Mr Nice Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 hei får 6 år siden, da gikk jeg på barneskolen, så husket jeg, d var vinteren å så datt jeg av husken i svær fart å landet på hode\nakken i isen, jeg besvimmte å d var utruli vondt å jeg klarte ikke reise meg opp før d var gått 10min, jeg ble kjørt til sykehuset å de sa d ikke var noe ødelagt eller gærent, men jeg har så utruli vondt i nakken ennå, har hatt d helt siden da, noen perioder er d helt utruli vondt, å jeg får nedsatt livskvalitet å blir deppa av d, begynner jo å bli vandt til å ha d vondt men d er ikke noe deilig, jeg har vært hos legen å hos fysioterapeut å kiropraktor å akkupunktur greier, kiropraktor hjalp litt men ikke mye.. noen som har noen andre forslag, eller har samme problem?? jeg orker ikke dette lengre hjelp meg! jeg er 17år nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11399-vondt-i-nakken-%C3%A5-ryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 1. desember 2000 Del Skrevet 1. desember 2000 Jeg har omtrent samme problem, bortsett fra at dette er ca. 13 år siden og jeg falt på ryggen. Jeg har gått igjennom samme type behandling, men det som har hjulpet mest er kiropraktor. Jeg har tre forskjellige diagnoser og aner ikke hvilken jeg skal ta mest seriøst... Spondilolystese (gammelt brudd/glidning), skoliose (skeiv rygg) og fibromyalgi (generelt smerter i muskler og ledd). Skoliosen ser det ut til at jeg har utviklet pga. feilbelastning og smerter av den gamle skaden... Fibromyalgien kan visst komme av mye rart... (Stress, kosthold, feilbelastning, begynnelsen på leddgikt, hormoner, været eller gener...) Vil anbefale deg å stå på og få en skikkelig diagnose. Ta røntgen, både MR, CT og vanlig. Sjekk etter glidninger, brudd, brister, skevhet, alt! Hvis du får til det, kan du mest sannsynlig få i gang en skikkelig behandling av smertene. Men bare ikke la det gå så lang tid at du utvikler alt det jeg har. (Depresjoner følger vanligvis med når du sliter skikkelig med smerter). Mulig behandling kan være: Trening hos fysioterapeut, helsestudio, svømming, evt. i varmebasseng, massasje, kanskje medisiner, men får håpe du slipper det. Lykke til, mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11399-vondt-i-nakken-%C3%A5-ryggen/#findComment-57816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Nice Skrevet 1. desember 2000 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2000 Jeg har omtrent samme problem, bortsett fra at dette er ca. 13 år siden og jeg falt på ryggen. Jeg har gått igjennom samme type behandling, men det som har hjulpet mest er kiropraktor. Jeg har tre forskjellige diagnoser og aner ikke hvilken jeg skal ta mest seriøst... Spondilolystese (gammelt brudd/glidning), skoliose (skeiv rygg) og fibromyalgi (generelt smerter i muskler og ledd). Skoliosen ser det ut til at jeg har utviklet pga. feilbelastning og smerter av den gamle skaden... Fibromyalgien kan visst komme av mye rart... (Stress, kosthold, feilbelastning, begynnelsen på leddgikt, hormoner, været eller gener...) Vil anbefale deg å stå på og få en skikkelig diagnose. Ta røntgen, både MR, CT og vanlig. Sjekk etter glidninger, brudd, brister, skevhet, alt! Hvis du får til det, kan du mest sannsynlig få i gang en skikkelig behandling av smertene. Men bare ikke la det gå så lang tid at du utvikler alt det jeg har. (Depresjoner følger vanligvis med når du sliter skikkelig med smerter). Mulig behandling kan være: Trening hos fysioterapeut, helsestudio, svømming, evt. i varmebasseng, massasje, kanskje medisiner, men får håpe du slipper det. Lykke til, mvh. Takk! jeg skal få tatt røngten jeg! lykke til videre me ruggen din da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11399-vondt-i-nakken-%C3%A5-ryggen/#findComment-57817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Nice Skrevet 1. desember 2000 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2000 Takk! jeg skal få tatt røngten jeg! lykke til videre me ruggen din da! Takk! jeg skal få tatt røngten jeg! lykke til videre me ryggen din da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11399-vondt-i-nakken-%C3%A5-ryggen/#findComment-57819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 3. desember 2000 Del Skrevet 3. desember 2000 Kjære Mr Nice. Nakkesmerter etter skade kan være vanskelig å behandle - det viser alle tilfellene med whiplash etter trafikkuhell. Regner med at du er blitt skikkelig undersøkt med for eksempel CT og/eller MR av nakken. Jeg kjenner ikke til noen alternativ behandlingsform, utenom kanskje akupunktur, der det finnes gode resultater å vise til ved nakkeplager. (Jeg regner ikke kiropraktikk som alternativ behandling i og med at kiropraktorer har offentlig godkjennelse). Når det gjelder urter til smertebehandling er det laget legemidler av stoffet capsaicin som utvinnes fra rød pepper. I USA finnes flere salver med dette stoffet til utvortes bruk for nevralgier (nervesmerter) og revmatiske lidelser. I Norge kan man også få kjøpt salver med capsaicin og denne bør masseres inn i nakken når du har mye smerter. Den er varmende, nesten brennende, men smertene dempes gjennom at capsaicin hemmer et stoff som kalles substans P. Utgangspunktet for forskningen var at man kan bli helt nummen i munnen etter å ha spist rød pepper og dette er den samme effekten som fører til mindre smerter for eksempel i nakken. Du kan spørre i helsekostforretningen etter salven og bruke den flere ganger om dagen når du er mest plaget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11399-vondt-i-nakken-%C3%A5-ryggen/#findComment-58341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.