Gå til innhold

Hva med alkohol?

Gjest sukkeravhengig

Anbefalte innlegg

Gjest sukkeravhengig

Jeg har innsett at jeg er sukkeravhengig, og skal nå venne meg av med sukker, kutte ut alt sukker, frukt, kunstig søtningsstoff, lettbrus, suketter etc.

Men er det noen som har greie på hvordan det er jo alkohol, alkohol er jo på en måte sukker det også?

Skjønner jo selvfølgelig at jeg ikke kan drikke cider, rusbrus etc., men hva med ren sprit? Og hva kan jeg evt. blande den med? Og hva med vin, noen slag som går an der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du tenker kalorier er det ingenting som går ann.

Alkohol inneholder utrolige mengder kalorier, og ren sprit er noe av det verste.

Du kan ikke tenke sånn når du drikker. Det er livsstilen din du må gjøre noe med, og ikke hva du gjør hver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barespørjeg

Dersom du tenker kalorier er det ingenting som går ann.

Alkohol inneholder utrolige mengder kalorier, og ren sprit er noe av det verste.

Du kan ikke tenke sånn når du drikker. Det er livsstilen din du må gjøre noe med, og ikke hva du gjør hver lørdag.

Jeg trodde sprit var noe av det beste jeg,hvis du blander med noe sukkerfritt f.eks. fun-light,så får du jo bare kalorier fra selve alkoholen, mens f.eks. cider får du masse tilleggskalorier fra alt sukkeret.

SierDuDet: kan du begrunne din påstand om at sprit er det verste, og hva er evt. av det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde sprit var noe av det beste jeg,hvis du blander med noe sukkerfritt f.eks. fun-light,så får du jo bare kalorier fra selve alkoholen, mens f.eks. cider får du masse tilleggskalorier fra alt sukkeret.

SierDuDet: kan du begrunne din påstand om at sprit er det verste, og hva er evt. av det bedre?

http://php.trim.no/fkart.php?id=naeringstabell&kat=koh

Det beste jeg klarte å finne nå var denne tabellen. Det nærmeste du her kommer sprit er whiskey, men jeg har en annen tabell hjemme som jeg kan sjekke opp sånn at du får kaloriinnholdet også i annen alkoholholdig drikke.

Som du ser er whiskey den verste av drikkene som står der, selv om du selvsagt kan argumentere med at du drikker mindre whiskey enn øl. Dog kan man ikke bare tenke kalorier, men alt annet alkoholen gjør med din kropp og din forbrenning. Dette er langt, lang, laaaaaaangt verre enn hva de kaloriene du får av litt alkohol gjør i forhold til kroppens funksjoner, også når det kommer til stoffskifte, slanking og den slags.

Uansett så bør man ikke tenke på sånt når man drikker. Det å drikke er tross alt noe av det verste lovlige man kan gjøre med kroppen sin, også i forhold til fett og kroppens funksjoner, så dersom man uroer seg over den slags så bør man rett og slett drite i å drikke.

Alkohol er tross alt "gift" for kroppen noe alle vel er klar over i dag.

Det er helt ufattelig at noen er så kørka at de tenker kalorier når de drikker, i motsetning til alt annet alkohol gjør med kroppene deres som går ut over forbrenning, fettnivå og den slags.

Jada, jeg drikker selv, men jeg er av den smarte typen som lever sunt ellers, altså kan jeg fint unne meg en fyll når jeg føler for og potetgull og drittmat også når jeg føler for.

Det er tross alt hva man gjør ELLERS som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barespørjeg

http://php.trim.no/fkart.php?id=naeringstabell&kat=koh

Det beste jeg klarte å finne nå var denne tabellen. Det nærmeste du her kommer sprit er whiskey, men jeg har en annen tabell hjemme som jeg kan sjekke opp sånn at du får kaloriinnholdet også i annen alkoholholdig drikke.

Som du ser er whiskey den verste av drikkene som står der, selv om du selvsagt kan argumentere med at du drikker mindre whiskey enn øl. Dog kan man ikke bare tenke kalorier, men alt annet alkoholen gjør med din kropp og din forbrenning. Dette er langt, lang, laaaaaaangt verre enn hva de kaloriene du får av litt alkohol gjør i forhold til kroppens funksjoner, også når det kommer til stoffskifte, slanking og den slags.

Uansett så bør man ikke tenke på sånt når man drikker. Det å drikke er tross alt noe av det verste lovlige man kan gjøre med kroppen sin, også i forhold til fett og kroppens funksjoner, så dersom man uroer seg over den slags så bør man rett og slett drite i å drikke.

Alkohol er tross alt "gift" for kroppen noe alle vel er klar over i dag.

Det er helt ufattelig at noen er så kørka at de tenker kalorier når de drikker, i motsetning til alt annet alkohol gjør med kroppene deres som går ut over forbrenning, fettnivå og den slags.

Jada, jeg drikker selv, men jeg er av den smarte typen som lever sunt ellers, altså kan jeg fint unne meg en fyll når jeg føler for og potetgull og drittmat også når jeg føler for.

Det er tross alt hva man gjør ELLERS som teller.

Er enig i at kaloritelling og alkohol ikke henger sammen,og at det da er bedre og ta en dag innimellom hvor "alt" er lov og kaloritelling ikke eksisterer.

Men for min egen del tror jeg da jeg må kutte ut alt sukker,alkohol og annen usunn mat en del uker før jeg tar en utskeiingsdag, tror det er viktig at jeg kommer inn i bra rutiner først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...