Gå til innhold

Hvor ofte tar du deg en drink?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bridget J.

En drink er en alkoholenhet

To øl er en

Tror jeg.. leste muligens det et sted.

Jeg tar meg vel kanskje mellom 0 og 10 alkoholenheter i mnd?

Da jeg var yngre (noen få år siden..) og ikke hadde barn drakk jeg sikkert minst ti alkoholenheter i helga... Må ha vært mer enn det.. Jaja:)

Det er meget få pr. år, fordi jeg drikker veldig lite. Brennevin drikker jeg nesten aldri.

Øl drikker jeg mest om sommeren, men det går ikke mange flaskene i løpet av sommermånedene. Men jeg liker en iskald øl om kvelden hvis jeg har holdt på med noe ute og sola steker. Da er det godt med en iskald øl eller to etter dusjen om kvelden og man setter seg ned og slapper av.

Vin drikker jeg litt mer av, men det blir ikke stort sett mer enn to til tre glass i uka, maks.

Men det er godt med vin til ett godt måltid mat.

Jeg kan legge til at jeg ikke har vært full på ca. 15 år og kommer nok ikke til å drikke meg full mer heller.

Annonse

Gjest Pricilla

Hver fredag eller lørdag, men aldri begge dagene. Så hender det at det blir noen rusbrus eller pils på hverdagene, men bare hvis ejg skal ut med en venninne eller i bursdag eller noe sånt.. Sitter ikke hjemme og tar en drink.

I dag skal jeg i bursdag så da blir det vel litt tenker jeg..

I ferien tok vi noen drinker nesten hver dag - en drink kosta 10 kr da, så kunne ikke la være liksom... : )

Gjest Pricilla

En drink er en alkoholenhet

To øl er en

Tror jeg.. leste muligens det et sted.

Jeg tar meg vel kanskje mellom 0 og 10 alkoholenheter i mnd?

Ups... da drikker jeg 9 - 12 alkoholeneheter på en kveld jeg da! ; ) Drikker så maneg drinker utover hele kvelden/natta..

Annonse

Er du sikker? Jeg mener jeg har lest at øl er mindre

Alkoholmengden du får i deg i en drink, ett glass vin eller en øl er omtrent den samme - selvfølgelig avhengig av størrelsen på glasset det serveres i.

En øl er som regel mer i volum enn en drink eller et glass vin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...