pirko Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg var inne på en side om aldring der de mente at kaffe var bra mot aldring, pga mye antioksidanter...vanligvis hører jeg bare at kaffe er usunt...hmmm..hvem skal man tro på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Det er vel sunt i enkelte henseende og usunt i andre, kan jeg tenke meg. Som sjokolade, rødvin osv. Det er mange som sier at kaffe hjelper mot hodepine også. Godt er det iallfall. Ellers tror jeg generelt man bør ta alle slike oppslag med en klype salt. Den ene dagen er noe sunt og helsebringende, den neste farlig. Egg, f. eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg tror du skal tro på at urteteer er fulle av antioksidanter, c-vitaminer og andre sunne greier, og at kaffe sikkert har noe. Men i tillegg er koffein en vanedannende gift og kaffen er vanndrivende og skaper hodepine for de som ikke drikker daglig... Den får derimot vekk hodepine for de som er avhengig av koffein. Hodepinen er rett og slett bare en "bakrus" eller "avrusning"... Så jeg ville foreslått å drikke vann hvis en har hodepine. I hvert fall ikke kaffe. Koffein er dessuten sentralstimulerende og angstfremkallende. Men jeg er glad i kaffe selv, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 http://www.cosic.org/ (uten at jeg garanterer for sannhetsgehalten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Ifølge dr. Atkins og Fedon Lindberg bør man ikke drikke kaffe med koffein. Du kan drikke koffeinfri kaffe. Koffeinet er ikke bra for hjertet hvis du drikker flere kopper om dagen. Insulinproduksjonen øker også ved inntak av koffein og ødelegger blodsukkerbalansen og gjør at du lettere legger på deg. Jeg drikker bare koffeinfri kaffe og te. Men jeg unner meg en kaffe latte enkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Ifølge dr. Atkins og Fedon Lindberg bør man ikke drikke kaffe med koffein. Du kan drikke koffeinfri kaffe. Koffeinet er ikke bra for hjertet hvis du drikker flere kopper om dagen. Insulinproduksjonen øker også ved inntak av koffein og ødelegger blodsukkerbalansen og gjør at du lettere legger på deg. Jeg drikker bare koffeinfri kaffe og te. Men jeg unner meg en kaffe latte enkel. Du skriver: "Insulinproduksjonen øker også ved inntak av koffein" Det ville isåfall føre til lavere blodsukker, hypoglykemi (føling) og en masse bevisstløse kaffedrikkere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Du skriver: "Insulinproduksjonen øker også ved inntak av koffein" Det ville isåfall føre til lavere blodsukker, hypoglykemi (føling) og en masse bevisstløse kaffedrikkere! Ja, jeg merker det selv veldig godt hvis jeg unner meg kaffe og sjokolade. Jeg må nesten hvile etterpå for jeg blir så trett. Kaffedrikkerne drikker vel hele tiden og holder seg kanskje våkne på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.