Gå til innhold

Kaffe hjelper forbrenning?

Gjest papirtiger

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

En kamerat sier at jeg virkelig burde drikke en kopp kaffe før trening. Det skal visstnok hjelpe forbrenning.

Men gjelder dette også hvis jeg trener før frokost? Vil jo ikke ødelegge for alle fordelene med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tinemarie

Hei!

Jeg har hørt mye rart om kaffe og forbrenning.

Men det jeg pleier å gjøre og som funker bra for meg er å drikke en kopp cappuccino (pose fra Nestlé) før morgentreningen.

Én slik kopp har 53 kalorier, altså mer enn en kopp svart kaffe, men den gir litt energi og kick til å starte treningen.

Jeg trener 30 minutter spinning og spiser deretter en lett frokost.

Må si jeg er veldig fornøyd med resultatet hittil.

Kanskje du kan prøve dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hei!

Jeg har hørt mye rart om kaffe og forbrenning.

Men det jeg pleier å gjøre og som funker bra for meg er å drikke en kopp cappuccino (pose fra Nestlé) før morgentreningen.

Én slik kopp har 53 kalorier, altså mer enn en kopp svart kaffe, men den gir litt energi og kick til å starte treningen.

Jeg trener 30 minutter spinning og spiser deretter en lett frokost.

Må si jeg er veldig fornøyd med resultatet hittil.

Kanskje du kan prøve dette?

Men slike poser inneholder vel altfor mye sukker, og forsåvidt kalorier også?

Vil ikke kroppen forbrenne kaloriene i kaffen i stedet for fett/muskler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinemarie

Men slike poser inneholder vel altfor mye sukker, og forsåvidt kalorier også?

Vil ikke kroppen forbrenne kaloriene i kaffen i stedet for fett/muskler da?

Pose cappuccino fra Nestlé er ikke tilsatt sukker. Du kan evt. tilsette suketter selv, hvis du ønsker (kalorifritt)

Du har rett i at det ikke er kalorifritt, men 53 kalorier er heller ikke mye.

Jeg trener ikke først og fremst for å slanke meg, selv om jeg ikke hadde hatt vondt av det, men uten denne cappuccinokoppen orker jeg rett og slett ikke morgentrening, og da er det jo bedre at jeg drikker den OG trener mener jeg da..

Man må selv finne ut av hva som funker best,det viktigste er tross alt ikke å gjøre alt perfekt, men å ha det bra også.

Jeg elsker morgenstunden min med cappuccinoen (drakk det også før jeg begynte med morgentrening) og den kosen vil jeg ikke være foruten.

Det skal sies at jeg trener ikke HVER morgen heller da.

Kanskje 4 ganger i uken ca.

Håper du finner ut av det :)

Kan du ikke prøve å se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det fettforbrenning så tren på tom mage..før frokost. Jeg drikker 3 kopper kaffe og en halv liter vann før jeg kjører på med en times moderat økt på ergometersykkel. Venter en time etter trening før jeg spiser frokost.

Garantert virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det fettforbrenning så tren på tom mage..før frokost. Jeg drikker 3 kopper kaffe og en halv liter vann før jeg kjører på med en times moderat økt på ergometersykkel. Venter en time etter trening før jeg spiser frokost.

Garantert virkning.

hadde besvimt jeg, om jeg hadde trent på tom mage, garantert, uansett hvor mye vann jeg hadde drukket... og om jeg hadde drukket kaffe i tillegg, hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tren med mat i magen

hadde besvimt jeg, om jeg hadde trent på tom mage, garantert, uansett hvor mye vann jeg hadde drukket... og om jeg hadde drukket kaffe i tillegg, hjelp...

De som spiser masse sent på kvelden, før delegger seg så klarer det :)

Men så kan man lure på om det ikke er like fettforbrennende å ikke spise sent :))

Jeg klarer heller ikke å trene på tom mage.

Slank er jeg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pose cappuccino fra Nestlé er ikke tilsatt sukker. Du kan evt. tilsette suketter selv, hvis du ønsker (kalorifritt)

Du har rett i at det ikke er kalorifritt, men 53 kalorier er heller ikke mye.

Jeg trener ikke først og fremst for å slanke meg, selv om jeg ikke hadde hatt vondt av det, men uten denne cappuccinokoppen orker jeg rett og slett ikke morgentrening, og da er det jo bedre at jeg drikker den OG trener mener jeg da..

Man må selv finne ut av hva som funker best,det viktigste er tross alt ikke å gjøre alt perfekt, men å ha det bra også.

Jeg elsker morgenstunden min med cappuccinoen (drakk det også før jeg begynte med morgentrening) og den kosen vil jeg ikke være foruten.

Det skal sies at jeg trener ikke HVER morgen heller da.

Kanskje 4 ganger i uken ca.

Håper du finner ut av det :)

Kan du ikke prøve å se? :)

Grønn te har bevist termogen effekt (altså øker forbrenningen og kroppstemperaturen), mer enn kaffe, mener jeg å ha lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Vinninga går opp i spinninga i dette tilfellet. Jeg har også hørt dette rådet. Ifølge Lindberg øker koffein insulinproduksjonen som igjen gjør at det blir vanskelig å brenne fett derfor anbefaler han å ikke drikke kaffe med koffein. Det er heller ikke bra for hjertet å drikke for mye kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...