Gå til innhold

Hvilken frokostblanding?

Gjest Helle S

Anbefalte innlegg

Gjest Helle S

Lurer på om noen kan anbefale enfroksotbalnding (med melk) som inneholder lite fett og mye proteiner? Proteiner varer vel lenge, har jeg hørt, så jeg innbiller meg at det er lurt å spise proteiner?

Uansett, hvor mange kalorier bør en frokost inneholde?e?

Jeg tenker rundt 200, jeg.

Og ja, det var sant: Jeg er på slankern, altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror 200 kaloirer til frokost er OK.

De fleste frokostbandinger har mye sukker. Velg usukret med mest mulig hele korn( flere næringsstoffer, metter lengere)Leste et sted at specialK var ok, og 4korn. Jeg spiser specialK, synes den metter ok, og smaker myye bedre enn 4korn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Go`Dag fra Axa er ikke tilsatt sukker. Den synes jeg er god. Det er også godt med bananer og litt skogsbæryogurt på, pluss skummet melk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe særlig med proteiner i noen av frokostblandingene på markedet. Men du kan få opp proteininnholdet ved å bruke yoghurt, f.eks, eller å ta en proteindrink sammen med maten, eller å spise en bra brød-type med proteinrikt pålegg (kylling/kalkun/makrell osv), istedet for frokostblanding. Frokostblandinger er basert på korn og har derfor høyt karbohydrat-innhold. Fort mett og fort sulten..

Har forresten et annet knallgodt frokost-tips: Skjær tre frukter i biter (f.eks et eple, en banan, en appelsin) og ha yoghurt over. Dette er nok mat til å være mett _lenge_, og det er få kalorier i forhold til næringsinnholdet, noe som er en smart tommelfinger-regel når man skal ned i vekt, eller kontrollere vekten. Jeg bruker vanlig melon-yoghurt, men hvis du er veldig redd for fettet, så kan du ta lett-yoghurt. Det er kjempegodt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Zelig svarer deg bra på spørsmålet om hva slags mat du bør dytte i deg til frokost, så gidder jeg ikke å kommentere det.

Det jeg derimot gidder å kommentere er disse 200 kcal du snakker om. Dette er knapt nok til å mette noen.

Hvor mange måltider spiser du om dagen? 5? 200 kcal i hver? Isåfall er du oppe i totalt 1000 kcal pr dag noe som er alt for lite!

Dessuten er frokosten et svært viktig måltid hvor du bør få i deg mye næring, og 200 kcal vil, så godt som uansett hva du spiser, ikke bidra med stort. I hvert fall ikke med nok.

Ja, jeg ser at du slanker deg, men slanking er ikke synonymt med sulting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Debbiii

Go`Dag fra Axa er ikke tilsatt sukker. Den synes jeg er god. Det er også godt med bananer og litt skogsbæryogurt på, pluss skummet melk da.

Er sukker i go' dag fra axa jo...i alle fall på den jeg så på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Debbiii

Lommelegens kornblanding:

4 dl havregryn

4 dl rugflak eller cornflakes

1 dl hvetekli

1 dl hvetekim

1 dl rosiner eller oppdelte svisker

1 dl solsikkekjerner

1 dl hakkede nøtter (etter ønske)

1 porsjon = 75 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Er sukker i go' dag fra axa jo...i alle fall på den jeg så på...

Du må velge den med rosin. Den er det ikke sukker i. Du kan spe på med banan og yogurt, pluss skummet melk da. Det er godt. Jeg liker godt å spe på med skogsbæryogurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...