ALLx2 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei Jeg har trent ballett i over 6 år nå og har aldri hatt noen problemer med føttene før nå. Jeg begynte i ny jobb og den medfører at jeg springer mye fram og tilbake, og at jeg sjelden sitter. Jeg jobber ofte i over 8 timer. Etter at jeg fikk denne jobben har jeg altså mistet følelsen i begge storetærne, noe som gjør det vanskeligere for meg å danse. Jeg har hard hud på storetærne (det har jeg hatt så lenge jeg har danset), men denne kan ikke files vekk da det bare vil resultere i blemmer ol. da jeg danser. Jeg har prøvd litt fotsoneterapi, for å øke blodsirkulasjonen i føttene, men dette har ikke hjulpet. Hvorfor har jeg mistet følelsen i tærne og hva kan jeg gjøre med det? Noen gode råd?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Prøv å bytte sko ofte. Siden du har det på begge sider er det nok mindre sannsynlig at det er noe med nervene. Men hvis du trener veldig mye og attpåtil går hele tiden på jobb, _kan_ det vel være en slags overbelastning på visse nerver under foten. Hadde noe av det samme en periode (men ikke i stortærne) og det gikk over da jeg byttet sko. Kanskje du skal sjekke treningsskoene dine også, og eventuelt tåspiss-skoene hvis du trener mye på dem. Føttene forandrer seg etterhvert som man blir eldre, og ikke minst av treningen, og man kan derfor trenge en annen modell enn den man "alltid" har brukt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.