Gå til innhold

Utslitt etter at jeg har begynt å trene.

K-Leander

Anbefalte innlegg

Forrige uke begynte jeg å trene.

Først jogge/gåtur med 10 minutter jogging og 15 minutter gange (med tidsintervaller på 5 minutter). I tillegg trener jeg med manualer 3 ganger i uken.

På fredag la jeg om joggeturen min, slik at jeg først _går_ opp til Holmenkollen (ca. 30 minutter), og så jogger ned igjen (ca. 15 minutter). Dette gjør jeg to ganger daglig; En gang før frokost, og en gang på kvelden.

Etter at jeg begynte å trene har dagsformen blitt verre og verre. Nå blir jeg nesten svimmel av bare å reise meg og gå litt.

Har jeg begynt for hardt?

Eller er det andre grunner til at jeg har blitt så sløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Dags for en legesjekk, spør du meg.

At man får litt vondt muskulært og i ledd her og der er normalt til kroppen får alt på plass, men at allmentilstanden svekkes er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ulv sier, det kan være lurt å ta en legesjekk. Ellers - får du i deg nok næringsrik mat? Når man trener og er aktiv trenger man mer næring enn når man sitter stille.

"...................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amatørjogger

samboeren min har en pulsklokke jeg får låne når vi jogger. da innså jeg hvor sakte jeg må løpe for å holde jevn puls hele veien. jeg har tydligvis løpt med makspuls hele veien tidligere, og dermed slitt meg helt ut og fått melkesyre og blodsmak og alt det der. og det er visst ikke en bra måte å trene på. men når jeg fikk pulsen ned til mellom 150-165 så gikk treningen mye lettere, og jeg følte meg i bra form etterpå. såklart det er mulig du bør ta deg en legetur, men jeg mistenker at du også trener deg selv for hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ulv sier, det kan være lurt å ta en legesjekk. Ellers - får du i deg nok næringsrik mat? Når man trener og er aktiv trenger man mer næring enn når man sitter stille.

"...................."

Jeg spiser to brødskiver til frokost, to brødskiver til lunsj, og middag (blir mye fiskepinner for tiden, siden det passer lommeboka mi ;).

Ellers er det lite usunn mat i kostholdet mitt.

Drikker i tillegg mye vann daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har begynt med å trene jogging 2 ganger daglig - styrketrening 3 g/uken - spiser 3 små måltider om dagen så er det jo jaggu ikke rart du er småsvimmel.

DU bør spise 5 måltider til dagen - grønnsaker og frukt må du få med på menyen.

Men en legesjekk er jo uansett ikke dumt hvis dette skulle vedvare. Hvordan var formen før du begynte å trene? Er du overvektig? For da kan det jo være direkte farlig å plutselig nitrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har begynt med å trene jogging 2 ganger daglig - styrketrening 3 g/uken - spiser 3 små måltider om dagen så er det jo jaggu ikke rart du er småsvimmel.

DU bør spise 5 måltider til dagen - grønnsaker og frukt må du få med på menyen.

Men en legesjekk er jo uansett ikke dumt hvis dette skulle vedvare. Hvordan var formen før du begynte å trene? Er du overvektig? For da kan det jo være direkte farlig å plutselig nitrene.

Ja, jeg er overvektig. Derfor jeg har begynt å trene. Kiloene flyr avgårde nå, da..Men, det er kanskje fordi jeg ikke spiser nok, som du sier. Jeg trodde at så lenge jeg ikke var sulten, så skulle det ikke være noen fare, men det kan det kanskje være for det?

Men, skal forandre litt på vanene nå. Shoppe litt frukt og slikt i morgen :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er overvektig. Derfor jeg har begynt å trene. Kiloene flyr avgårde nå, da..Men, det er kanskje fordi jeg ikke spiser nok, som du sier. Jeg trodde at så lenge jeg ikke var sulten, så skulle det ikke være noen fare, men det kan det kanskje være for det?

Men, skal forandre litt på vanene nå. Shoppe litt frukt og slikt i morgen :)

Takk for svar!

Du er jo flink - men vær forsiktig med at du ikke tar det for hardt. Har du gått ned mange kilo på kort tid er det en påkjenning for kroppen.

Men stå på videre !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo flink - men vær forsiktig med at du ikke tar det for hardt. Har du gått ned mange kilo på kort tid er det en påkjenning for kroppen.

Men stå på videre !! :-)

Har en venninne som jobber på et treningssenter og har litt utdanning på slikt, så hun har laget et opplegg for meg, som blir gradvis hardere, slik at kroppen min får tid til å venne seg til dette.

Så, nå går man et par skritt tilbake, og håper at ting blir bedre :)

Men, et spørsmål:

Et femte måltid.. Hvor i all verden putter man inn det?

Før spiste jeg frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Skal det femte måltidet være frukt og slikt mellom måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som jobber på et treningssenter og har litt utdanning på slikt, så hun har laget et opplegg for meg, som blir gradvis hardere, slik at kroppen min får tid til å venne seg til dette.

Så, nå går man et par skritt tilbake, og håper at ting blir bedre :)

Men, et spørsmål:

Et femte måltid.. Hvor i all verden putter man inn det?

Før spiste jeg frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Skal det femte måltidet være frukt og slikt mellom måltidene?

Ja det kan det godt.

Man sier egentlig at man skal spise hver 3 time, men små mengder hver gang.

Frukt kan du vel egentlig spise så mye du vil av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...