Rubia Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei. Fikk råd om å sjekke ut disse da jeg er interessert i en trening som blander "hissighet og rohet". Har lest om de forskjellige og det er mye interessant. Ønsker litt forklaringer på de forskjellige fra noen med erfaring. Anyone ? Hva innebærer de forskjellige treningsformene, og hvordan har det virket på deg? Takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 NIA har jeg aldri hørt om. Er det et av disse treningssenterkonseptene? Tai Chi er en gammel kinesisk art, med utallige retninger. Den mest kjente, og mest trente, i Norge er Yang-formen. Tai Chi trenes i dag mest i rolig tempo, og er godt for ditt sinn. Formene kan trenes som selvforsvar/nærkamp, men dette tar lang, lang tid og krever en smule tålmodighet. Om du (som du skriver) er ute etter "hissighet og råhet", bør forsøke noe annet. Min erfaring fra Tai Chi er begrensa til en partnerøvelse som kalles "pushing hands", til rolig utførelse av Yang-formen. Deilig trening, gjør godt, men ikke hva jeg primært var ute etter den gangen. Aikido er en japansk art. Denne baserer seg i teorien på selvforsvar og såkalt "egenutvikling". Denne inneholder så godt som ingen slag eller spark, men derimot masser av leddmanipulasjoner. Terping og atter terping på fallteknikker og ruller. Gjør godt for sitt, men heller ikke denne vil jeg anbefale om du er ute etter "hissighet og råhet". :-p Kungfu kan være så mangt. Mange tror det er én spesiell type kampkunst, men dette er feil. "Kungfu" er egentlig et slags samlebegrep for utallig kinesiske kampformer. Enkelte vil bl.a. inkludere Tai Chi under dette. Treninga kan være alt fra meditasjon og pusteteknikker, til fysisk beinhard trening! Om du er ute etter selvforsvar, så kan du sjekke ut Wing Chun. Ikke særlig akrobatisk, få høye spark, men desto flere enkle, mer realistiske teknikker. Om du er ute etter mer akrobatikk, finner du dette også. Litt vanskelig å skrive kort og konsist om dette. Er det noe du lurer på, så still gjerne mer konkrete spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 NIA har jeg aldri hørt om. Er det et av disse treningssenterkonseptene? Tai Chi er en gammel kinesisk art, med utallige retninger. Den mest kjente, og mest trente, i Norge er Yang-formen. Tai Chi trenes i dag mest i rolig tempo, og er godt for ditt sinn. Formene kan trenes som selvforsvar/nærkamp, men dette tar lang, lang tid og krever en smule tålmodighet. Om du (som du skriver) er ute etter "hissighet og råhet", bør forsøke noe annet. Min erfaring fra Tai Chi er begrensa til en partnerøvelse som kalles "pushing hands", til rolig utførelse av Yang-formen. Deilig trening, gjør godt, men ikke hva jeg primært var ute etter den gangen. Aikido er en japansk art. Denne baserer seg i teorien på selvforsvar og såkalt "egenutvikling". Denne inneholder så godt som ingen slag eller spark, men derimot masser av leddmanipulasjoner. Terping og atter terping på fallteknikker og ruller. Gjør godt for sitt, men heller ikke denne vil jeg anbefale om du er ute etter "hissighet og råhet". :-p Kungfu kan være så mangt. Mange tror det er én spesiell type kampkunst, men dette er feil. "Kungfu" er egentlig et slags samlebegrep for utallig kinesiske kampformer. Enkelte vil bl.a. inkludere Tai Chi under dette. Treninga kan være alt fra meditasjon og pusteteknikker, til fysisk beinhard trening! Om du er ute etter selvforsvar, så kan du sjekke ut Wing Chun. Ikke særlig akrobatisk, få høye spark, men desto flere enkle, mer realistiske teknikker. Om du er ute etter mer akrobatikk, finner du dette også. Litt vanskelig å skrive kort og konsist om dette. Er det noe du lurer på, så still gjerne mer konkrete spørsmål. Hei du. Tusen takk for flott svar. Jeg har ingen greie på dette her, men det jeg primert er ute etter er en treningsform som går på meg selv og ikke kamper mot andre. Det jeg mente med hissighet er vel at det hadde vært godt å kunne få ut litt temmet temperament i høye spark, evnt.slag på sekk ol. Dette også for å få kontroll på kroppen i krevende trening. Veldig viktig er også dette med roheten i treninga. Indre ro, balanse osv. Mentalt og kroppslik så og si. Hadde vært flott om det fantes en trening som inneholdt alt dette....men boy å mange forskjellige det er Så har du noe å anbefale så tar jeg imot med takk. Er ikke ute etter noen "hurtigkur", går derfor gjerne på slikt over lange tider. Men det er fint om det er "grep" i det man lærer om jeg kan si det slik. Masse hilsen fra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hei du. Tusen takk for flott svar. Jeg har ingen greie på dette her, men det jeg primert er ute etter er en treningsform som går på meg selv og ikke kamper mot andre. Det jeg mente med hissighet er vel at det hadde vært godt å kunne få ut litt temmet temperament i høye spark, evnt.slag på sekk ol. Dette også for å få kontroll på kroppen i krevende trening. Veldig viktig er også dette med roheten i treninga. Indre ro, balanse osv. Mentalt og kroppslik så og si. Hadde vært flott om det fantes en trening som inneholdt alt dette....men boy å mange forskjellige det er Så har du noe å anbefale så tar jeg imot med takk. Er ikke ute etter noen "hurtigkur", går derfor gjerne på slikt over lange tider. Men det er fint om det er "grep" i det man lærer om jeg kan si det slik. Masse hilsen fra... Høye spark, slag på sekk.. Sinnsro.. Div. Kung Fu Kyokushinkai Kickboksing Kommer an på hvor du bor? De fleste klubber gir prøvetimer. Tips: om du velger å sjekke ut en klubb, ta mer enn kun én prøvetime! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.