Gå til innhold

Mannen er sterilisert og holdt det hemmelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å dæven, da hadde du flaks som klarte det på første forsøk! Gratulerer eh..sånn åtte år på etterskudd..:-D

Jo takk, det var kjempeflaks, vi hadde ikke det beste utgangspunktet.

Skrevet

Men er det å lure? Når dama ikke spør.

Ja, det er å lure hvis du skjønner at den andre mener alvor. De fleste mennesker ønsker seg barn en eller annen gang i livet hvis de ikke har fra før.

Skrevet

Hvis han bevisst holder tilbake informasjon som han vet (eller burde vite) har betydning for et langvarig forhold da mener jeg at det ikke er riktig. Da synes jeg ikke det er riktig å unnskylde seg med "hun spurte ikke".

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det høres da langt mer behagelig ut. Hvorfor bake selv liksom når man kan få det ferdig..:D

Jeg skulle ventet til bleiene ble unødvendige.

Skrevet

Det høres da langt mer behagelig ut. Hvorfor bake selv liksom når man kan få det ferdig..:D

Helt enig altså. Det er en mye greiere løsning :o)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ja, det er å lure hvis du skjønner at den andre mener alvor. De fleste mennesker ønsker seg barn en eller annen gang i livet hvis de ikke har fra før.

Når du skjønner den andre vil ha barn, så må man si det.

Skrevet

Når du skjønner den andre vil ha barn, så må man si det.

Det er vel egentlig i seneste laget. Hvis man skal ta det i riktig rekkefølge blir det først alvor og så etter en stund begynner man å ønske seg barn. Synes jeg da. Men jeg har vært litt treg i avtrekkeren til å ønske meg barn. Ville helst være alene med den utvalgte lenge...

Gjest slå til!
Skrevet

Jeg skulle ventet til bleiene ble unødvendige.

Men himmel og hav, da har jeg et kjempetilbud til deg.

Jeg har tre som er ferdig med bleier og våkenetter.

Du slipper å tenke på illeluktende bleier, våkenetter, uopplagt kvinne som har nedsatt sexlyst etter fødselen osv.

Her er jeg!!!!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Men himmel og hav, da har jeg et kjempetilbud til deg.

Jeg har tre som er ferdig med bleier og våkenetter.

Du slipper å tenke på illeluktende bleier, våkenetter, uopplagt kvinne som har nedsatt sexlyst etter fødselen osv.

Her er jeg!!!!!

Jeg slår til.

Skrevet

Om det var viktig for henne og ha en partner som ville ha barn, burde hun faktisk ha spurt/snakket om det. Det er faktisk ingen selvfølge. Trodde tvert imot at det var en selvfølgelig ting man vil vite før man går inn i et forhold. Kanskje burde han nevnt det, men hun har heller ingen grunn til å bli sint så lenge hun heller ikke har tatt opp spørsmålet.

At han hadde sterilisert seg syntes jeg er uvesentlig. Poenget er at han ikke ville ha barn, sterilisert eller ikke.

Skrevet

Jeg ville ikke presentert meg som "Geir, sterilisert" når jeg traff eventuelle partnere.

Men når man skal ha sex (i hvertfall gang nr to eller tre) vil det jo være riktig å si det. Da diskuteres vel prevensjon, og om man skal fortsette med kondom eller bruke andre ting. Jeg ville ikke latt en partner (fortsette å) bruke p-piller eller andre ting som kan gi bivirkninger, hvis jeg visste det ikke var nødvendig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men er det å lure? Når dama ikke spør.

Jeg syns ikke det er å lure noen. Det kan jo være at vedkommende mener det er en så uvesentlig del av den han er at han rett og slett ikke tillegger det vekt eller mener det er noe å snakke om i det hele tatt.

Hvis det blir snakk om barn er det absolutt noe han bør fortelle, ellers er det lureri.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er vel egentlig i seneste laget. Hvis man skal ta det i riktig rekkefølge blir det først alvor og så etter en stund begynner man å ønske seg barn. Synes jeg da. Men jeg har vært litt treg i avtrekkeren til å ønske meg barn. Ville helst være alene med den utvalgte lenge...

Trodde det var vanlig å diskutere hvorvidt man ønsker barn eller ikke - en gang i fremtiden - lenge før det blir aktuelt å få dem?

Og jeg tror langt fler enn mange tror faktisk _ikke_ ønsker barn i det hele tatt.

Skrevet

Gifter du deg med noen uten å ha fortalt at du kan få barn, brøt du i alle fall i gamle dager ekteskapsloven.

Ellers synes jeg det kommer helt ann på hvor gammel en er, og kanskej i hvilken setting en møter hverandre.

Skrevet

Trodde det var vanlig å diskutere hvorvidt man ønsker barn eller ikke - en gang i fremtiden - lenge før det blir aktuelt å få dem?

Og jeg tror langt fler enn mange tror faktisk _ikke_ ønsker barn i det hele tatt.

Jeg har faktisk ikke vært så opptatt av å få barn. Jeg skulle bare vente litt til hele tiden. Men det ble jo tre tilslutt likevel.

Gjest forklar meg
Skrevet

Enig med Geir under her, hvordan kan man ha vært sammen i fire måneder uten å ha snakket om prevensjon?

Han må jo ha løyet / latt være å fortelle noe veldig relevant?

Skrevet

Jeg syns dette hører med til normal kommunikasjon, ting man snakker om når man holder på å bli kjent.At dama ikke spør er sikkert fordi hun ikke tenker over det.

Ellers syns jeg at det at mannen tar kontroll over spermaen sin er supert. Men fortell det på et eller annet tidspunkt tidlig i forholdet.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Enig med Geir under her, hvordan kan man ha vært sammen i fire måneder uten å ha snakket om prevensjon?

Han må jo ha løyet / latt være å fortelle noe veldig relevant?

Han brukte gummi.

Gjest forklar meg
Skrevet

Han brukte gummi.

Da synes jeg han har løyet eller ihvertfall villedet henne. Det er ikke så vanlig å bruke kondom i et etterhvert etablert forhold hvis man ikke har et prevensjonsbehov.

De aller fleste ville anta at han bruker kondom for å hindre graviditet, hvis det var andre grunner (at de ikke ville gå til legen for å ta en sykdomssjekk, at man hadde en smittsom sykdom, at de ikke ønsket å bruke annen prevensjon osv) så ville de jo ha snakket om dette.

Så jeg ville følt meg lurt, ja.

Jeg er mange spørsmål jeg ikke stiller en ny partner, men som jeg ville forventet at han hadde fortalt meg uten at jeg spurte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...