Master J Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 som alle vet er militærstøvler et helvete å gå med, nå er jeg uheldigvis nødt til å bruke dem et halvt- ett år, noen tips?? finnes det gode og dårlige gnagsårplaster? hvordan kan jeg forebygge best mulig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Compeed gnagsårplaster kan du bruke både for å forebygge og behandle gnagsår. (Kjøpes på apotek) Enkelte steder har det blitt litt løsnet på reglene. En jeg kjenner gikk i hvertfall store deler av tjenesten sin i joggesko + uniform. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildg Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Dette går bra - når du har vært i militæret og fått gnagsår - kommer du hjem som en MANN:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hehe. Foruten å ta med gnagsårplaster bør du også huske å ta med smokk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 En gammel veteran som meg bruker sivile sokker uten sømmer innerst. Alltid gangsårplaster for hånda. Bruk talkum og sørg for skift til tørre sokker, og tørk de våte bak på ryggsekken. Sørg for at du har støvler som passer, for store eller små er like galt. Gnagsår oppstår delvis fordi fuktig grovt tøy griper tak i fuktig hud. Skarpe kanter og sømmer øker friksjonen. Stikk aldri hull på små blemmer. Store blemmer kan stikkes og plastres stramt, det vil hindre at de rives opp. Blør det, så si i fra til befalet, da det kan bli infeksjon og skade på beinhinne eller senehinne. Det må da renses og stelles. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.