huldremor Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Etter mange års nakke- og armplager har jeg nå endelig blitt diagnostisert: Jeg har (til tross for min alder(36)) forkalkninger på C6 og C7, og det ligger en nerve i klem i denne. Jeg skal opereres om etpar mnd. på Rikshospitalet. Det jeg selv må avgjøre er hvorvidt det skal bygges opp med et såkalt titan-bur, eller med vev fra hofta mi. Jeg har blitt forspråket at rekonvalesenstida er nesten tredobbelt ved hoftevevserstatning (ca. 6 mnd.) kontra ved bruk av titan-bur (2 mnd.) Er veldig i tvil selv; liker egentlig ikke tanken på at fremmedelementer skal opereres inn i meg... Derfor appelererer jeg til leserne av dette foraet: Har noen erfaringer med, og synspunkter på min problematikk? Takknemlig for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har titanimplantater i C0-C3 (to plater og ti skruer) og er utført i utlandet for 1,5 år siden, og denne kirurgen utfører ikke slike operasjoner med benimplantater lenger i nakken da det iflg han ikke fester seg men absorberes (om jeg husker riktig). Ihvertfall var hans erfaring at det ikke holdt. Antakelig pga for mye bevegelse i disse leddene kontra deler av ryggen f.eks. På Haukeland vet jeg derimot at det utføres benimplantater. En pasient som jeg kjenner som ble operert der måtte gå med totalstiv krage i 6mndr før det var tilstrekkelig grodd til å kunne takle bevegelse. Når det gjelder rehabilitering er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt: titan. Man mister mye bevegelse og mye muskler ved å ikke kunne bevege nakken på 6mndr. Med titan trengte jeg i prinsippet ikke bruke krage og kunne starte tilrettelegging og rehab.trening fra dag 1. Dette kunne jeg ha skrevet masse om, men du kan kontakte meg på msn/hotmail om du ønsker mer utdypning og sånt: [email protected] :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.