annes Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Jeg har jobbet 80% stilling siden 01.09 i fjor (jobbet tidligere 100%) og tjener likevel over 6G. Når jeg nå ønsker fødselspenger i 52 uker med 80% dekning vil jeg da motta 80% av 6G fra Trygdekontoret eller blir det ytterligere redusert pga redusert stilling? Mvh 0 Siter
Gjest aksan Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, og er også litt i tvil... men jeg mener at du får 80 % av det du har tjent den siste tiden før du går ut i permisjon. Hvis beløpet så overstiger 6G begrenses det av trygdekontoret. I mange tilfeller utbetaler arbeidsgiver mellomlegget så du likevel får over 6 G- 0 Siter
annes Skrevet 7. august 2003 Forfatter Skrevet 7. august 2003 Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, og er også litt i tvil... men jeg mener at du får 80 % av det du har tjent den siste tiden før du går ut i permisjon. Hvis beløpet så overstiger 6G begrenses det av trygdekontoret. I mange tilfeller utbetaler arbeidsgiver mellomlegget så du likevel får over 6 G- Jeg ser at jeg kan ha formulert meg litt klønete :-), men du forsto meg rett... Det jeg altså lurte på er om det at jeg jobber 80% har noen betydning når jeg uansett tjener over 6G? (Og arb.giver betaler i dette tilfellet ikke mellomlegget så det har litt å si for meg hvor mye jeg sitter igjen med fra Trygdekontoret). Noen som vet helt sikkert? 0 Siter
Atene Skrevet 7. august 2003 Skrevet 7. august 2003 Jeg ser at jeg kan ha formulert meg litt klønete :-), men du forsto meg rett... Det jeg altså lurte på er om det at jeg jobber 80% har noen betydning når jeg uansett tjener over 6G? (Og arb.giver betaler i dette tilfellet ikke mellomlegget så det har litt å si for meg hvor mye jeg sitter igjen med fra Trygdekontoret). Noen som vet helt sikkert? Jeg har ihvertfall hørt at grensen er 6G uansett stillingsprosent, men for å få helt sikkert svar bør du ringe trygdekontoret. 0 Siter
Gjest kasiopeia Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 Jeg har ihvertfall hørt at grensen er 6G uansett stillingsprosent, men for å få helt sikkert svar bør du ringe trygdekontoret. Hei! Jeg jobbet 80% akkurat slik som du og tok ut 52 uker fødselspemisjon slik du vil gjøre. Da fikk jeg utbetalt 80% av det jeg tjente da jeg gikk i 80 % stilling. Dersom jeg ikke er helt på jordet i prosentregning, så vil det si at jeg i praksis fikk utbetalt 60% av full lønn (full lønn når man jobber 100%). Håper dette ble forståelig.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.