Gå til innhold

Hva gir best effekt?

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Etter en fødsel har jeg 12 kg å ta av. Veier nå 72 kg og er 166 høy.Har et sunt kosthold, dvs. ingen ting søtsaker, chips osv. Men spiser knekkebrød (nesten ingen ting brød), havregrøt, sunn middag mye frukt osv.Drikker litt lettbrus. Jeg trener aerobic 4-5 ganger per uke. Spørsmålet mitt er om jeg bør endre treningsvanene mine. Jeg elsker å trene aerobic men vet at en bør kombinere kondisjonstrening med styrketrening for å få mer muskler som igjen øker forbrenningen. Derfor trener jeg step-styrke, som består av hard kondis og god styrketrening. Bør jeg begynne å jogge eller trene spinning i stedet eller kombinere alt. Jeg synes jogging er så kjedelig og spinning har jeg ikke helt fått dreisen på.

Har noen gode råd? Har holdt på en måned nå og ikke gått ned et gram! Mister snart motet. PS. Er ikke helt hysterisk når det gjelder vektreduksjon, men har lyst å få litt effekt av treningen.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk _mest mulig variasjon_ både når det gjelder kost og trening, så får du litt gratis drahjelp. En måned er forøvrig ingenting! Du merker nok snart effekten av kostholdet og treningen på vekten.

Bare en liten ting, styrketimene i sal er egentlig ikke noe særlig, det er greit som en innføring til styrketrening muligens, men prøv deg snart i styrkesalen med hjelp fra instruktør, og få laget et program spesielt til deg. Dette i tillegg til aerobisk trening noen ganger i uka bør få fart på sakene. Grunnen til at mange ikke får noe ut av styrke i sal er at man ikke tar i så mye som man bør, og det er også stor fare for feil teknikk. Du får konsentrert deg bedre i styrkesalen på egen hånd, om både teknikk og effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...