selle Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har et tilbud om å ta en langweekend til Praha om halvannen uke. Noen som har vært der på denne tiden? Er det for varmt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selozok Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er ca. 30 grader der på denne tiden. Ganske varmt å traske rundt i en by ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-675369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jolly Roger Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Selvsagt bør du dra. Temperaturen kan variere fra 15-30 grader, det blir sikkert akkurat passe. Nydelig by, som godt kan besøkes midtsommers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-675412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fay Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Bare si fra hvis du ikke drar - jeg drar gjerne istedenfor deg Har vært der to ganger i juli, og det har vært alt fra 30 grader og sol (perfekt for uterestaurant under parasollen) til 15 grader overskyet opphold - perfekt til trasking Jeg ville dratt, uten tvil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-675453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfrisk Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Litt på siden av saken men svært viktig: TA VELDIG GODT VARE PÅ TINGENE DINE!!!! DU VIL MYE MULIG IKKE MERKE DET NÅR DU EVENTUELLT BLIR FRASTJÅLET TING! VERDISAKER TETT INNTIL KROPPEN. HA ELLERS VEDISAKER I SAFE PÅ ET EVENTUELT HOTELROM. God Tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-675484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Vi var der noen dager i beg.juli, og hadde det kjempefint! Ikke for varmt, da var det 20-24 grader, ca. Mulig det er noe varmere nå, men jeg hadde garantert reist om jeg fikk sjansen! Sakser fra det jeg svarte noen andre om hvordan Praha var: "Ellers kan jeg si at det er mix av fortid og nåtid (kultur, bygninger osv), menneskene er vennlige, jordnære og enkle (med positivt fortegn; de tar livet som det kommer og virker veldig naturlige og hyggelige). Biltrafikken er rå; de kjører fort, kjapt, men reaksjonsevnen virker forunderlig rask. Så jeg følte meg trygg som fotgjenger til tross for at bilene suste gjennom trange bysmug som raketter...(litt overdrevet, da) Storslagen, vakker, til å nyte. Stemning som går inn under huden på en. Fantastiske utsyn over byen fra fjernsynstårnet og utsiktstårnet med 299 trappetrinn. Vakre, stemningsfulle bydeler; elvene med de fine broene, livet på¨Karlsbroen, yrende liv på Stare Mesto med torg, folkeliv og uterestauranter. Flere hundre år gammel borg litt utenfor byen, fantastisk. Ulike, flotte byggestiler blandet sammen gir spenning i bybildet. Vakre, grønne parker... Kunne fortsatt sånn... Praha anbefales!! Vi kom nylig hjem fra 5dagers tur der, da vi feiret 10års bryllupsdag...kjempetur! Ellers er det _billig_ både å spise og drikke der. Øl kostet 20 tsjekkiske kroner; dvs. 5 norske. Mat også var en fjerdedel av norske priser. Vi var ute en kveld og hadde toretters middag, vinflaske, drink og tilbehør til maten, og betalte bare 300 NoK for begge to! En tur opp i Fjernsynstårnet og utkikkstårnet jeg skrev om er et must. Ellers er det bare å vandre gjennom gatene og ta del i stemningen. Vi gikk i timesvis hver eneste dag vi var der. Boder som selger ravsmykker (veldig mye av dette der), krystall, treleker, sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter), russiske dukker osv finner du overalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-675621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Vi var der noen dager i beg.juli, og hadde det kjempefint! Ikke for varmt, da var det 20-24 grader, ca. Mulig det er noe varmere nå, men jeg hadde garantert reist om jeg fikk sjansen! Sakser fra det jeg svarte noen andre om hvordan Praha var: "Ellers kan jeg si at det er mix av fortid og nåtid (kultur, bygninger osv), menneskene er vennlige, jordnære og enkle (med positivt fortegn; de tar livet som det kommer og virker veldig naturlige og hyggelige). Biltrafikken er rå; de kjører fort, kjapt, men reaksjonsevnen virker forunderlig rask. Så jeg følte meg trygg som fotgjenger til tross for at bilene suste gjennom trange bysmug som raketter...