Gå til innhold

Dårlig stoffskifte?

havet

Anbefalte innlegg

Hei!

For snart 2 år siden fikk jeg en nydelig datter. Problemet nå er at jeg ikke klarer å komme ned i vekten jeg var før jeg ble gravid!

Jeg var 169/170 cm høy og (på den tiden) 62.5 kilo. Nå er jeg samme høyde, men er 67.5 kilo (var på vekten for 30 min. siden!)! Deprimerende. Spesielt siden jeg var 66.5 kilo for 1 uke siden og har spist omtrent ingenting denne uken.

Jeg spiser kun yoghurt eller knekkebrød til frukost, ei skive eller to til lunsj, middag og kanskje knekkebrød eller skiver (2) til kvelds. Jeg spiser litt snop (smågodt) på fredag og lørdag, men ellers ikke. Jeg driker kun vann eller lettbrus. Likevel har jeg gått opp i vekt!

For 4 uker siden var jeg 65.5 kilo! Vekten bare øker og øker, men jeg har jo ikke spist så mye vel? Jeg trener også 1 gang i uken på helsestudio, og går tur tur med datteren min noen ettermiddager.

Kan jeg har et stoffskifte problem?

Har det noe å si at jeg fikk svangerskapsforgiftning da jeg var gravid?

HJELP!!!!! Jeg vil ikke opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alishia

Det er umulig å vite om hvordan stoffskiftet ditt er, uten å gå til lege og ta prøver.

Men jeg vil tro at sansynligheten er svært liten for at det er noe i veien med det. Vet at kroppen kan komme i ubalanse etter en fødsel,så du burde vel ta en tur til legen, men se også nøye over kostholdet ditt.

Hva spiser du til middag? Fete sauser? mye poteter? pizza?

Hva slags pålegg og brød bruker du? Er utrolig hvor lite som skal til for at det blir litt vel mye mat i forhold til aktivitet.

Heldigvis er det også utrolig lite som skal til for å snu trenden. Litt mer aktivitet, og litt anerledes kosthold.

Bare noen tanker fra meg, ta en tur til lege hvis du føler noe er galt, du vet best selv, men jeg vil tro at hvis det er noe galt med stoffskiftet ditt vil du også ha andre symptomer enn vektøkning.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

1. Ser ut som om du kanskje spiser for lite og feil. Kutt ut lettbrusen og drikk kun vann. Spis mer grønnsaker.

2. Sjekk ut om du har insulinresistens (hyperinsulinisme). Da legger du på deg av vanlig mat som poteter, brød, hvitt mel, ris, pasta etc. selv om du spiser normale mengder. Om du har denne sykdommen, kan det lønne seg for deg å holde seg til karbohydratfattig mat og mat med såkalte langsomme karbohydrater.

Når det gjelder stoffskiftet foreslår jeg at du sjekker ut et par sider om dette:

www.stoffskifte.org

og

http://home.online.no/~smidtlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...