Knotten Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har over flere år merket en tiltagende intoleranse mot hvete. Nå begynner det å bli såpass uggent at jeg har tatt et skikkelig krafttak for å bytte ut hveten med andre kornslag. Jeg har vært en sånn type sm "alltid" har veid 5 kg. for mye - selv om jeg har spist lite søte saka, drukket lite brus, saft etc. Tror også jeg har hatt en ganske ordinært og normalt kosthold forøvrig. Nå når jeg kuttet ut hveteprodukter erstattet jeg det med annen mat, fullkornsbrød uten hvete, rugbrød etc. Har ikke spist mindre mengder mat. Allikevel har jeg rast ned to kilo på 9 dager, jeg føler meg sulten og litt slapp, har litt sånn murrende hodepine. Kan mitt inntak av hvete ha ført til en "lagring" av unødvendig fett som nå slipper taket? Hyggelig bivirkning det, altså, men slanking var liksom ikke hovedgeskjeften nå, og derfor ble jeg litt overrasket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Det kan nok heller være sånn at du er hvete-intolerant, og da når kroppen din har måttet bearbeide hveten du har spist, får kroppen/fordøyelsen mindre energi til å jobbe med andre ting, slik at det lettere hoper seg opp avfallsstoffer i kroppen. Det henger igjen sammen med økt fettlagring, da avfallsstoffer først og fremst lagres i fettet. Du kan dermed ha hatt økt fettlagring fordi du har hatt mye ubearbeidete avfallsstoffer i kroppen. En annen forklaring er jo at hvete har høy GI, og når du bytter ut denne med f.eks rug, som har en lav GI, gir dette en fettforbrennende effekt i seg selv. Les mer på www.paulun.com dersom du vil vite hvordan GI styrer fettlagringen via insulinutsondringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.