Men ikke hele tiden.

Skrevet

"Noen meninger?"

Jupp. Slutt å bli med henne ut. Det er dårlig høflighet når dette gjentar seg gang på gang, og hun åpenbart bare har deg og andre venninner med seg for å ha noen å snakke med fram til hun finner seg en mann for kvelden.

Spesielt kjipt er det selvsagt dersom dere drar ut to stykker, og hun overlater deg igjen alene.

Du bør jo også ta dette opp med henne. Som den voksne kvinnen hun er så bør hun forstå at dette ikke er å regne som god oppførsel.

Hva er det som går av deg da?

Hadde dette vært snakk om en mann som nettopp hadde blitt separert, så hadde dere menn virkelig stilt opp med guttekvelder ute på byen det er jeg rimelig sikker på.

Og ingen hadde løftet et øyelokk om kameraten hadde stukket av med en dame.

Hvorfor er det verre at jenter gjør det?

Skrevet

Da hadde jeg blitt kjempeforbannet. Vanlig høflighet tilsier at man blir utover kvelden. Er man tre ute, er det greit at en går men er man to sammen er det ikke greit før eventuelt seint på kvelden.

Jeg hadde ikke gått ut med henne flere ganger. Hvorfor kan hun ikke date noen av de hun kjenner isteden for å dra deg med ut?

Skrevet

Hadde dette vært snakk om en mann som nettopp hadde blitt separert, så hadde dere menn virkelig stilt opp med guttekvelder ute på byen det er jeg rimelig sikker på.

Problemet er selvsagt ikke at jenta stikker av med en mann. Problemet er at hun maser om å få med seg noen ut for så å stikke av, til og med uten å gi beskjed, og det gang på gang.

Selvsagt hadde jeg blitt pissed om en kompis hadde gjort dette.

Hvem og hvor mange hun puler er ikke poenget her. Det er hennes sak. Poenget er at hun peser for å få med venninnene sine ut for så å stikke av så fort de har kommet ut.

petter smart
Skrevet

Jeg har en kompis med en egen even til å stikke av utpå kvelden. Ikke sier han fra. Han kan si han skal på do for så å forsvinne. Det er heller ikke alltid han forsvinner med en dame.

Og jeg liker det slett ikke. Har sagt at jeg ikke gidder bli med ut dersom han skal stikke av. Er vi flere gjør det ikke så mye, men er det bare oss to blir det bare for dumt.

Gjest Stjernemor
Skrevet

Hun vil ha både i pose og sekk! Dere er nok med bare for å holde henne med selskap i tilfelle hun ikke treffer noen menn som vil ha henne.

La henne fly fra seg, så setter hun nok snart pris på en skikkelig venninnekveld igjen. Be henne heller hjem til deg en kveld hvis du vil ha en pep-talk.

Gjest Stjernemor
Skrevet

"Noen meninger?"

Ja, forklar henne feks at det er litt billig å dra avgårde med en fyr så fort han kikker på deg. Hva med å la han vente litt mens hun har det gøy med dere, og så kan hun gå med han når kvelden er nesten over. Kan jo invitere typen bort til bordet til venninnene også. Gifte damer setter stor pris på oppvartende kvalerer! Men hun vil kanskje ha han for seg selv? hehe.

laguna1365380434
Skrevet

Det er irriterende. Lite festelig å bli "forlatt" på byen..

Særlig om en bare er to som går ut..Hvis det er flere må det jo være greit..

Eller hvis det er "love", sef

Har også et par guttegærne venniner, som ikke greier å drikke opp ølen sin en gang, før de er på vei ut på nye eventyr..

Greit nok forsåvidt, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det må bli lagt til "venninekveld" settinger..Trenger de publikum og applaus?:o)

Skrevet

Det er irriterende. Lite festelig å bli "forlatt" på byen..

Særlig om en bare er to som går ut..Hvis det er flere må det jo være greit..

Eller hvis det er "love", sef

Har også et par guttegærne venniner, som ikke greier å drikke opp ølen sin en gang, før de er på vei ut på nye eventyr..

Greit nok forsåvidt, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det må bli lagt til "venninekveld" settinger..Trenger de publikum og applaus?:o)

Man blir bedt med ut av venninnene i tilfelle de ikke finner seg noe mannfolk å snylte og klenge på, må vite.

laguna1365380434
Skrevet

Man blir bedt med ut av venninnene i tilfelle de ikke finner seg noe mannfolk å snylte og klenge på, må vite.

Jeg tror mange er eksibisjonister.. At de må vise andre hva de kan.. Det er litt treigt..

Gjest ikke signatur
Skrevet

Hun vil vel ikke gå ut alene, og så må hun ha med seg noen.. Målet hennes med byturen er jo klar: ikke venninnekveld, men møte mann for sex....

Gjest venninne som undrer
Skrevet

Problemet er selvsagt ikke at jenta stikker av med en mann. Problemet er at hun maser om å få med seg noen ut for så å stikke av, til og med uten å gi beskjed, og det gang på gang.

Selvsagt hadde jeg blitt pissed om en kompis hadde gjort dette.

Hvem og hvor mange hun puler er ikke poenget her. Det er hennes sak. Poenget er at hun peser for å få med venninnene sine ut for så å stikke av så fort de har kommet ut.

Du har rett, poenget er at hun på død og liv vil ha med seg flest mulig venninner. Hun driver og ringer rundt og maser for frister med hvor morsomt det kan bli. Etter første pilsen sitter hun gjerne på fanget til kveldens fangst.

Så klart kan hun pule hvem hun vil for min del, men jeg lurer på hvorfor hun må ha tilskuere til dette. Slike ting ville i allefall jeg vært litt mer diskre med, og jeg kunne ikke finne på å stikke av fra folk jeg har invitert med meg ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...