Gjest Pricilla Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har kjøpt sykkel og begynt å sykle til og fra jobb. Det er bare nedoverbakker til jobb og det tar meg ca. 10 minutter. Hjemveien er tung og jævlig, går noe da for ellers streiker låra mine. Har ikke tatt tida på hjemturen. Lurer på om dette er noe særlig mosjon? Nedover triller jeg mest da, tråkker bare litt. Må man svette som en gris for å komme i bedre form eller er dette en god ide? Har dårlig kondis, men har også begynt på SATS og tenkte å bruke sykkel i stedet for trikk/buss. Hjelper det på formen tror dere eller blir det ett fett? har ikke trent på noen uker nå, men skal trene 2 - 3 ganger i uka. Bruker også sykkelen etter jobb på turer. Vil bli fastere i fisken, komme i bedre form og gå ned et par kilo.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er jo alltid en viss effekt over treningen så lenge du blir sliten og/eller anpusten. Det avhenger jo av hva du vil oppnå. Vil du forbrenne (gå ned i vekt), så hjelper det lite å pese som en hval i 10 minutter. Da må du holde på i mist 20 minutter, men med en jevn puls, slik at du ikke blir for anpusten. En halvtimes jevn sykkeltur er fint for forbrenningen. "................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det å sykle til å fra jobb er en fin ting. Direkte fettforbrennende er det ikke, men i lengden vil det medføre at din kondisjon øker, noe som gjør at du vil føle deg bedre, slutte å pese som en hval med en gang du ser en trapp, samt at det vil medføre at du klarer å holde ut lenger ved annen fysisk aktivitet, noe som blir direkte fettforbrennende. Ergo har det, indirekte, en veldig positiv effekt på din fettforbrenning. Jeg sykler selv til og fra jobb. Det er oppoverbakke begge veier og tar meg ca 6-7 minutter hver vei. I starten var det et helvete, mens jeg nå sykler som en villmann begge veier. I tillegg merker jeg at lengre sykleturer, som spesielt den hjem fra stranda og som består av 90 % oppoverbakke, sykles nærmest i Hushovd tempo. Jeg føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde før jeg begynte å sykle, selv om syklingen min aldri overstiger 20-25 minutter i srekk. Jeg føler meg i god form og kondisen min er betraktelig bedre enn den var. Trivsel. Vel, i alt det meningsløse svadaet over så skulle jeg fram til at det bare er å stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det er jo alltid en viss effekt over treningen så lenge du blir sliten og/eller anpusten. Det avhenger jo av hva du vil oppnå. Vil du forbrenne (gå ned i vekt), så hjelper det lite å pese som en hval i 10 minutter. Da må du holde på i mist 20 minutter, men med en jevn puls, slik at du ikke blir for anpusten. En halvtimes jevn sykkeltur er fint for forbrenningen. "................" Hjemover sykler jeg en halvtime (tok tida i går), og det er bare oppover så det er ganske slitsomt.. Selv om bakkene ikke er bratte. Ellers når jeg tar en tur på ettermiddagen så sykler jeg hvert fall en tiome, både oppover og nedover så klart. Tirsdag sykla vi 2,7 mil i tre timer! med noen pauser da så klart.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det å sykle til å fra jobb er en fin ting. Direkte fettforbrennende er det ikke, men i lengden vil det medføre at din kondisjon øker, noe som gjør at du vil føle deg bedre, slutte å pese som en hval med en gang du ser en trapp, samt at det vil medføre at du klarer å holde ut lenger ved annen fysisk aktivitet, noe som blir direkte fettforbrennende. Ergo har det, indirekte, en veldig positiv effekt på din fettforbrenning. Jeg sykler selv til og fra jobb. Det er oppoverbakke begge veier og tar meg ca 6-7 minutter hver vei. I starten var det et helvete, mens jeg nå sykler som en villmann begge veier. I tillegg merker jeg at lengre sykleturer, som spesielt den hjem fra stranda og som består av 90 % oppoverbakke, sykles nærmest i Hushovd tempo. Jeg føler meg mye bedre nå enn jeg gjorde før jeg begynte å sykle, selv om syklingen min aldri overstiger 20-25 minutter i srekk. Jeg føler meg i god form og kondisen min er betraktelig bedre enn den var. Trivsel. Vel, i alt det meningsløse svadaet over så skulle jeg fram til at det bare er å stå på! Et lite spm. bare ..... hvordan er det mulig at det er oppoverbakke begge veiene???? *S* Eller sykler du til forskjellige steder kanskje ? Er i det kverulerende hjørnet idag . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Et lite spm. bare ..... hvordan er det mulig at det er oppoverbakke begge veiene???? *S* Eller sykler du til forskjellige steder kanskje ? Er i det kverulerende hjørnet idag . Hehe, det er ingen lengre sletter på veien men oppoverbakke begge veier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Et lite spm. bare ..... hvordan er det mulig at det er oppoverbakke begge veiene???? *S* Eller sykler du til forskjellige steder kanskje ? Er i det kverulerende hjørnet idag . Jeg glemte noe vesentlig: Det er også nedoverbakker begge veier. som du forstår bor jeg litt oppe, sykler så ned en lengre bakke, et par hundre meter bortover, og så er det svak stigning i noen minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hjemover sykler jeg en halvtime (tok tida i går), og det er bare oppover så det er ganske slitsomt.. Selv om bakkene ikke er bratte. Ellers når jeg tar en tur på ettermiddagen så sykler jeg hvert fall en tiome, både oppover og nedover så klart. Tirsdag sykla vi 2,7 mil i tre timer! med noen pauser da så klart.. Høres bra ut. "................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kondisjonstrening på morgenen skal visst gjøre underverker på fettforbrenninga. Ta kun en kopp kaffe før du starter og spis frokost når du kommer hjem. Intervalltrening skal også være bra for fettforbrenning, ifølge en dude på Elixia som jeg har tatt opp temaet med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnål Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Kondisjonstrening på morgenen skal visst gjøre underverker på fettforbrenninga. Ta kun en kopp kaffe før du starter og spis frokost når du kommer hjem. Intervalltrening skal også være bra for fettforbrenning, ifølge en dude på Elixia som jeg har tatt opp temaet med. Har du også lave gir? Da kan du veksle mer, sitte og trå og trå, men nesten ikke komme av flekken, eller velge et ganske høyt et hvor du må stå og dra i styret mens pusten går. En 2,7 mils tur på asfalt bør du etterhvert kunne greie på vel en time, sett deg et mål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.