Gå til innhold

Skjønner ingen ting!!

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Har nå slanket meg i fire uker. Hadde 14 kg å ta av, men har kun tatt av to, noe som gikk fort av den første uken. Etter det har jeg ikke gått ned et gram til tross for at jeg nå trener aerobic 5 ganger per uke, styrke og kondis. Styrke for å få økt muskulatur som igjen fører til økt forbrenning. Treningen tar jeg ofte på morgenen på tom mage slik at det tærer direkte på fettlagrene. Har pulsklokke som sier jeg forbrenner mellom 400 og 500 kalorier. Kostholdet er jeg nøye med. Har kuttet ut alt snop. Holder meg til 1100 og 1200 kalorier hver dag.Veier alt nøye. Spiser knekkebrød istedet for brød. Når jeg er godtesyk har jeg laget meg en lightsjokoladedrikk på 40 kal. for å dempe suget og litt lettbrus.

Hva gjør jeg galt? Jeg fødte for 8 uker siden, og måtte slutte å amme for fire uker siden fordi jeg ikke hadde nok melk. Det var da jeg begynte å slanke meg.Det er rett før jeg mister all motivasjon. Har jo tolv kg å ta av igjen.

Har til og med snakket med lege om dette, men fikk bare svada-svar igjen om at kiloene sitter fastere på etter en fødsel og at en kunne få forandringer i stoffskiftet osv. Har noen gode råd? Er det bare tålmodighet som hjelper meg?

PS. Knekkebrød til frokost med litt brunost og skummet melk. Havregrøt til lunsj med fruktose istedet for sukker, middag med mye grønnsaker og en skive eller knekkebrød til kvelds. Frukt som mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hierro

Jeg vet ikke stort om slanking. Det som imidlertid forundrer meg er at så mange mennesker kan spise 1000 kalorier for mye hver dag i et år for så å synes at de har gått fort opp i vekt når de har lagt på seg mer enn 10 kilo. Så spiser man 1000 kalorier for lite hver dag og blir frustrert når det tar mer enn et par måneder å bli kvitt kiloene igjen. Hva med å se vektreduksjon i samme tidsperspektiv som vektøkning?

Når du beskriver opplegget ditt så virker det lite sannsynelig at du ikke skulle oppnå noen reduksjon av fett på kroppen. Kroppen må jo ha energi, og med mindre du går på solceller, eller er grønn av klorofyll så er det vanskelig å tenke seg noe annet enn at mengden fett må bli redusert over tid. Husk at det er andre ting som veier på kroppen enn fett. Mye av kroppsvekta vår er vann. En liten endring i vannballansen utgjør fort mye på vekta. Trener du mye, så øker ofte muskelmassen. Fett blir til muskler, som også veier en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er om du spiser FOR lite slik at kroppen setter seg på sparebluss. (tror det er hungersnød og sparer kalorier)

Etter en fødsel er kroppen innstilt på å føde den lille, så den beskytter fettlagrene til det blir dårlige tider.

Anbefaler deg til å spise ordentlig for en stund, trene jevnlig (som du allerede gjør) Ha mellom 4-6 måltider om dagen. Dette burde sette igang forbrenningen din. Ikke tell så mye kalorier for vi reagerer ulikt på ulike matvarer, men spis allsidig så kroppen får i seg de næringsstoffene den trenger og kan fungere igjen. Masse grønnsaker, fisk/kjøtt, frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrerpå

har hørt at når man slanker seg kan det gå fort de første ukene, for deretter å flate seg ut og gå tregt... men det er visst bare slik at du må være tålmodig, med mindre du vil prøve skadelige slankepiller. forøvrig viser det seg at alle slankekurer blir omgjort til fetekurer når man gjør som du gjør nå i en kort periode for deretter å spise normalt og trene mindre.

et godt råd: legg om livsstilen til en du kan leve med i årene fremover! ellers vil kiloene bare feste seg igjen. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du hardkjøre kroppen din sånn bare noen uker etter en fødsel? Kroppen din skriker antagelig etter hvile og næring nok til å bygge seg opp igjen!

Kutt ned på treningen, spis ordentlig og slapp av i barseltiden. Dessuten kan det godt hende at du har mistet fett, men med all den treningen har du nok bygget muskler som jo veier mer enn fett. Bruk målebånd (rundt pupper, midje, hofter, lår) istedet for badevekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke stort om slanking. Det som imidlertid forundrer meg er at så mange mennesker kan spise 1000 kalorier for mye hver dag i et år for så å synes at de har gått fort opp i vekt når de har lagt på seg mer enn 10 kilo. Så spiser man 1000 kalorier for lite hver dag og blir frustrert når det tar mer enn et par måneder å bli kvitt kiloene igjen. Hva med å se vektreduksjon i samme tidsperspektiv som vektøkning?

Når du beskriver opplegget ditt så virker det lite sannsynelig at du ikke skulle oppnå noen reduksjon av fett på kroppen. Kroppen må jo ha energi, og med mindre du går på solceller, eller er grønn av klorofyll så er det vanskelig å tenke seg noe annet enn at mengden fett må bli redusert over tid. Husk at det er andre ting som veier på kroppen enn fett. Mye av kroppsvekta vår er vann. En liten endring i vannballansen utgjør fort mye på vekta. Trener du mye, så øker ofte muskelmassen. Fett blir til muskler, som også veier en del.

"Fett blir til muskler".

Fett kan aldri bli til muskler eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Dette svaret kommer nå litt sent. Men jeg syntes det er merkelig at du begynner å slanke deg så hardt 4 uker etter en fødsel. Og man MÅ heller ikke slutte å amme fordi man har for lite melk. Det går an å amme og supplere med morsmelk erstatning.

Dessuten har vel muskelmassen din økt, og da er det ikke så snedig at du ikke går ned i vekt. Finn frem et målebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Debbiii

Når en trener aerobic så forbrenner enn ikke bare fett, menen bygger muskler også...og dette kan gå opp i opp noen ganger..og da blir det null i minus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...