Gjest Pricilla Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 meldte meg inn i SATS i april. Trente 2 - 3 ganger i uka, mest kondisjon. Nå har jeg ikke trent på 6 uker pga. betennelse i kneet + at jeg ikke har giddi ; ) Her kommer noen spørsmål da... : ) 1. Hvor lang tid tar det før man merker tar man kommer i bedre form? 2. Hvor ofte og lenge bør man trene i uka, og hva? (Hater vekter og apparater for er så svak.. klarer nesten ike noe og synes det er flaut + at jeg blir forbanna på meg selv.. hehe) 3. Hvordan bør man spise når man vil miste fem kilo? Spiser frokost, lunsj, middag og kvelds (to timer før jeg legger meg) Er det greit? 4. Hvordan gjøre treninga til en vane og ikke et ork? Er liksom så tiltak å pakke sekken og dra ned etter jobb. Hele dagen går liksom bort... Dessuten synes jeg det er gørrkjedelig, bortsett fra aerobis, men det er kun en gang i uka. (Gul time). Og et siste.. er syklinga (Er det spinning?) på SATS jævla hardt? MÅ man tråkke tilman seiler om, eller kan man slappe litt av også? Føler at det blir press jeg, og liker ikke det.. Så hvis du skulle langt opp treningsprogram for meg, og mat"program" (Teller ikke laoorier altså, enkelt vil jeg ha det..) Hvordan ville du gjort det? (Ikke noe komplisert, men enkelt og kort) Er Ikke fysisk sterk, har ikke trent siden tenårene så har dårlig kondis, veier 58 kg og 164 høy. Ønsker som sagt å gå ned fem kilo. takker for svar, hvis du gidder! ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnål Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei, er først ute med svar, du har jo nettopp spurt. Trener en god del selv, men er ikke noe for studioer og slikt. Et program som passer deg og din livsstil er ikke lett for en som ikke kjenner deg. Men kan du følge et sammen med en venninne? Da er det straks lettere. Tror jeg ville foreslått mye gåing til å begynne med, gjerne med staver og helst i terreng. Jogging innimellom og etterhvert mer løping hvis du synes du orker det. Men bare langsom økning! Muskelstyrking ville jeg ikke legge vekt på i første omgang. Og syklingen kan foregå på vei eller sti, med varierende fart og girutveksling. Har du tid til Markaturer? Svømming er også morsomt, skånsomt og kan varieres mye. Men beregn en time minst hver økt. Og ikke minst, kroppsarbeid: Har du hage, parsell eller uteområde du kan drive i? Grave opp planter og bære med seg til egen kasse, men det passer nok ikke i urbant miljø. Dette var bare noen tips. Husk at hurtige, korte økter tar mest karbo (som du må etterfylle), mens de lange rolige gradvis tar større og større del av energien fra fett (og samtidig med at sultfølelsen reduseres). Og spis det du har fått anbefalt, det er det mye om her. Kast badevekta! Se i speilet en gang annen hver uke, ikke oftere! Da blir du fin etter 1/2 år, om enn ikke som noen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei, er først ute med svar, du har jo nettopp spurt. Trener en god del selv, men er ikke noe for studioer og slikt. Et program som passer deg og din livsstil er ikke lett for en som ikke kjenner deg. Men kan du følge et sammen med en venninne? Da er det straks lettere. Tror jeg ville foreslått mye gåing til å begynne med, gjerne med staver og helst i terreng. Jogging innimellom og etterhvert mer løping hvis du synes du orker det. Men bare langsom økning! Muskelstyrking ville jeg ikke legge vekt på i første omgang. Og syklingen kan foregå på vei eller sti, med varierende fart og girutveksling. Har du tid til Markaturer? Svømming er også morsomt, skånsomt og kan varieres mye. Men beregn en time minst hver økt. Og ikke minst, kroppsarbeid: Har du hage, parsell eller uteområde du kan drive i? Grave opp planter og bære med seg til egen kasse, men det passer nok ikke i urbant miljø. Dette var bare noen tips. Husk at hurtige, korte økter tar mest karbo (som du må etterfylle), mens de lange rolige gradvis tar større og større del av energien fra fett (og samtidig med at sultfølelsen reduseres). Og spis det du har fått anbefalt, det er det mye om her. Kast badevekta! Se i speilet en gang annen hver uke, ikke oftere! Da blir du fin etter 1/2 år, om enn ikke som noen Takk for svar, selv om jeg ikke fikk helt svar på det jeg spurte om... : ) Ikke lett når du ikke kejnner meg nei! Saken