Gå til innhold

trenger råd og tips ang. interiør!

Anbefalte innlegg

Bor i en kjellerleilighet med 20 år gamle liggende panelvegger som er blitt ganske mørke i fargen. Over oss er det veranda så den hindrer mye lys å komme inn så jeg syns leiligheten blir litt tung og mørk. Stue og kjøkken er i ett, "barløsning" heter det vel. På kjøkkenet er det mørk brun kjøkkeninnredning, den er fin og moderne. På stua har vi bare furumøbler, og sofaen er plommerød. Gardinene er i samme farge som sofaen, og med innslag i blått og gult. Nå er jeg så lei av disse dystre fargene!!!

Har tenkt tanken å male panelveggene en lys farge, litt sånn eggeskallfarget kanskje? Har også lyst å kjøpe lyse gardiner. Har desverre ikke råd å kjøpe noen nye møbler, men finnes det noe jeg kan behandle furumøblene med, er så lei av furu..! Hvilken farge vil passe best da?

Håper på hjelp fra dere!

Fortsetter under...

Synes det vil høres fint ut med lys maling som lar treverket komme litt fram.

Gardiner i samme farge som veggene.

Ellers har jeg en kjepphest: Lyst golvteppe.( Dessverre er det lite praktisk)

Ang. møblene . Det finnes en slags lut som lysner treverket en del.

Lykke til !

Ok, taket bør alltid være hvitt, da blir rommet lysere og større. Veggene bør være lyse, gjerne hvite, men du kan jo velge en farge her du liker selv, egg, lys grå, lys gul, lys beige, lys fersken... selv ville jeg vel holdt meg til noe i hvit-grå nyanse.

Det finnes en maling som gjør at tremøblene dine vil se lutede ut, altså lysere, litt hvitaktige, men fortsatt tremateriale. Da slipper du den gule furufargen en blir så lei når møblene blir eldre.

Ellers bør du kjøpe persienner og ikke gardiner synes jeg, gardiner stjeler mye lys, og rommet blir igjen mindre. Eventuelt kan du jo kjøpe noen lette gjennomsiktige gardiner. Synes også du bør velge en farge til tekstilene i rommet. Rødt, blått, kanskje noe litt mer knash, så ikke alt blir lyst. Noen detaljer i denne fargen er stilig, duk, vase, pute...

ellers er ikea en bra ting!!! bare katalogen er en inspirasjon i seg selv!

selv synes jeg forresten at sorte møbler er veldig stilig for tiden, men da må de ikke være for store og dominerende da.

kos deg!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...