Gå til innhold

Ingen følelse i storetærne

ALLx2

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har trent ballett i over 6 år nå og har aldri hatt noen problemer med føttene før nå. Jeg begynte i ny jobb og den medfører at jeg springer mye fram og tilbake, og at jeg sjelden sitter. Jeg jobber ofte i over 8 timer. Etter at jeg fikk denne jobben har jeg altså mistet følelsen i begge storetærne, noe som gjør det vanskeligere for meg å danse. Jeg har hard hud på storetærne (det har jeg hatt så lenge jeg har danset), men denne kan ikke files vekk da det bare vil resultere i blemmer ol. da jeg danser. Jeg har prøvd litt fotsoneterapi, for å øke blodsirkulasjonen i føttene, men dette har ikke hjulpet.

Hvorfor har jeg mistet følelsen i tærne og hva kan jeg gjøre med det? Noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å bytte sko ofte. Siden du har det på begge sider er det nok mindre sannsynlig at det er noe med nervene. Men hvis du trener veldig mye og attpåtil går hele tiden på jobb, _kan_ det vel være en slags overbelastning på visse nerver under foten.

Hadde noe av det samme en periode (men ikke i stortærne) og det gikk over da jeg byttet sko. Kanskje du skal sjekke treningsskoene dine også, og eventuelt tåspiss-skoene hvis du trener mye på dem. Føttene forandrer seg etterhvert som man blir eldre, og ikke minst av treningen, og man kan derfor trenge en annen modell enn den man "alltid" har brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...