Gå til innhold

Kostholdsamatør trenger hjelp

Knotten

Anbefalte innlegg

Har sterk mistanke om at jeg har candidaintoleranse og har lest side opp - og ned om dette emnet. Jeg scorer høyt på symptomlista. Det gjenstår (etter ferielivet) å gå løs på en testdiett som baseres på eliminasjonsmetoden. Jeg vet imidlertid at jeg reagerer på hvete, og jeg har sterke mistanker til at jeg tåler gjær og sukker dårlig.

Frem til jeg får prøvd ut hvilke matvarer jeg kan spise uten reaksjoner (+ behandling for candida soppen) ønsker jeg å legge om kostholdet fra et hvetebasert kosthold til et kosthold med minst mulig hvete, gjær og sukker.

Har styrt unna hvete og sukker i en uke nå, men gjær synes jeg er vanskeligere. Jeg har søkt på nettet etter oppskrifter, men synes ikke det er så mye bra å finne. De uten gjær inneholder hvete og omvendt.

Noen som har gode oppskrifter på brød, pizzadeiger, rundstykker?

Noen som har gode oppskrifter på spennende vegetar/grønne middagsretter og-eller tilbehør som kan lages uten å ha hele dagen til rådighet?

Jeg har vært så tradisjonell og kjedelig at jeg rett og slett trenger påfyll til fantasien :o)

Setter stor pris på hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balderpi

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at om du ikke passer på under en anti-candida diett kan du fort få for lite kalorier. Spis derfor endel proteiner (kjøtt, fisk, fjærkre) og endel gode oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...