Tuss@ladden Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei. Jeg er en jente på 26 år, er 167cm høy og veier nå ca.44kg. Jeg har prøvd å komme opp i vekt siden jeg var 13 år, uten hell. Jeg vet at jeg spiser ALT for lite og har prøvd mange ganger å spise mer og oftere, men får ikke maten ned. Ofte blir jeg kvalm og uvell før jeg har svelget første bit. Flytene føde og drikke går midletidig bra, og prøvde derfor forskjellige varianter av pulver og ferdig blandet ernæringsdrikker ol. Jeg har enda ikke klart å drikke noen av dem, da de enten smaker medisin eller har en tykk ekkel konsistens og smaker deretter. Jeg har vært X-antall ganger til (forskjellige) leger, men syns ikke jeg får så mye hjelp der. Det eneste jeg får beskjed om er å skrive ned alt jeg spiser, noe som resulterer i at jeg spiser enda mindre. Jeg har regnet ut at jeg får i meg ca.800kcal pr. dag, og til og med jeg skjønner jo at det er helsefarlig lite. Jeg vet jeg ikke har anoreksia eller bullemi, men kan jeg ha en spiseforstyrrelse av annet slag? Finnes det hjelp av noen som helst slag? Hvordan skal jeg klare å få i meg nok næring og energi i løpet av en dag? Håper noen kan svare meg på dette, for begynner å bli ganske fortvilet og lei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 http://www.iks.no Her er det mange i samme situasjon. De kan gi deg råd om du sender en mail og forteller hvordan du har det. En start er å snakke med noen fornuftige voksne som tar ditt problem på alvor. Helsestasjon for ungdom, helsesøster, foreldre, lege.., ungdomskontakt..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.