Gå til innhold

mystisk vektøkning

senzy

Anbefalte innlegg

Skriver på vegne av min venn som det siste året har lagt kraftig på seg tilsynelatende uten grunn.Tidligere veide han 70 kilo og hadde et beskjedent og uregelmessig kosthold-og fremdeles spiser han svært lite eller ingenting,stort sett bare ett måltid utpå tidlig kvelden.Han lever ellers et stillesittende liv og sitter mye foran pc.Men han går en lengre tur stort sett hver dag.Det siste året har vekten økt til over 90 kilo(han er 178 cm høy) og vi lurer på hvor disse kiloene kommer fra.Han har tidl vært nesten like tung men da trente han aktivt m vekter-det er over tre år siden nå og som sagt gikk vekten ned til 70 kilo etterhvert etter at han sluttet å trene.Hva legger han på seg av når han knapt har noe kosthold?Han spiser kanskje ett måltid pr dag men da et større måltid,som regel pannekaker,grøt,pølser,pizza el knekkebrød og han drikker store mengder kaffe utover hele dagen.Synes allikevell ikke han spiser spes. mye til dette måltidet sett i forhold til andre voksne menn.Han er snart 32 år gammel forresten.Når vil vektøkningen stoppe og hvor kommer den fra?Vi er begge bekymret da over 20 kilo er mye å legge på seg på et års tid og det er plagsomt for min venn.Vi trodde begge at overvekt kom av overspising og store inntak av fett og sukker.Håper du kan gi oss svar på hva som skjer med min venns kropp og hva han må gjøre for å få kontroll på situasjonen.Min venn er også røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han har et så idiotisk kosthold som å spise ett gedigent måltid i døgnet vil han neppe gå ned i vekt igjen. 4-5 små måltider jevnt fordelt fra morgen til kveld er det menneskekroppen liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

Du vet at etter hvert som man blir eldre, endrer hele stoffskiftet og forbrenningen seg.

Dvs. at man ikke nødvendigvis behøver å spise mer for å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...