Gå til innhold

Fødselspenger og stillingsprosent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, og er også litt i tvil... men jeg mener at du får 80 % av det du har tjent den siste tiden før du går ut i permisjon. Hvis beløpet så overstiger 6G begrenses det av trygdekontoret. I mange tilfeller utbetaler arbeidsgiver mellomlegget så du likevel får over 6 G-

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, og er også litt i tvil... men jeg mener at du får 80 % av det du har tjent den siste tiden før du går ut i permisjon. Hvis beløpet så overstiger 6G begrenses det av trygdekontoret. I mange tilfeller utbetaler arbeidsgiver mellomlegget så du likevel får over 6 G-

Jeg ser at jeg kan ha formulert meg litt klønete :-), men du forsto meg rett...

Det jeg altså lurte på er om det at jeg jobber 80% har noen betydning når jeg uansett tjener over 6G?

(Og arb.giver betaler i dette tilfellet ikke mellomlegget så det har litt å si for meg hvor mye jeg sitter igjen med fra Trygdekontoret).

Noen som vet helt sikkert?

Jeg ser at jeg kan ha formulert meg litt klønete :-), men du forsto meg rett...

Det jeg altså lurte på er om det at jeg jobber 80% har noen betydning når jeg uansett tjener over 6G?

(Og arb.giver betaler i dette tilfellet ikke mellomlegget så det har litt å si for meg hvor mye jeg sitter igjen med fra Trygdekontoret).

Noen som vet helt sikkert?

Jeg har ihvertfall hørt at grensen er 6G uansett stillingsprosent, men for å få helt sikkert svar bør du ringe trygdekontoret.

Gjest kasiopeia

Jeg har ihvertfall hørt at grensen er 6G uansett stillingsprosent, men for å få helt sikkert svar bør du ringe trygdekontoret.

Hei!

Jeg jobbet 80% akkurat slik som du og tok ut 52 uker fødselspemisjon slik du vil gjøre. Da fikk jeg utbetalt 80% av det jeg tjente da jeg gikk i 80 % stilling. Dersom jeg ikke er helt på jordet i prosentregning, så vil det si at jeg i praksis fikk utbetalt 60% av full lønn (full lønn når man jobber 100%).

Håper dette ble forståelig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...