(litt overdrevet, da) Storslagen, vakker, til å nyte. Stemning som går inn under huden på en. Fantastiske utsyn over byen fra fjernsynstårnet og utsiktstårnet med 299 trappetrinn. Vakre, stemningsfulle bydeler; elvene med de fine broene, livet på¨Karlsbroen, yrende liv på Stare Mesto med torg, folkeliv og uterestauranter. Flere hundre år gammel borg litt utenfor byen, fantastisk. Ulike, flotte byggestiler blandet sammen gir spenning i bybildet. Vakre, grønne parker... Kunne fortsatt sånn... Praha anbefales!! Vi kom nylig hjem fra 5dagers tur der, da vi feiret 10års bryllupsdag...kjempetur! Ellers er det _billig_ både å spise og drikke der. Øl kostet 20 tsjekkiske kroner; dvs. 5 norske. Mat også var en fjerdedel av norske priser. Vi var ute en kveld og hadde toretters middag, vinflaske, drink og tilbehør til maten, og betalte bare 300 NoK for begge to! En tur opp i Fjernsynstårnet og utkikkstårnet jeg skrev om er et must. Ellers er det bare å vandre gjennom gatene og ta del i stemningen. Vi gikk i timesvis hver eneste dag vi var der. Boder som selger ravsmykker (veldig mye av dette der), krystall, treleker, sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter), russiske dukker osv finner du overalt. Se opp for trikken, sier bare jeg! Holdt på å bli påkjørt... *s* Ellers er jeg enig med deg. Praha er fantastisk. Jeg var der om vinteren, men har lyst å ta meg en tur om sommeren også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-676244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfrisk Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Vi var der noen dager i beg.juli, og hadde det kjempefint! Ikke for varmt, da var det 20-24 grader, ca. Mulig det er noe varmere nå, men jeg hadde garantert reist om jeg fikk sjansen! Sakser fra det jeg svarte noen andre om hvordan Praha var: "Ellers kan jeg si at det er mix av fortid og nåtid (kultur, bygninger osv), menneskene er vennlige, jordnære og enkle (med positivt fortegn; de tar livet som det kommer og virker veldig naturlige og hyggelige). Biltrafikken er rå; de kjører fort, kjapt, men reaksjonsevnen virker forunderlig rask. Så jeg følte meg trygg som fotgjenger til tross for at bilene suste gjennom trange bysmug som raketter...(litt overdrevet, da) Storslagen, vakker, til å nyte. Stemning som går inn under huden på en. Fantastiske utsyn over byen fra fjernsynstårnet og utsiktstårnet med 299 trappetrinn. Vakre, stemningsfulle bydeler; elvene med de fine broene, livet på¨Karlsbroen, yrende liv på Stare Mesto med torg, folkeliv og uterestauranter. Flere hundre år gammel borg litt utenfor byen, fantastisk. Ulike, flotte byggestiler blandet sammen gir spenning i bybildet. Vakre, grønne parker... Kunne fortsatt sånn... Praha anbefales!! Vi kom nylig hjem fra 5dagers tur der, da vi feiret 10års bryllupsdag...kjempetur! Ellers er det _billig_ både å spise og drikke der. Øl kostet 20 tsjekkiske kroner; dvs. 5 norske. Mat også var en fjerdedel av norske priser. Vi var ute en kveld og hadde toretters middag, vinflaske, drink og tilbehør til maten, og betalte bare 300 NoK for begge to! En tur opp i Fjernsynstårnet og utkikkstårnet jeg skrev om er et must. Ellers er det bare å vandre gjennom gatene og ta del i stemningen. Vi gikk i timesvis hver eneste dag vi var der. Boder som selger ravsmykker (veldig mye av dette der), krystall, treleker, sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter), russiske dukker osv finner du overalt. "sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter)" MARIONETTE DUKKER! - Ellers har jeg hørt at det finnes en "truse-lommebok", d.v.s at det er et stykke tøy som går rundt midjen som en truse -med en lomme fremme til å ha pengene i. Dette kan vel kalles en ekte rumpetaske!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-676263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 "sånne dukker i tråd (husker ikke hva de heter)" MARIONETTE DUKKER! - Ellers har jeg hørt at det finnes en "truse-lommebok", d.v.s at det er et stykke tøy som går rundt midjen som en truse -med en lomme fremme til å ha pengene i. Dette kan vel kalles en ekte rumpetaske!!! Ja, marionettedukker var det, ja! Tror det hørte mye med i kulturhistorien i Tsjekkia, disse marionettedukkene. De var å finne på annenhvert gatehjørne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113267-praha-p%C3%A5-denne-tiden/#findComment-676599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.