er at jeg har meldt meg inn i SATS og skal trene der, og hadde spørsmål i forbindelse med treninga der. Turstaver liker jeg ikke. Sykler hver dag til og fra jobb, bare oppover hjem.. bor i byen, men sykler turer. kjøpte sykkel for tre uker siden? så har ikke syklet lenge , men har gjort det nesten hver dag. men nå skal jeg begynne å tren på sats igjen + sykling da... Synes sykling er gøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesurepille Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Hvorfor trener du ikke mer aerobic hvis du synes det er gøy? Det _finnes_ vel ikke bare en time i uka på SATS senteret ditt, vel? Med aerobic og kanskje step som variasjon kommer du jo langt! Jeg er forøverig enig med barnål når det gjelder gåing. Du kan jo gå - når du vil, i eget tempo - på tredemølle i studio. Jeg liker det fordi det er så lett å regulere hastighet, og det er lett å måle fremgang. Jogging synes jeg er kjipt, men å gå, gjerne med musikk, er perfekt. Når det gjelder mat er jeg ingen ekspert, men å bruke matvarer med mindre fett (lett ost, skummet melk, karbonadedeig ol.) kan en jo ikke gå feil med. På meg virker det imidlertid som motivasjonen er det største problemet ditt, og ikke at du ikke vet hva du kan gjøre for å forbedre mosjon/kosthold! Hvis du har lyst til å gå ned noen kilo, men ikke lyst til å følge noen av veiene som fører dit, blir det vanskelig! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Hvorfor trener du ikke mer aerobic hvis du synes det er gøy? Det _finnes_ vel ikke bare en time i uka på SATS senteret ditt, vel? Med aerobic og kanskje step som variasjon kommer du jo langt! Jeg er forøverig enig med barnål når det gjelder gåing. Du kan jo gå - når du vil, i eget tempo - på tredemølle i studio. Jeg liker det fordi det er så lett å regulere hastighet, og det er lett å måle fremgang. Jogging synes jeg er kjipt, men å gå, gjerne med musikk, er perfekt. Når det gjelder mat er jeg ingen ekspert, men å bruke matvarer med mindre fett (lett ost, skummet melk, karbonadedeig ol.) kan en jo ikke gå feil med. På meg virker det imidlertid som motivasjonen er det største problemet ditt, og ikke at du ikke vet hva du kan gjøre for å forbedre mosjon/kosthold! Hvis du har lyst til å gå ned noen kilo, men ikke lyst til å følge noen av veiene som fører dit, blir det vanskelig! Hilsen javel? jeg spiser sunt, bare så det er sagt! Går åp mølle gjør jeg og... de har bare en gul time i uka på senteret jeg trener jo.. ellers blir det for mye trinn og kombinasjoner og da faller ejg ut. Er step noe morro da? hater step-maskinen i hvert fall ; ) Ellers så bruker jeg cross-trainern mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 javel? jeg spiser sunt, bare så det er sagt! Går åp mølle gjør jeg og... de har bare en gul time i uka på senteret jeg trener jo.. ellers blir det for mye trinn og kombinasjoner og da faller ejg ut. Er step noe morro da? hater step-maskinen i hvert fall ; ) Ellers så bruker jeg cross-trainern mye... Step er bedre enn aerobic i hvert fall. Aerobic har for mye "dans" og man blir ikke sliten. Høypuls med eller uten hopp er det beste jeg vet om. Step som nummer 2. Aerobic 2 er det verste på denne jord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Step er bedre enn aerobic i hvert fall. Aerobic har for mye "dans" og man blir ikke sliten. Høypuls med eller uten hopp er det beste jeg vet om. Step som nummer 2. Aerobic 2 er det verste på denne jord. Hei, og takk for svar! ; ) Hva er det man gjør i Step-timene? Er det da man går opp og ned på den "trappa"? Er det med kombinasjoner med trinn og sånn det og? Har aldri prøvd det, men liker ikke step-maskina - den er jævlig.. Hva skjer i Høypuls timene da? Tenkte å prøve noe annet enn bare aerobic. Synes aerobic er gøy, bare jeg klarer å henge med på trinna. Blir sliten hvis man ikke bare går på gulvet, men tar i litt. Dessuten liker jeg den styrkedelen, passe for meg. Så skal jeg driste meg til å prøve spinning. Trenger mer variasjon for å gidde å gå rett og slett... : ) har prøvd Stramopp (gul) også, det var ålreit. Litt hardt for meg som aldri har trent, men klarte å gjennomføre alt, men fy faen så støl jeg ble.. (Strakk ut etterpå, men hjapl lite). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.