Gå til innhold

Krise eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget potetsalat,skal ha gjester i morgen.Da jeg ser på datoen på rømmen,ser jeg at den går ut i dag!Så ikke dette da jeg kjøpte den,hadde dårlig tid.Nå har jeg blandet alt og så oppdager jeg dette?Må jeg kaste alt sammen??Dette er seterrømme

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er vel bare å smake på den i morgen, ingen krise.

Dessuten så er best-før datoer ofte litt hysteriske.

Skrevet

At datoen går ut i dag betyr ikke at ikke den er spiselig i morgen eller om en uke. Men det _kan hende_ at det ikke er spiselig. Så smak i morgen, hvis det smaker bra og ikke ser funky ut, så server gjestene.

Men ikke si noe om at rømmen var gått ut på datoen, mange som er sære på det...

Skrevet

Det skal mye til for at den ikke skal smake i morgen. Sjansene er like store at den ikke hadde smakt i går. Datoen er veiledende, ikke noe urokkelig sannhet.

Høne I Frikassè
Skrevet

Bærre te å et, ja! :o)

Rømme er jo syrnet i utgangspunktet.

Skrevet

man bruker jo "gammel" fløte i vaffler , så hvorfor ikke rømme i potetsalat?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...