Gå til innhold

galleri igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til en bedriftskonsulent i Oslo kommune i morgen, og drøfte planene mine om å åpne galleri. Jeg svetter og er urolig, men har man hatt drømmer i ca. tyve år er det jamenn på tide å gjøre noe for å realisere dem nå midtveis i livet. Men............hva i alle dager skal jeg si???????????????? til den mannen. Kanskje Ulv I Faarekaal har rett at jeg burde åpne en pølsekiosk istedenfor, det har jeg bare overhodet ikke lyst til.

Skrevet

Skal du åpne galleri? Så spennende. Du må si hvor og så kommer jeg og besøker deg og tar med kaffe og kebab med durum :o)

Skrevet

Skal du åpne galleri? Så spennende. Du må si hvor og så kommer jeg og besøker deg og tar med kaffe og kebab med durum :o)

Hadde tenkt å bake islandske kaker til kaffen.

Skrevet

Hadde tenkt å bake islandske kaker til kaffen.

Det høres bra ut. Jeg blir fast gjest. I nærheten eller?

Skrevet

Det høres bra ut. Jeg blir fast gjest. I nærheten eller?

Jeg sikter på Oslo sentrum, er ikke kommet så langt å finne lokale.

Skrevet

Jeg sikter på Oslo sentrum, er ikke kommet så langt å finne lokale.

Naboen min leier ut gallerilokale nederst i Markveien.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hva er durum ?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Lønnsomhet og drømmer stemmer ikke overens som regel.

Kolonialbutikk normal i Oslo: Lokalleie på 7000 og to personer ansatt i drift krever en omsetning på 120.000 pr mnd.

Skrevet

Hva er durum ?

Durum er et tynt brød som man pakker rundt kebabkjøttet og grønnsakene.

Skrevet

Lønnsomhet og drømmer stemmer ikke overens som regel.

Kolonialbutikk normal i Oslo: Lokalleie på 7000 og to personer ansatt i drift krever en omsetning på 120.000 pr mnd.

Jeg ble veldig godt mottatt av bedriftskonsulenten og han anbefalte meg å fortsette med planene mine. Jeg la fram de konkrete planene mine så langt. Han var fornøyd. Å begynne å snakke om å tjene penger er for tidlig, men hvorfor skulle et håndverksgalleri ikke være lønnsømt?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg ble veldig godt mottatt av bedriftskonsulenten og han anbefalte meg å fortsette med planene mine. Jeg la fram de konkrete planene mine så langt. Han var fornøyd. Å begynne å snakke om å tjene penger er for tidlig, men hvorfor skulle et håndverksgalleri ikke være lønnsømt?

Jeg bare tenker prisipielt. Når alt er tilrettelagt og forsket på, så er første stenen lagt. Neste sten er investeringer, og de bør stå i forhold til inntjeningspotensialet.

Å investere 1 mill i en pølsekiosk er ikke så lurt. Husleie, lønn, skatt, strøm, kommunale avgifter og annet skal dekkes i tillegg til avdrag og renter. Blir det lite salg av pølser det første året, går det på dunken, og investoren sitter med blank gjeld uten inntekter/ avkastning.

Skrevet

Jeg bare tenker prisipielt. Når alt er tilrettelagt og forsket på, så er første stenen lagt. Neste sten er investeringer, og de bør stå i forhold til inntjeningspotensialet.

Å investere 1 mill i en pølsekiosk er ikke så lurt. Husleie, lønn, skatt, strøm, kommunale avgifter og annet skal dekkes i tillegg til avdrag og renter. Blir det lite salg av pølser det første året, går det på dunken, og investoren sitter med blank gjeld uten inntekter/ avkastning.

Broren min sa at det var bare en regel som gjaldt og det var at inntekten måtte være høyere enn kostnader. Jeg er helt enig i det, men risikoen er at det er ikke mulig å regne ut nøyaktig fortjeneste før man starter. Jeg har lagt planer og vet hva jeg skal videre nå. Jeg har ikke noe hastverk, og full støtte av dem jeg har involvert i planene mine. Så da burde alt være greit så langt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...