Gå til innhold

Muskelsmerter ved varme

Mamman til Julie Sofie

Anbefalte innlegg

Mamman til Julie Sofie

Jeg får noen ganger muskelsmerter/verk i bena og bekkenområdet. Det varer i noen dager og er værst om natta. Det har nok sammenheng med varme, for det er ofte i ferietid det skjer (som nå). Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette. Kan det være mangel på veske, salt eller vitaminer av noe slag? Jeg prøver å drikke mye vann, men det er kanskje ikke nok, eller at kroppen trenger noe "mer" for å ta opp/ta vare på vannet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Mamman til Julie Sofie.

Hvis disse smertene i bekken og bena er av forbigående art, kan vi se på hva som kan disponere for slikt. I motsatt fall, bør du kontakte legen din.

Det første jeg tenker på, er uvant seng og madrass. Er madrassen mykere eller hardere enn det du er vant til, kan det være en sammenheng.

En varm sommer som iår fører til et ganske kraftig forøket væskebehov. Vann er greit selvsagt, men blir det flere liter pr. dag, bør du passe på å spise endel saltmat i tillegg. Ved dårlig ballanse vann, salter, kan det være årsak til muskelsmerter og slapphet. Med ett normalt sommerkosthold med mye frukt og grønnsaker og fisk, har jeg vondt for å se noen mulighet for vitaminmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...